Gå til innhold

Drinkar

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men det er lite hjelp for meg å få opp all verdas drinkar, eg treng få presise tips til vanlege, gode drinkar. Einaste drinkane eg kan navnet på et Pina Colada og Sex on the beach....

Hvis du ikke har noen som helst peiling på drinker vil det kanskje være lurt å spørre om noen rundt deg kan hjelpe deg litt.

Tror du ikke det kan bli litt vanskelig å avgjøre hvilke drinker som er ok hvis du ikke har noen greie på det?

Normalt velges drinker utfra ingrediensene.

Gindrinker er alltid safe - da har du gin tonic og en longdrink f.eks. tom collins.

Whisky er også et must - ingen drinkblanding utover vann og is på dem.

Vodka bør man også ha - finne noen alternativer som inkluderer appelsinjuice.

Ellers er vel rom og cola ganske vanlig.

Men virker litt merkelig at en som ikke har peiling skal sette sammen ei drinkeliste. :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Skal se om jeg ikke kan hjelpe til med min ekspertise ;)

:ler:

Vel, disse synes jeg er greie å ha:

gt

mojito (mynteblader, sukker, rom, sprit osv)

vodka og battery (enkelt og greit!)

margarita

screwdriver( vodka og juice)

martini

fjellbekk (vodka og essens)

Vel, disse er iallefall veldig kjente for de fleste og stort sett enkle å lage!

Skrevet

Bare skriver ned de jeg har funnet hittil for å se om jeg treffer med noen av de:

P.S. I Love You

Sweet Moment

True Love

May Blossom Fizz

London Special

Bachelors Bait

Wedding Belle

Western Rose

Honeymoon

Skrevet

Når det er fest på lokalet er det noen alternativer som gjør seg bedre enn andre.

Hjembrent og nyco (drikkes mens det bruser) gjør jobben som champagne.

Hjembrent servert i norgesglass bruker å fungere greit som akevitt.

Også kan du kjøpe inn en mengde essenser på samvirkelaget - da får du både vodka, rom, gin og whisky utav hjembrenten.

Blir det slåsskamp utpå natta kan dere utvide drinkkartet til også å gjelde campari: hjembrent og neseblod.

:sjarmor:

Skrevet
Hvis du ikke har noen som helst peiling på drinker vil det kanskje være lurt å spørre om noen rundt deg kan hjelpe deg litt.

Tror du ikke det kan bli litt vanskelig å avgjøre hvilke drinker som er ok hvis du ikke har noen greie på det?

Normalt velges drinker utfra ingrediensene. 

Gindrinker er alltid safe - da har du gin tonic og en longdrink f.eks. tom collins.

Whisky er også et must - ingen drinkblanding utover vann og is på dem.

Vodka bør man også ha - finne noen alternativer som inkluderer appelsinjuice.

Ellers er vel rom og cola ganske vanlig.

Men virker litt merkelig at en som ikke har peiling skal sette sammen ei drinkeliste. :ler:

Veeel, nå er det vel ikke kun erfarne bartendere som serverer alkohol på fest da, og jeg har aldri hørt om at det kreves slike for å ha en vellykket fest...

Jeg har jobbet litt sånn "ekstra" med litt bartenderjobbing, men dog ikke med et velfykt barkart.

Ideen her er vel å finne drinker med fine navn, gjerne mange, slik at bartenderen som er tilstede i bryllupet kan velge ut noen som ikke er for svanserte å lage.

Man bør jo kjøre på forholdsvis enkle drinker, slik at man ikke bruker ti minutter på EN drink, være seg miksing, risting, temperaturer osv...

Skrevet
Veeel, nå er det vel ikke kun erfarne bartendere som serverer alkohol på fest da, og jeg har aldri hørt om at det kreves slike for å ha en vellykket fest...

Jeg har jobbet litt sånn "ekstra" med litt bartenderjobbing, men dog ikke med et velfykt barkart.

Ideen her er vel å finne drinker med fine navn, gjerne mange, slik at bartenderen som er tilstede i bryllupet kan velge ut noen som ikke er for svanserte å lage.

Man bør jo kjøre på forholdsvis enkle drinker, slik at man ikke bruker ti minutter på EN drink, være seg miksing, risting, temperaturer osv...

Er vel bare å f.eks. blande vodka og appelsinjuice og litt grenadin og kalle det bryllupsdrink?

Apropos sportsinteressen til brudeparet så kan de også ha en drink som f.eks. har 20 deler rom og en del cola og kalle den slalom.

Mange muligheter.

Skrevet
Er vel bare å f.eks. blande vodka og appelsinjuice og litt grenadin og kalle det bryllupsdrink?

Apropos sportsinteressen til brudeparet så kan de også ha en drink som f.eks. har 20 deler rom og en del cola og kalle den slalom.

Mange muligheter.

Ja, og det var jo det bruden tenkte også. Jeg får ikke sove, så jeg sitter her til jeg blir blå likevel, og da kan jeg likegreit se i denne boken. Om du ikke liker det så er det opp til deg, men jeg prøver å være litt grei her...

Veslo: Dead Nazi er kanskje ikke helt det du tenkte? :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Det er jo derfor eg spør dykk!! ;) Vi skal sjølvsagt ha ein samtale med bartenderen vår før bryllupet, men syns det kan vere greit å komme med eit lite forslag liksom...

*noterer alle gode tips*

Artige drink-namn forresten Frysepulver! ;)

Skrevet
Ja, og det var jo det bruden tenkte også. Jeg får ikke sove, så jeg sitter her til jeg blir blå likevel, og da kan jeg likegreit se i denne boken. Om du ikke liker det så er det opp til deg, men jeg prøver å være litt grei her...

Veslo: Dead Nazi er kanskje ikke helt det du tenkte? :ler:

Hva jeg liker og ikke liker er irrelevant her. Om du er så hjelpsom fordi du ramser opp en mengde drinkenavn for ei som skriver hun ikka har peiling på drinker, kan kanskje diskuteres, men som du skriver - du har ikke noe annet å gjøre. Så da er du vel mer ute etter å slå ihjel tid enn å hjelpe. ;)

Skrevet
Hva jeg liker og ikke liker er irrelevant her.  Om du er så hjelpsom fordi du ramser opp en mengde drinkenavn for ei som skriver hun ikka har peiling på drinker, kan kanskje diskuteres, men som du skriver - du har ikke noe annet å gjøre.  Så da er du vel mer ute etter å slå ihjel tid enn å hjelpe. ;)

Nå tenkte jeg et ord som begynner på f og slutter på itte, men det skal jeg ikke skrive ;)

Skrevet
Nå tenkte jeg et ord som begynner på f og slutter på itte, men det skal jeg ikke skrive ;)

Hvis jeg skal si hva jeg mener, så synes jeg det vil være altfor vulgært å kalle en drink noe sånt - iallefall i et bryllup.
Skrevet
Hvis jeg skal si hva jeg mener, så synes jeg det vil være altfor vulgært å kalle en drink noe sånt - iallefall i et bryllup.

Du kan så si, men jeg tror ikke du er invitert ;)

Gjest gjest1
Skrevet
"Prøverørsbarn"  :overrasket:

*tenker med gru på korleis den ser ut* :overrasket:

Skrevet
Du kan så si, men jeg tror ikke du er invitert ;)

På lik linje med deg så bryr det meg midt i ryggen. ;)

Skrevet
*tenker med gru på korleis den ser ut*  :overrasket:

2 cl. Hvite Creme de Menthe

2cl. Genever

2-3 dråper fløte

:sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet
Kjendiser/filmer som beryr noe? finner litt av det her også ser du...

Også er det drinker som heter "Herlige Haldis" og "Knut" og "mjøndøling"...  :overrasket:

Er både norske og utenlandske her... :ler:

Såg ikkje denne før no.. Hehe.. Kjem ikkje på noko som betyr noko for oss i dei kategoriane.. Hehe.. Men vi kan jo berre dikte også kanskje.. Hehe.. Men supert med inspirasjon då! ;)

Gjest gjest 0
Skrevet

Det enkleste vil vel være å lage enkle og kjente drinker, men kalle de noe annet? Da kan dere lage et drinkkart der det står innholdet

Skrevet

Ja, det er helt sikkert enklest...

Men la meg nå more meg litt da! :sur::ler:

Virgins Prayer kan kanskje få de litt eldre gjestene til å sette drinken i halsen ;)

Skrevet
Det enkleste vil vel være å lage enkle og kjente drinker, men kalle de noe annet? Da kan dere lage et drinkkart der det står innholdet

Selvfølgelig er det den beste løsningen, men hva skal bulldoseren Frysepulver gjøre resten av natten da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...