Gå til innhold

Dere som bor i en blokk, hvor ofte ringer noen fremmede på ringeklokka deres? 🤔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpner aldri. Jeg svarer ikke engang. 

Jeg vet at noen sier de "bor her, men har glemt nøklene". Løgn. Eller at de skal til naboleiligheten (ring på til naboen da!). Jeg tror at noen av disse fremmede ønsker bare å sjekke om noen er hjemme...

Anonymkode: 85b26...0a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ganske ofte. Jeg slipper de inn, for det er mange dørklokker i blokka her som ikke fungerer. Knappen hos meg streiket en lang stund også. 

Du tenker at folk ringer på hos deg bare for å sjekke om du er hjemme? Venner og bekjente du gjemmer deg for da eller? For tyver går ikke etter leiligheter i blokk, da vil jo minst tre naboer få med seg at noen prøver å sparke inn/knekke opp døra. 

Anonymkode: 5e930...9c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ganske ofte. Jeg slipper de inn, for det er mange dørklokker i blokka her som ikke fungerer. Knappen hos meg streiket en lang stund også. 

Du tenker at folk ringer på hos deg bare for å sjekke om du er hjemme? Venner og bekjente du gjemmer deg for da eller? For tyver går ikke etter leiligheter i blokk, da vil jo minst tre naboer få med seg at noen prøver å sparke inn/knekke opp døra. 

Anonymkode: 5e930...9c7

Du kan jo se på skjermen at det ikke er venner eller familie 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo se på skjermen at det ikke er venner eller familie 

Vi har ingen skjerm. Ingen blir sluppet inn det er vi strenge på her. Alle i oppgangen kjenner hverandre. Men, hver søndag ringer det på her. Er vel noe  barn som leker seg.

Anonymkode: c978d...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen skjerm. Ingen blir sluppet inn det er vi strenge på her. Alle i oppgangen kjenner hverandre. Men, hver søndag ringer det på her. Er vel noe  barn som leker seg.

Anonymkode: c978d...d0d

Fint at dere har det sånn. I vår blokk er det dessverre slik at mange åpner døra til fremmede bare for å være snille...Som resultat: hærverk på biler, stjeling fra boder osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åpner ikke med mindre jeg forventer besøk. Åpnet i begynnelsen for alle men det er dumt siden vi har hatt endel hærverk/tyveri

Anonymkode: 1255e...93a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodd her i 3 år å ingen har ringt på noen gang 😅

Anonymkode: be9b2...263

AnonymBruker
Skrevet

1 gang i året under TV-aksjonen 😅 Slipper de aldri inn 😂

Anonymkode: d3056...ef3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg åpner aldri. Jeg svarer ikke engang. 

Jeg vet at noen sier de "bor her, men har glemt nøklene". Løgn. Eller at de skal til naboleiligheten (ring på til naboen da!). Jeg tror at noen av disse fremmede ønsker bare å sjekke om noen er hjemme...

Sikkert bare noen som leker ring på spring. 

Anonymkode: 9ae4c...764

AnonymBruker
Skrevet

Nå bor ikke vi i blokk lengre, eller vi bodde i bygård for å være presis, så skjedde det en gang i løpet av årene vi bodde der. Det var namsmannen og politiet, så det ble litt støy i oppgangen kan man si når de kom til den leiligheten det gjaldt. 

Anonymkode: d8ac3...754

AnonymBruker
Skrevet

Ca to ganger i året, en med årets TV-aksjon og en gang med julebukk. 😊

Anonymkode: ef10e...2f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Sikkert bare noen som leker ring på spring. 

Anonymkode: 9ae4c...764

Nei, voksne mennesker. Jeg ser dem jo på skjermen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nå bor ikke vi i blokk lengre, eller vi bodde i bygård for å være presis, så skjedde det en gang i løpet av årene vi bodde der. Det var namsmannen og politiet, så det ble litt støy i oppgangen kan man si når de kom til den leiligheten det gjaldt. 

Men hvorfor ringte de på hos DEG? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men hvorfor ringte de på hos DEG? 

De ringte sikkert på hos flere, men det var vi som svarte. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja det skjert støtt og stadig. Men vi slipper de aldri inn. Hvis klokka ikke virker så får de beskjed om og ringe mobilen til vedkommende. Vi har hatt folk som har kommet seg inn og rundstjelt i bodene pga folk slipper inn de som ikke har noe der og gjøre. 

Anonymkode: 3ca09...d3f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Én gang i halvåret. Åpner om det ikke er på kameraet og det er noen faktiske naboer i gangen. Ellers så står folk aldri foran kameraet utenfor og da åpner jeg ihvertfall ikke haha. 

Anonymkode: b7c78...e32

AnonymBruker
Skrevet

Slipper ingen inn, med mindre jeg  venter besøk.

Anonymkode: 906fb...03e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en porttelefon til døra i oppgangen og en dørklokke til døra inn til leiligheten vår. Hender stadig vekk at fremmede ringer på dørklokka, og som regel har de bare ringt på hos feil leilighet.

Porttelefonen har bare én ringeklokke, også taster man inn koden til leiligheten man skal ringe på til. Hender det dukker opp en feil i systemet som gjør at det ringer på i en annen leilighet enn den man taster inn koden til, og da hender det ofte at fremmede som ringer på. Men utenom periodene med den feilen så ringes det sjeldent på. 9 av 10 ganger har det vært politi eller ambulanse som ringer på fordi de ikke får svar hos leiligheten de skal til.

Anonymkode: 6153f...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Innimellom ringer det noen på dørklokken inn til blokka, hvis jeg ikke kjenner de igjen på kameraet ( som en nabo som bor i oppgangen) svarer jeg ikke. Bortsett fra en morgen da politiet ringte på og ba om å bli sluppet inn. Da åpnet jeg for de, vet ikke hvem de skulle til, men var ikke noe bråk å høre.

Anonymkode: 4f2f3...3e6

AnonymBruker
Skrevet

1-5 ganger i kvartalet

Anonymkode: 1130a...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...