Gjest gjest1 Skrevet 2. januar 2006 #1 Skrevet 2. januar 2006 Kva slags drinkar skal de vere mulighet for å lage/få i bryllupet dykkar?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #2 Skrevet 3. januar 2006 Har ingen tips til drinker av brennevin og juice. Jeg ville forresten tenkt at det ble litt vel søtt etter middag, dessert og kake. I vårt bryllup hadde vi diverse ølsorter, rød- og hvitvin samt alkoholfritt alternativ. Syns det fungerte greit.
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #3 Skrevet 3. januar 2006 Gjør det enkelt. Øl/vin, likør, cognac og et par spritbaserte drinker. GT og et par andre, kan lage noen selvkomponerte noen med noe juice/brus. Ingen forventer et fyldig barkart i et bryllup på et grendehus
Trampe Skrevet 3. januar 2006 #4 Skrevet 3. januar 2006 Gjør det enkelt. Øl/vin, likør, cognac og et par spritbaserte drinker. GT og et par andre, kan lage noen selvkomponerte noen med noe juice/brus. Ingen forventer et fyldig barkart i et bryllup på et grendehus ← hmm... :klø: hvem / hva er GT?
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #7 Skrevet 3. januar 2006 Vi skal ha ein bartender i baren vår for å ha eit minimun av kontroll på gjestenes alkohol-inntak. Sidan ho som skal stå i baren vår har erfaring med drink-mixing tenkte vi å utnytte kompetansen hennes. Vi skal ha øl, vin, rusbrus, konjakk og baylis i baren, og så ynskjer vi at det skal vere ein 5-6 drink-alternativ. Kva slags drink ville du bestilt om du kunne ha valgt fritt? Treng tips her, har ikkje særleg drink-erfaring...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #8 Skrevet 3. januar 2006 *Henter Butlers bartenderguide* GT er det ihvertfall mange som drikker... Hm... Jeg pleier liksom å be om en syrlig drink jeg da, og det er som regel midt i blinken... Boken jeg har foran meg nå har 3000 oppskrifter... Alt sortert etter navn, kanskje det kunne vært kult med drinker som har navn etter noe som gjestene forbinder dere med? :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #9 Skrevet 3. januar 2006 Vi tenkte å lage eigne namn på drinkane ja.. Hehe. Akkurat passe harry for ein bygdefest. Ingen som vil foreslå dei mest vanlege drinkane då?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #10 Skrevet 3. januar 2006 Åja, sånn ja... Ok... Bare tenkte, det finnes kanskje drinker som allerede heter ting som kunne vært interessant...
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #11 Skrevet 3. januar 2006 Åja, sånn ja... Ok... Bare tenkte, det finnes kanskje drinker som allerede heter ting som kunne vært interessant... ← Aha!!! Var visst ikkje heilt med.. Hehe... Det var jo ein kul idè!!! Kor finn eg slike namn på drinkar då? Må eg kjøpe ei drink-bok? Kva kostar ei slik ei eventuelt?
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #12 Skrevet 3. januar 2006 Vel, jeg har en som kostet 500 eller 600 som jeg fikk anbefalt av en bartender... Måtte kjøpes på nettet... Evt kan du jo liste opp noen fellesnevnere også kan jeg se hva jeg finner, er alfabetisert liste her... Vet ikke om jeg finner noe, men skader ikke å prøve og kjeder meg likevel
Gjest gjest1 Skrevet 3. januar 2006 #13 Skrevet 3. januar 2006 Vel, jeg har en som kostet 500 eller 600 som jeg fikk anbefalt av en bartender... Måtte kjøpes på nettet... Evt kan du jo liste opp noen fellesnevnere også kan jeg se hva jeg finner, er alfabetisert liste her... Vet ikke om jeg finner noe, men skader ikke å prøve og kjeder meg likevel ← Du er herleg!!! Vi er sporty, morsomme, litt tullete og vimsete, skravlete, rotete, likar å lese, likar å nerde foran pc-ane våre, likar å stå på ski, spele fotball og handball, springe, klatre. Tja... Hmm.. Mannen er forresten fotball-idiot. Eg er gal etter kortlaging og ymse andre kreative hobbyar. Og så likar vi å svømme og vere med familie og venner..
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #14 Skrevet 4. januar 2006 måneder som er viktige? Ser de har sånt og...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #15 Skrevet 4. januar 2006 Også f.eks steder dere har vært som betyr noe/hvor bryllupsreisen skal gå?
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #16 Skrevet 4. januar 2006 April, mai, juni, London, Tailand, Rhodos...
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #17 Skrevet 4. januar 2006 Ååååh, du skulle ha hett Anna, fant akkurat en som heter "Anna's wish" - det var så fint!
Gjest Varg-Menja Skrevet 4. januar 2006 #18 Skrevet 4. januar 2006 Her finner du nok det du trenger: http://www.barkart.no
Gjest gjest1 Skrevet 4. januar 2006 #19 Skrevet 4. januar 2006 Oj, tusen takk for link Varg-Menja!!! Kanskje eg skal bytte navn til Anna.. Hihi.. Men det er lite hjelp for meg å få opp all verdas drinkar, eg treng få presise tips til vanlege, gode drinkar. Einaste drinkane eg kan navnet på et Pina Colada og Sex on the beach....
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #20 Skrevet 4. januar 2006 Kjendiser/filmer som beryr noe? finner litt av det her også ser du... Også er det drinker som heter "Herlige Haldis" og "Knut" og "mjøndøling"... Er både norske og utenlandske her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå