AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Hvordan kommer man over skammen rundt bæsjing i parforholdet? Vi har dessverre toalett med dør ut mot stua, så bæsjing med andre tilstede 2-3 meter unna gir meg angst. På hotell med tynne vegger (eller enda verre, skyvedør til badet) er no-go og forstoppelse. Jeg er livredd for lyd og lukt. Har aldri hørt henne bæsje heller. Hun gjør et eller annet magisk som innebærer 0 lyd. Vært sammen i 8 år. Hjelp? Anonymkode: d541a...6d2 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Haha 😄 Gjør konkrete tiltak! Kjøp en liten radio til å ha på badet. Sjekk om dere skal bytte dør til en som isolerer bedre. Lufte, ha mekanisk ventilasjon eller lignende, så slipper dette å føre til magetrøbbel 😄 Anonymkode: 9f606...ea0 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Er du mann? Anonymkode: 21f5c...b8f Ja. Anonymkode: d541a...6d2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Haha 😄 Gjør konkrete tiltak! Kjøp en liten radio til å ha på badet. Sjekk om dere skal bytte dør til en som isolerer bedre. Lufte, ha mekanisk ventilasjon eller lignende, så slipper dette å føre til magetrøbbel 😄 Anonymkode: 9f606...ea0 Radio har jeg vært borti tidligere. Da lurer man bare seg selv. Utenfor toalettet hører man både musikk og fis i skjønn harmoni. Anonymkode: d541a...6d2 11
Snublefot62 Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 Her tenker jeg du er nødt til å ta grep og starte med eksponeringsterapi. Hun bæsjer. Du bæsjer. Hvorfor skal dette være skambelagt? 16 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Skrevet 12. april 2023 Du er ikke alene med å slite med dette ts. Egentlig et helt idiotisk problem siden det å gå på do er den naturligste ting i verden, men.. Jeg har også angst for å måtte høre andre sitte på do. (ikke urinering da) og har samme romløsning som dere. Sitter å spiser middag med svigers og prøver å nyte maten samtidig som man kan høre svigerfar sitter å fiser og dropper bæsjklumper i rommet ved siden av. Jeg skal flytte til et sted hvor toalettet ligger litt bortgjemt, det er eneste løsning for meg har jeg funnet ut. OG når vi er på ferie osv så sier jeg til samboer at nå må jeg på do så da må du gå ut litt. Jeg klarer rett og slett ikke gjøre nr to om jeg ikke får fred, og hvertfall ikke når det sitter andre rett utenfor og veggene er tynne. Anonymkode: 2f9a6...69b 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Skrevet 12. april 2023 Eksponeringsterapi 😅 Jeg hadde helt angst i begynnelsen, men det bedret seg når jeg hadde en uheldig bæsjeepisode og samboeren min måtte ordne opp 🫢 Nå går vi på do med døren åpen begge to 😂 Anonymkode: 109cb...56b 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #9 Skrevet 12. april 2023 På hotell løser vi det i alle fall slik at ene går ned til frokost, eller ned i resepsjonen på vei ut, før den andre. Eller bruker hotellets garderobe. Anonymkode: d9626...3ac 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #10 Skrevet 12. april 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): Her tenker jeg du er nødt til å ta grep og starte med eksponeringsterapi. Hun bæsjer. Du bæsjer. Hvorfor skal dette være skambelagt? Enig i denne. Bæsjing og fising er helt naturlig, alle gjør det. Det er helt tullete at det skal være noe problem. Og når man har vært sammen i 8 år så bør det i hvertfall være rom for å snakke om det. Fortell henne det du fortalte oss her, og hør hva hun tenker. Sannsynligvis vil det bare være en lettelse for henne også. Og sammen kan dere jo feks lage en plan i forhold til bekymring for lukt (dodør mot stua høres jo lite praktisk ut tross alt). Jeg vil tro at så snart dere har snakket om temaet så er problemet og skammen ute av verden. Anonymkode: 8ca8f...04c 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Skrevet 12. april 2023 Duftpinner på badet er gull. Mye dopapir i do skåla for å forhindre ploppelyder, spise sunt for å forhindre mye luft i magen. Når jeg var samboer så bæsjet jeg når jeg tok meg en dusj. Vet ikke om det ble gjennomskuet eller ikke men var hvertfall opptatt av å ikke legge igjen noe lyd eller tegn på at det var bæsjing jeg egentlig drev med. På hotellturer har jeg enten gått meg en tur og bæsjet på et senter eller sagt rett ut at jeg må på do så han kan gå ut å ta seg en røyk i ti minutter Anonymkode: ef6d2...1be 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Skrevet 12. april 2023 Æsj. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å bo sammen med en annen. Man må kjenne den andre sin promp og drittlukt. Folk var heldigere før,da de hadde utedo. Da kunne man sitte der å slippe seg løs uten å plage noen som helst. De jobbet hjemme også, den ene mest ute/ var kanskje ikke hjemme i ukedagene engang,og den andre jobbet mest inne eller var alene utendørs også. Så de kunne prompe i vildens sky og , uten å plage hverandre med det. Anonymkode: 6ae36...1da 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #13 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Æsj. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å bo sammen med en annen. Man må kjenne den andre sin promp og drittlukt. Folk var heldigere før,da de hadde utedo. Da kunne man sitte der å slippe seg løs uten å plage noen som helst. De jobbet hjemme også, den ene mest ute/ var kanskje ikke hjemme i ukedagene engang,og den andre jobbet mest inne eller var alene utendørs også. Så de kunne prompe i vildens sky og , uten å plage hverandre med det. Anonymkode: 6ae36...1da Haha. Er nok best du forblir aleneboer, ja. Og unger må du i hvert fall ikke finne på å pådra deg, DA blir det mye tarmgass og dritt du må ordne opp i! Anonymkode: 2f228...034 7
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha. Er nok best du forblir aleneboer, ja. Og unger må du i hvert fall ikke finne på å pådra deg, DA blir det mye tarmgass og dritt du må ordne opp i! Anonymkode: 2f228...034 Det blir noe helt annet. Babyer og små barn vet ikke bedre. Anonymkode: 6ae36...1da 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #15 Skrevet 12. april 2023 Sett en radio på badet? Ha på tv’n i stua, ha god lufting? Sliter ikke med det samme, vi sitter til og med med døra åpen, mulig noe med alder å gjøre 😅 Anonymkode: 79ace...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #16 Skrevet 12. april 2023 En ting jeg er glad for ang min mann, er at vi bryr oss ikke om sånt. Og skjønner ikke hvorfor sånt skal være så farlig. Jeg dør ikke om jeg slipper en ukontrollert fjern, så min mann hører det, eller omvendt. Var på et offentlig toalett i Spania, og syntes det var fint å kjenne duften av minst 3 forskjellige bæsj i rommet (mange båser). Ikke det at det lukter så godt. Men ga en følse av frihet Vet ikke helt hvorfor sånt er krise, alle gjør det jo. Selv om man ikke akkurat klemmer fis og bæsj oppi ansiktet på folk. Anonymkode: 2137d...359 2
Snublefot62 Skrevet 12. april 2023 #17 Skrevet 12. april 2023 Samboer og jeg har innimellom planleggingsmøter på do mens en av oss gjør det vi skal der. "Da tar du X i barnehagen så kjører jeg Y på skolen, jeg lager middag når jeg kommer - hmmmmf - hjem og du fikser fotballtreninga etter?"
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #18 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Æsj. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å bo sammen med en annen. Man må kjenne den andre sin promp og drittlukt. Folk var heldigere før,da de hadde utedo. Da kunne man sitte der å slippe seg løs uten å plage noen som helst. De jobbet hjemme også, den ene mest ute/ var kanskje ikke hjemme i ukedagene engang,og den andre jobbet mest inne eller var alene utendørs også. Så de kunne prompe i vildens sky og , uten å plage hverandre med det. Anonymkode: 6ae36...1da Har du prøvdutedo du eller? Utedoen på hytta er den doen jeg vet om mrd minst privatliv. Og mest lukt Anonymkode: 2137d...359 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #19 Skrevet 12. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Eksponeringsterapi 😅 Jeg hadde helt angst i begynnelsen, men det bedret seg når jeg hadde en uheldig bæsjeepisode og samboeren min måtte ordne opp 🫢 Nå går vi på do med døren åpen begge to 😂 Anonymkode: 109cb...56b ÆSJ. BØR FINNES GRENSER UANSETT Anonymkode: e2867...433 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #20 Skrevet 12. april 2023 Om dere ikke har sjans til å flytte eller bygge flere toalett i huset, så kan du gjøre følgende: Bæsj når hun sover (om du kan styre det) Stikk på bensinstasjon for å fylle bensin (og gå på do) Ha dopapir nedi toalettet så det ikke kommer ploppe-lyder. Om du må prompe, press dopapir mot hullet, så er prompen lydløs (fungerer ikke med sprutdiaré) Ha X-it-spray (Europris) for å fjerne lukt uten å tilsette "wunderbaum-stank" Anonymkode: 0654b...d0d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå