Gå til innhold

Fatter ikke greia med åpen kjøkkenløsning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr jo bare at man ikke har stue. Når det bare er ett stort rom, med sofa i det ene hjørnetog kjøkkenbenk og sånt langs den andre veggen.
Flere som syns det er noe tull?

Anonymkode: 9276e...236

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ett av huset/leilighetens viktigste rom har blitt nedgradert for å gjøre det billigere. Stygt er det og. 

Anonymkode: 3ff0c...30d

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Trodde de var tull helt til jeg fikk det selv! Det å lage mat å samtidig ha selskap er veldig hyggelig, ungene gjør lekser og jeg kan lage middag og hjelpe til samtidig som jeg får  med meg hva som skjer. Jeg vil aldri gå tilbake til gammel løsning. Dessuten er kjøkkenet alltid rent og pent siden løsningen er åpen. 

Anonymkode: a78b2...3bc

• Liker 26
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjønt poenget med kjøkken i eget rom… alle hus uten åpen stue/kjøkken, dropper vi av visninger… 

Anonymkode: ec94e...2f2

• Liker 26
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker åpen løsning - leiligheten er åpnere og kjøkkenet er pent å se på, jeg kan snakke med folk i stuen samtidig som det lages mat, og i en liten leilighet gjør åpen kjøkkenløsning at jeg fikk plass til et gjesterom😊 føler absolutt at jeg har stue, og åpne løsninger kommer i mange varianter.

Anonymkode: b9291...104

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Åpen kjøkkenløsning kan være fint dersom rommet er stort nok. Jeg er nok litt preget av eget valg hvor vi har en åpen løsning i en L noe som gjør at du ikke ser inn på kjøkkenet når du sitter i sofaen. 

I tillegg er det hyggelig å snakke med familie og evt gjester når maten gjøres klar. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg har aldri likt åpen kjøkkenløsning. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Foretrekker et stort kjøkken

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det betyr jo bare at man ikke har stue. Når det bare er ett stort rom, med sofa i det ene hjørnetog kjøkkenbenk og sånt langs den andre veggen.
Flere som syns det er noe tull?

Anonymkode: 9276e...236

Da må du betale for et hus eller en leilighet som har eget kjøkken - så enkelt. Som påpekt over her så handler dette om kostnader. Slenge folk ønsker billige leiligheter og hus så blir de - billig bygget.

Det er dessuten absolutt intet som hindrer deg i å skjule kjøkkenbenken din i et skap eller bak skyvedører. Et kjøkken trenger ikke i 23 være som på 1980-tallet: skap under, skap over, benk i midten, alt synlig i rommet. Kjøkkenet er jo ikke spesielt ofte i bruk, og gjerne rotete når det ikke er i bruk.

Anonymkode: 6d5b2...c7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg noe annet. Første jeg gjorde da vi flyttet inn her var å rive en vegg, og pusse opp kjøkkenet, inkludert en stor øy med sitteplass. 

Da er det et stort, åpent rom, man kan lage mat og snakke med de som sitter i "spisestuen", så det er mye mer sosialt. Man får også utnyttet plassen bedre, og alt føles lysere/større. Stua er riktignok U-formet, med fire soner, så du ser ikke kjøkkenet fra TV-delen, eller lese-delen. 

Men jeg har sett dårlige løsninger; der kjøkkenet nærmest er en kjøkkenbenk i stua. Eller der man har en elendig kjøkkenvifte. Men det handler jo tross alt om dårlige valg, eller for lavt budsjett. 

Anonymkode: 7e0aa...699

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater kjøkken i stua. Jeg er en såpass uryddig person, ikke alt jeg vil se av rot hele tiden.

Anonymkode: ebae9...584

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kristin70 skrev (9 minutter siden):

Åpen kjøkkenløsning kan være fint dersom rommet er stort nok. Jeg er nok litt preget av eget valg hvor vi har en åpen løsning i en L noe som gjør at du ikke ser inn på kjøkkenet når du sitter i sofaen. 

I tillegg er det hyggelig å snakke med familie og evt gjester når maten gjøres klar. 

Ja, enig. Om det er stort nok er det fint og praktisk, men de leilighetene som bygges nå er så små at sofaen blir stående på stua. Venninna mi har sofaen maks 1,5 meter fra kjøkkenbenken og ikke plass til spisebord/kjøkkenbord. 

Endret av Nikea
  • Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en liten leilighet, så her forstår jeg det, for at det skal virke større.

Men hadde jeg kunne kjøpe meg noe litt større, så er separat kjøkken et must på lista over hva jeg ønsker. Jeg ønsker å kunne stenge kjøkkenet vekk fra stua.

Anonymkode: d1b3c...44c

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

jeg har kjøkken i et rom ved stuen, med skyvedør. Den pleier å være åpen sånn at kjøkkenet er halvveis en forlengelse av stuen. Men liker godt at jeg kan lukke skyvedøren om jeg skal bråke på kjøkken og andre er i stuen. Eller jeg kan lukke døren om det er mye rot. Synes det er den perfekte løsningen. 

Anonymkode: 2a249...9b6

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med en åpen kjøkkenløsning må det bli så mye fett på stuemøblene?

Når gubben steker biff eller annet og det oser på kjøkkenet. Fettet virvler rundt.

Da føler jeg meg heldig å kunne lukke døren. Dermed ingen stank og os inn til stua. 

Anonymkode: 575a2...1fb

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har råd til et hus med 7 rom vet du

Anonymkode: 68ae7...537

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

860107A0-E488-46B3-920F-8A6040079FB0.jpeg

Anonymkode: e989f...da9

• Liker 2
Skrevet

Vi leide mange forskjellige hus i ungdommen, og alle hadde separat kjøkken. Det er noe skikkelig dritt. 
Folk som kom på besøk fikk beskjed om å slå seg ned i stua, mens vi forsvant på kjøkkenet for å fikse og hente, og de ble sittende å kope for seg selv... Nei, vi var veldig enige om å ha åpen løsning, og det er virkelig deilig.
Må legge til at vi har ei lita kviststue i tillegg, til tv og gaming.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Med en åpen kjøkkenløsning må det bli så mye fett på stuemøblene?

Nei, ikke i det hele tatt. Ventilasjonssystemet er dimensjonert og planlagt slik at det ikke samler seg noe i stua. Ingenting virvler hit.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (4 minutter siden):

Vi leide mange forskjellige hus i ungdommen, og alle hadde separat kjøkken. Det er noe skikkelig dritt. 
Folk som kom på besøk fikk beskjed om å slå seg ned i stua, mens vi forsvant på kjøkkenet for å fikse og hente, og de ble sittende å kope for seg selv... Nei, vi var veldig enige om å ha åpen løsning, og det er virkelig deilig.
Må legge til at vi har ei lita kviststue i tillegg, til tv og gaming.

Enig! Er det et rom jeg heller gjemmer bort er det tv-stue. Men jeg har ikke tv i vanlig stue da, tven er noe vi ser veldig sjelden på. Barna ser litt på kvelden, ellers vi voksne kanskje 2-3 kvelder i uka. Så tv-stua kan gjerne være bitteliten, med bare en toseter eller noe. Og så kjøkken, stort spisebord og sofa i åpen løsning! 

Anonymkode: a9cab...c4c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...