Gå til innhold

Dere som ligger 20 km/t under fartsgrensen, men BÅNNGASSER når gudfryktige mennesker prøver å kjøre forbi dere.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Og da må sinken ta litt hensyn og slippe rekke av bilene bak forbi

hvorfor sier du at det er en sinke? det er ikke sånn at en automatisk er en sinke bare fordi han som ligger på støtfangeren er en fartsidiot. Tenk litt lenger.

Anonymkode: e1e19...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (27 minutter siden):

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

ja, og jeg tror ikke det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Og hva gjør du i forhold til øvrig trafikk de gangene du er sinke

jeg er ikke sinke fordi om jeg setter ned farten når det er påkrevd for å kjøre trygt. Forøvrig pleier jeg å slippe folk forbi. Men det er ikke poenget her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Tittelen her var Dere som ligger 20 km/t under fartsgrensen, men BÅNNGASSER når gudfryktige mennesker prøver å kjøre forbi dere.

Enig at det er sykt irriterende og ønsker at de kan sjekke bakspeilet av og til. Det kan jo kanskje være en tulling som liker å kontrollere andre også.  Er det kø bak, kan jo de jo heller la være å speede på når det er mulig å kjøre forbi, gudfryktige eller ei.  Alt går så mye bedre med litt smidighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

jeg er ikke sinke fordi om jeg setter ned farten når det er påkrevd for å kjøre trygt. Forøvrig pleier jeg å slippe folk forbi. Men det er ikke poenget her.

For deg er det nødvendig men ikke nødvendigvis for alle andre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ja, og jeg tror ikke det stemmer.

Vel deg om der

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

når vintersola står lavt og speiler seg i en våt veibane, så kan ikke verdens beste solskjerming eller høyde over bakken gjøre dine kjøreforhold vesentlig annerledes enn mine. Da er veibanen et solspeil, og det er likt for alle.

Sola gir veldig forskjellige utslag etter førerens syn, hvorvidt fører bruker solbriller, hvor slitt frontruten er etc. Det er absolutt ikke likt for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (2 timer siden):

Sola gir veldig forskjellige utslag etter førerens syn, hvorvidt fører bruker solbriller, hvor slitt frontruten er etc. Det er absolutt ikke likt for alle.

ikke når veibanen er våt og fungerer som et speil. Da hjelper det ikke med solbriller eller ny frontrute.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kokeplate skrev (12 timer siden):

Jo, de som hindrer titusener av bilister hver dag er verre.

uenig. Jeg bor i et av de mest tettbygde strøkene i landet, og når 1 tulling kjører dust og krasjer, så hindrer han tusenvis av mennesker. Og dette skjer ofte.  Trafikk som stopper helt er sykt mye mer irriterende enn en som kjører litt sent. Senest for en time siden skjedde det igjen, og jeg kom for sent på jobb idag, pga denne tullingen: 

Trafikken direkte (aftenbladet.no)

"Det er lange køer i nordgående retning på E39 etter en trafikkulykke ved Bekkefaret torsdag morgen.

- Vi fikk melding om uvøren kjøring av en bilfører på strekningen fra Forus til Stavanger. Det var flere nestenuhell. Før vår patrulje kom i posisjon til å stanse bilen, hadde den kjørt inn i en lyktestolpe ved avkjørselen til Bekkefaret, sier operasjonsleder Helen Rygg Ims ved Sør-Vest politidistrikt.

Fører tilses av ambulanse, foreløpig ikke meldt om personskade.

Det er lange køer i nordgående retning."

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva feiler det dere? Seriøst, hva er tankegangen din?

Anonymkode: 5a3ba...bc9

Ååå, de er så irriterende. 

Spesielt når man selv har dårlig tid og sitter fast bak en slik sjåfør.

Tanken er vel å være en sleiping og ødelegge for alle andre i traffikken?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Flere mil, faktisk 😂

du vet du har tapt debatten når du må ty til oppdiktet faktum 🤷‍♀️

Jeg kjørte gjennom eiksundtunellene i går, det er snittmåling i den dype - og i går kjørte vi gjennom i 50 km / t og rekken med biler bak bare vokste og vokste, fordi det er sperrelinje ned på ene siden og med møtende trafikk er det ikke lett alltid å kjøre forbi - så er det en ganske dyp og bratt tunnell.. og vedkommende fremst ga gass idet noen kjørte forbi - gang på gang.. før vi kom ut på toppen tenkte jeg "han svinger nok ut" men NEIDA! det fortsatte helt til rundkjøringen i Furene gitt og han heldigvis skulle en annen retning enn meg.. For de som ikke er kjent er dette en strekning på  i føkge wikipedia:

Sitat

Til saman har vegprosjektet ein lengd på 14 880 meter

Så "flere mil faktisk" 

Anonymkode: 5de8a...4e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjørte gjennom eiksundtunellene i går, det er snittmåling i den dype - og i går kjørte vi gjennom i 50 km / t og rekken med biler bak bare vokste og vokste, fordi det er sperrelinje ned på ene siden og med møtende trafikk er det ikke lett alltid å kjøre forbi - så er det en ganske dyp og bratt tunnell.. og vedkommende fremst ga gass idet noen kjørte forbi - gang på gang.. før vi kom ut på toppen tenkte jeg "han svinger nok ut" men NEIDA! det fortsatte helt til rundkjøringen i Furene gitt og han heldigvis skulle en annen retning enn meg.. For de som ikke er kjent er dette en strekning på  i føkge wikipedia:

Så "flere mil faktisk" 

Vil tro du hadde rimelig høyt blodtrykk innen vedkommende svingte av? Slik som det du beskriver kan man få krupp av.

