Gå til innhold

Er kravene til menn skadelige? Og er de ikke egentlig det motsatte av det feministisk idealet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skriver krav selv om mye bare er ønsker. Det er fordi det er summen som ofte avgjør. Jeg mener ikke at det stilles for store krav til menn. Jeg vil heller si det ofte stilles for lave mtp rydding, raushet etc. Det jeg mener med skadelige krav er krav som at det er best om han er den høyeste i forholdet, største i forholdet, har høyest selvtillit, har like god økonomi eller bedre og jobber fulltid. Jeg er heldig og har hatt en oppvekst som har gitt meg selvtillit og er heldig med høyden min, men hva med andre?

Vi ser at menn som Elon Musk som egentlig bryter det feministiske idealet får barn med en haug av kvinner mens 1 av 5 norske menn er barnløse. Menn som er i ledende stillinger har flere muligheter med damer nå enn de hadde for 80 år siden. Menn i ledende stillinger får stadig høyere lønnsvekst mm. Menn med lav selvtillit endte oftere opp med kone og barn før. Hvorfor "straffes" ikke mennene "på toppen" av flere kvinner? 

Endret av Majer
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trekker du inn feminisme? Hva konkret er "det feministiske idealet" du snakker om? Hvorfor i alle dager skal "menn på toppen straffes av kvinner" (eller noen)? Hva slags straff mener du disse skulle fått og hvorfor? 

Anonymkode: fee50...7a6

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 minutt siden):

Jeg skriver krav selv om mye bare er ønsker. Det er fordi det er summen som ofte avgjør. Jeg mener ikke at det stilles for store krav til menn. Jeg vil heller si det ofte stilles for lave mtp rydding etc. Det jeg mener med skadelige krav er krav som at det er best om han er den høyeste i forholdet, største i forholdet, har høyest selvtillit, har like god økonomi eller bedre og jobber fulltid. Jeg er heldig og har hatt en oppvekst som har gitt meg selvtillit og er heldig med høyden min, men hva med andre?

Vi ser at menn som Elon Musk som egentlig bryter det feministiske idealet får barn med en haug av kvinner mens 1 av 5 norske menn er barnløse. Menn som er i ledende stillinger har flere muligheter med damer nå enn de hadde for 80 år siden. Menn i ledende stillinger får stadig høyere lønnsvekst mm. Hvorfor "straffes" ikke disse mennene av flere kvinner? 

Elon Musk lever ikke i et likestilt, vestlig samfunn. Han er dermed like lite representativ som om du dro frem en indisk eller arabisk mann. Han er en mann fra Texas - et sted der kvinner er mer som kyr (og en god del hunder nok blir mer satt pris på) enn som mennesker.

Feminisme er rett og slet tikke annet enn ønsket om at kvinner får menneskerettigheter menn har hatt i flere år. USA har ikke slike for kvinner, dermed utgår Elon sine partnere - de lever i et samfunn der kvinner ikke har normale menneskerettigheter. Og der de lærer av sine foreldre at dette er helt greit. 

Det er dessuten ikke kvinners «oppgave» å sikre at menn får det livet de ønsker å få. Hele poenget med å gi kvinner normale menneskerettigheter er at kvinner IKKE er et tilbehør til en manns liv. Ønsker en kvinne å få 4 barn med sine 4 mannlige partnere? Helt ålreit. Ønsker hun å ikke ha noen partner? Helt ålreit. Ønsker hun å etablere et forhold med en eller flere kvinner? Helt ålreit. Menns livskvalitet er ikke hennes ansvar. Det er ikke noe hun skal tenke på, et eneste sekund av sitt liv.

Anonymkode: 5059e...439

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (6 minutter siden):

Jeg skriver krav selv om mye bare er ønsker. Det er fordi det er summen som ofte avgjør. Jeg mener ikke at det stilles for store krav til menn. Jeg vil heller si det ofte stilles for lave mtp rydding etc. Det jeg mener med skadelige krav er krav som at det er best om han er den høyeste i forholdet, største i forholdet, har høyest selvtillit, har like god økonomi eller bedre og jobber fulltid. Jeg er heldig og har hatt en oppvekst som har gitt meg selvtillit og er heldig med høyden min, men hva med andre?

Vi ser at menn som Elon Musk som egentlig bryter det feministiske idealet får barn med en haug av kvinner mens 1 av 5 norske menn er barnløse. Menn som er i ledende stillinger har flere muligheter med damer nå enn de hadde for 80 år siden. Menn i ledende stillinger får stadig høyere lønnsvekst mm. Menn med lav selvtillit endte oftere opp med kone og barn før. Hvorfor "straffes" ikke mennene "på toppen" av flere kvinner? 

Hva i all verden snakker du om? Jeg har flere høye venninner som er sammen med menn so. er litt lavere enn dem. Jeg tjener mer enn min mann, samme gjelder mange andre par jeg kjenner.

At friske mennesker jobber fulltid ser jeg vanligvis på som en selvfølge, uansett kjønn. Men jeg kjenner enkelte menn som jobber deltid pga barn, da særlig om kona tjener mer enn dem. Eller bare fordi det er mannen i det forholdet som har lyst til det.

Vet ikke hva du legger i størst - størst i masse? Jeg er 50 kilo, jeg synes det er greit at mannen min er større enn det ja, det må jeg innrømme. 

Høyest selvtillit? Her aner jeg ikke hva du snakker om. Har selvtillit noe med kjønn å gjøre?

Anonymkode: 4b9e0...b81

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden snakker du om? Jeg har flere høye venninner som er sammen med menn so. er litt lavere enn dem. Jeg tjener mer enn min mann, samme gjelder mange andre par jeg kjenner.

At friske mennesker jobber fulltid ser jeg vanligvis på som en selvfølge, uansett kjønn. Men jeg kjenner enkelte menn som jobber deltid pga barn, da særlig om kona tjener mer enn dem. Eller bare fordi det er mannen i det forholdet som har lyst til det.

Vet ikke hva du legger i størst - størst i masse? Jeg er 50 kilo, jeg synes det er greit at mannen min er større enn det ja, det må jeg innrømme. 

Høyest selvtillit? Her aner jeg ikke hva du snakker om. Har selvtillit noe med kjønn å gjøre?

Anonymkode: 4b9e0...b81

Det finnes selvfølgelig ekstremt mange unntak, men jeg tenker statistisk sett.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Elon Musk lever ikke i et likestilt, vestlig samfunn. Han er dermed like lite representativ som om du dro frem en indisk eller arabisk mann. Han er en mann fra Texas - et sted der kvinner er mer som kyr (og en god del hunder nok blir mer satt pris på) enn som mennesker.

Feminisme er rett og slet tikke annet enn ønsket om at kvinner får menneskerettigheter menn har hatt i flere år. USA har ikke slike for kvinner, dermed utgår Elon sine partnere - de lever i et samfunn der kvinner ikke har normale menneskerettigheter. Og der de lærer av sine foreldre at dette er helt greit. 

Det er dessuten ikke kvinners «oppgave» å sikre at menn får det livet de ønsker å få. Hele poenget med å gi kvinner normale menneskerettigheter er at kvinner IKKE er et tilbehør til en manns liv. Ønsker en kvinne å få 4 barn med sine 4 mannlige partnere? Helt ålreit. Ønsker hun å ikke ha noen partner? Helt ålreit. Ønsker hun å etablere et forhold med en eller flere kvinner? Helt ålreit. Menns livskvalitet er ikke hennes ansvar. Det er ikke noe hun skal tenke på, et eneste sekund av sitt liv.

Anonymkode: 5059e...439

Mener du at menn ikke skal tenke på kvinner sin livskvalitet heller?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor trekker du inn feminisme? Hva konkret er "det feministiske idealet" du snakker om? Hvorfor i alle dager skal "menn på toppen straffes av kvinner" (eller noen)? Hva slags straff mener du disse skulle fått og hvorfor? 

Det feministiske idealet handler om like muligheter uavhengig av kjønn. Man skal ikke straffes for å bryte med tradisjonelle kjønnsroller.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er en mann fra Sør-Afrika, som vokste opp i et voldelig hjem med en tyrann som far. Den erfaringen har mange barn uavhengig av stilling og status. Å trekke inn USAs rikeste mann er kanskje ikke så relevant for Norge?

Mange menn har gammeldagse forventninger til hva en kvinnelig partner skal være for dem. De skjønner at det ikke er innafor, og er sjelden åpne om det i kurtiseringsfasen. Det skinner gjennom når man blir mer etablert, og de slutter å gjøre husarbeid, slutter å melde fra når de kommer seint hjem og begynner å korrigere adferden din.

Kvinnerollen har endra seg i takt med samfunnsutviklingen, og blir åpent debattert. Vi forventer en likeverdig partner, og trenger ikke å finne oss i noe. Forhold er noe vi går inn i for å få noe fint, ikke for å gå inn i noe vi må holde ut med.
Mannsrollen har dessverre ikke vært like omtalt og endret, og det virker som mange menn er overraska over at andre forventer at de skal huske foreldremøter, pakke gymbager, vaske dassen og forøvrig ta seg av sitt eget hus og sine egne barn på eget initiativ. - Nesten som om de skulle vært voksne og selvstendige.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (17 minutter siden):

Det feministiske idealet handler om like muligheter uavhengig av kjønn. Man skal ikke straffes for å bryte med tradisjonelle kjønnsroller.

Hva har det å gjøre med noe av det du skrev? Du svarte heller ikke på de andre spørsmålene, så fint om du kan gjøre det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (37 minutter siden):

Jeg skriver krav selv om mye bare er ønsker. Det er fordi det er summen som ofte avgjør. Jeg mener ikke at det stilles for store krav til menn. Jeg vil heller si det ofte stilles for lave mtp rydding, raushet etc. Det jeg mener med skadelige krav er krav som at det er best om han er den høyeste i forholdet, største i forholdet, har høyest selvtillit, har like god økonomi eller bedre og jobber fulltid. Jeg er heldig og har hatt en oppvekst som har gitt meg selvtillit og er heldig med høyden min, men hva med andre?

Du har mange poenger, men å peke på ekstremene som sammenligning speiler ingen sannhet. De fleste menn får barn, og det er helt vanlige menn. Ellers bryr jeg meg ikke noe om de kravene du skriver damene har, men ser at en en del damer skriver at mannen må være høyere etc. hva mener du med at menn på toppen ikke straffes av flere kvinner? De fleste kvinner har jo ikke lyst på Elin musk. Han er liksom ikke «kjendisforelskelsen» deres? Sist jeg var opptatt av populære menn var på videregående for øvrig. Men menn var også opptatt av de populære kvinnene, jeg var upopulær og ingen ville være med meg. Hvordan andre kvinner forholder seg til menn vet jeg ikke. Jeg har vært sammen med og datet veldig ulike typer - det er ikke det at mannen må ha veldig bra selvtillit, men jeg blir ikke tiltrukket av ham dersom han er veldig usikker og unnskyld meg - veik. Jeg er tretti og jeg forventer at folk har brukt tyveårene på å jobbe med seg selv og sine egne problemer, slik jeg har gjort. Jeg har for øvrig ikke veldig usikre og veike venner heller.

Anonymkode: 08d76...6ec

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal han straffes? Jeg forstår ikke poenget ditt. Skal hardtarbeidende, vellykkede menn "straffes" fordi de har oppnådd mer enn de fleste her i verden? Selvfølgelig er det jo tiltrekkende med mennesker som brenner for noe. Som ikke sitter på rævva og klager. Som følger drømmene sine. Som er smarte og får til ting.

Ønsker du at slike menn skal likestilles med pinglete sytepaver som ikke gidder å jobbe eller som ikke har en eneste ambisjon i livet sitt? Hva er det du egentlig vil at kvinner skal gjøre? Jeg forstår ikke. Ville DU giddet å fått barn med en tiltaksløs fjomp som ikke klarer å brødfø familien sin? Ikke jeg. Det betyr ikke at jeg dingler etter Elon Musk'er. Men jeg gidder heller ikke ta til takke med en slask.

Jeg kan jo spørre deg det samme: Hvorfor "straffer" ikke menn vakre kvinner? Vakre, unge kvinner har ikke gjort en dritt for å fortjene oppmerksomheten fra menn, allikevel går alle og sikler etter dem?

Jeg synes ikke kvinners krav er skadelige i det hele tatt.
Det som er skadelig er om kvinner senker på kravene sine og ender opp i ulykkelige forhold med tafatte menn.
Det er også skadelig at menn heller sitter på forums og sutrer, istedenfor å jobbe med å bli en bedre versjon av seg selv.
Som f.eks å få seg en jobb slik at kvinnen kan ha tillitt til at mannen har egenskapene som trengs når de skaper en familie sammen. Det er hardt arbeid å forstre opp barn og det er DYRT. Kvinner søker nok menn som er sterke nok til å klare den jobben sammen med dem. Slik er samfunnet. Slik er naturen. Slik er livet.

At 1 av 5 menn er barnløse er ikke kvinnenes skyld, det er deres EGEN skyld.

Anonymkode: 4701b...70a

• Liker 3
Skrevet

Hva man tenner på har ikke endret seg, til tross for likestilling og feminisme. Noen tror dette er mulig, men det blir i samme gate som å skulle omvende en som er homofil.

Problemet feminismen har er at kvinner flest vil fortsette å tenne på sterke, maskuline menn. Det vil ikke endre seg selv idealet nå er at menn skal finne sine feminine sider. Dette straffer seg for de mennene som følger dette rådet når de skal finne seg damer. Fremveksten av mannsidealer som Andrew Tate er trolig en reaksjon på dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Example skrev (10 timer siden):

Hva man tenner på har ikke endret seg, til tross for likestilling og feminisme. Noen tror dette er mulig, men det blir i samme gate som å skulle omvende en som er homofil.

Problemet feminismen har er at kvinner flest vil fortsette å tenne på sterke, maskuline menn. Det vil ikke endre seg selv idealet nå er at menn skal finne sine feminine sider. Dette straffer seg for de mennene som følger dette rådet når de skal finne seg damer. Fremveksten av mannsidealer som Andrew Tate er trolig en reaksjon på dette. 

Damer tenner ikke på det. Hold opp m å utbre vrangforestillinger. Hva med å snakke ned damer om hva de liker i stedet? Typisk incelstrategi , lese om damer på mannosfærenettsteder i stedet for snakke med dem.

Anonymkode: f2cd7...7ee

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Feminismen har ikke skylden for at kvinner velger tradisjonelt. Man kan derimot spørre seg om feminismen har fokusert for mye på hvordan menn ønsker at kvinner skal være og for lite på hva kvinner ønsker menn skal være.Kvinner er ofte mer konservative enn menn når det gjelder kjønnsroller. De er selektive. Og feministene snakker lite om akkurat det. 

Anonymkode: 1ec98...3cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Damer tenner ikke på det. Hold opp m å utbre vrangforestillinger. Hva med å snakke ned damer om hva de liker i stedet? Typisk incelstrategi , lese om damer på mannosfærenettsteder i stedet for snakke med dem.

Anonymkode: f2cd7...7ee

De aller fleste gjør det, jo. Hva som står på incelnettsider vet jeg ikke, men om det samme står der, så gjør ikke det det mindre riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...