Gå til innhold

Trygt å bestille reise på finn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg har aldri bestilt reise på finn. Har som regel gjort det via et lokalt reisebyrå. Men jeg har søkt litt og sett at man kan spare en del ved å bestille selv på finn, enn direkte hos reiseagenten. Spørsmålet er jo om det er trygt? Jeg ser at når jeg søker og legger inn info, vises det reiser fra forskjellige tilbydere. Det er ikke finn som er ansvarlig for dette, det er jo tilbyderene som annonserer gjennom finn? Velger man den ene reisen, blir man da re-directed til dems eget hjemmeside for bestilling. Det er det jeg lurer på om er trygt. For hvis man tenker etter, finn.no er et reputert selskap og ville ikke samarbeidet eller latt en scammer tilby reiser gjennom dem? Er det ikke logisk slik? Og kan de som har bestilt reiser gjennom finn, fortelle litt om det, om det gikk bra, hva gikk ikke bra osv? Hvilken byrå valgte dere tilslutt? De jeg har sett på er en fra kiwi.com og en som heter gotogate.com. jeg skal bare ha flybillett,ikke hotell.

Anonymkode: dff33...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er trygt, som i at de ikke vil stikke av med pengene dine. Men det lønner seg alltid å kjøpe flybilletter rett fra flyselskapet - for hvis det blir noe tull med reisen, er det flyselskapet som må hjelpe deg. Hvis du har kjøpt av en tredjepart, ber flyselskapet deg ta kontakt med tredjeparten. De kan det være vanskelig å få tak i utenom vanlig åpningstid, og de vil ikke nødvendigvis gi deg god hjelp. Dessuten vil det som regel komme masse tillegg på prisen du først får oppgitt. 
Jeg bruker Finn til å kartlegge ruter og muligheter, og så går jeg direkte til flyselskapet og bestiller ruta som er best etterpå. 

Anonymkode: 90f00...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er som regel helt trygt. Har selv gjort det mange ganger. Både fly og hotell. Ofte fra helt forskjellige steder. 

Anonymkode: b6d6d...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men har derr hørt om selskapet kiwi og gotogate? For det har ikke jeg

Anonymkode: dff33...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

IKKE bestill reise via gotogate, Travellink eller liknende tredjeparts-reisebyråer. Går noe galt med flyreisen din er det bare å glemme de pengene. 

Anonymkode: 10a3e...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn er en søkemotor, på lik linje som feks. Momondo. Ville vært litt kritisk til hvilke reisebyråer du velger, men jeg har selv hatt god erfaring med feks. Ticket og Ving. God tur 😊

Anonymkode: eaf4d...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bestill alltid rett fra flyselskapet, det tjener du på i lengden

Anonymkode: 9749b...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle reisebyråene på finn er nesten som svindel å regne. Du vil få null hjelp om noe går galt, de vil som regel legge på ekstra gebyrer som du ikke ser før du skal betale, det kan være et annet flyselskap enn hva som presenteres for deg som kan være relevant i forhold til bagasjeregler, ol.

Også er en hel haug av disse tilsynelatende konkurrerende reiseselskapene i realiteten samme selskap med samme eier som bare vil gi inntrykk av at det er konkurranse. Marco Polo Travel A/S f.eks opererer med blant annet med alle disse navnene: Mytrip, Supersaver, Gotogate, Travelstart, Seat24, Travel Partner, Travel Finder, BudJet, Flybillet. Pluss sikkert enda fler.

Anonymkode: d7303...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...