Hadde et individ 2 biler forran meg tidlig i dag selv som kjørte stabilt i 65 over alt i 80 sona. Hadde et vogntog mella meg og sinka. Kan si det sånn at sjåføren på vogntoget lå konstant på tuta til slutt. Han kommer jo ikke forbi på korte/middels rettstrekker da han fort veier inntil 50 ton. Håpløst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Donald Duck skrev (23 timer siden):

Må ikke glemme at dem som ligger 20 under fartsgrensa og aldri slipper forbi seg noen er kvalitet i traffiken ts! *sarkasme på høyt nivå*

Og Ab over, hvordan kan du forsvare noe slik? Du kjører altså sakte fordi du er usikker og lar det gå utover alle bak deg? Over alt helt til det blir rettstrekke?

Tror du bør ta teorien på nytt. Du vet, å kjøre etter forholdene er viktig. Jeg kjører ikke etter fartsgrensen når det er reell fare for vannplaning eller snøstorm med dårlig sikt. Man skal ha respekt for fart. Som minner meg om alle middelaldrende eller veeldig unge menn med dyre biler jeg har observert kjører som svin. Er en glede når jeg ser de blir stoppet. 

Anonymkode: 6454d...4d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du bør ta teorien på nytt. Du vet, å kjøre etter forholdene er viktig. Jeg kjører ikke etter fartsgrensen når det er reell fare for vannplaning eller snøstorm med dårlig sikt. Man skal ha respekt for fart. Som minner meg om alle middelaldrende eller veeldig unge menn med dyre biler jeg har observert kjører som svin. Er en glede når jeg ser de blir stoppet. 

Sikt, føre og kjøreforhold generelt har ingen ting med dette å gjøre. Det er ingen som har sagt noe som helst om det å avpasse farten etter forholdene. Men på høylys dag/kveld med tørre veier derimot.. Og slik som Ab over deg sa. Det er det vi irriterer oss over. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Donald Duck skrev (16 minutter siden):

Vil tro du hadde rimelig høyt blodtrykk innen vedkommende svingte av? Slik som det du beskriver kan man få krupp av.

Hadde et individ 2 biler forran meg tidlig i dag selv som kjørte stabilt i 65 over alt i 80 sona. Hadde et vogntog mella meg og sinka. Kan si det sånn at sjåføren på vogntoget lå konstant på tuta til slutt. Han kommer jo ikke forbi på korte/middels rettstrekker da han fort veier inntil 50 ton. Håpløst..

nja, jeg er egentlig en rolig type så jeg lener meg tilbake så sant det ikke er en avtale jeg MÅ rekke, som i går på sykehuset.. Jeg var heldigvis ute i god tid nettopp fordi jeg VET at mange som kjører gjennom der får panikk for den snittmålingen. Men ja, det er jo som TS sier ganske urimelig at slike skal ferdes fritt i trafikken, og som mange i tråden her forsvare det med at de "kjører etter forholdene" som i denne saken, tunellen er rimelig rett vei ned og opp - lite svinger, og grunnen til at de la inn snittmåling var at de samme billistene FØR boksen kom opp gjerne kjørte aalt for fort fordi de bare ikke KAN kjøre bil på normal måte.. :P og som yrkessjåfør ser man mye rart i trafikken, og la meg si det slik - det er sjelden unge eller eldreførere som er med på å skape den største utfordringen for andre bilister i trafikken. Det er som regel de mellom 40 og 60 som "har hatt lappen et helt liv og kan dette" og som "kjører etter forholdene" - ikke de faktiske men de imaginære som finnes i deres eget hode. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er vel ingen som sier at man uner ekstreme forhold skal kjøre uforsvarlig, det som derimot er et fakta er at "kjøre etter forholdene" ser ut til å være et forsvar for å ikke klare følge trafikken på normalt vis for enkelte som tror de har fasiten som bør gjelde for alle andre og ikke evner ta innover seg at det er de som er problemet - ikke løsningen.. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men du skal heller ikke være til hinder for andre trafikanter. 

Anonymkode: 8ab01...5b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo du er jo per definisjon det om du ikke klarer følge trafikkens fartsgrenser som er satt etter grundig vurdering fra SSV fordi dine ferdigheter som sjåfør er til hinder for dette - da bør du innse at du er til hinder for andre tafikanter, spesielt om disse i tillegg tar forbikjøringer og gir det tydelig signal på at det er du som er problemet og ikke veiforholdene.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jo du er jo per definisjon det om du ikke klarer følge trafikkens fartsgrenser som er satt etter grundig vurdering fra SSV fordi dine ferdigheter som sjåfør er til hinder for dette - da bør du innse at du er til hinder for andre tafikanter, spesielt om disse i tillegg tar forbikjøringer og gir det tydelig signal på at det er du som er problemet og ikke veiforholdene.. 

Fartsgrensene er en maksimalgrense, ikke et påbud, så her har du misforstått noe helt grunnleggende. Jeg følger hovedregelen i vegtrafikkloven § 3. Foreslår at du tar førerprøven på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jeg tenker de gjør det kun for å irritere. Ellers hadde de ikke gasset på når de ser andre kjører forbi/skal til å kjøre forbi. De som gjør det må slutte med det. Det skaper farlige situasjoner i trafikken og hvis noe skjer så er det jo den som gasser på når noen kjører forbi som får skylda. Er det verdt å få skylda for noe kun for å irritere andre? Folk har lov å kjøre forbi der det er lov å kjøre forbi. Da har ikke andre lov å hindre noen å kjøre forbi med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...