Gå til innhold

Tror sjefen liker meg og jeg takler slikt veldig dårlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første er jeg godt gift og har det veldig godt med min mann og har egentlig ingen radar ute for flørting for å si det slikt.

Merket det litt sånt smått etter vi ble mer og mer på kontoret etter pandemien. Vi sitter i kontorlandskap og merket mer og mer han følger ofte med på hvor jeg er. Og når vi har møter, lunsj osv og sitter flere i sammen og andre prater, så merker jeg ofte at han ser på meg og ikke den som prater.
Jeg syns dette begynner å bli ubehagelig. Han har sagt noe kleine ting også (ganske harmløst, men blir noen kleine situasjoner). 

De fleste syns jo at det er hyggelig at noen liker dem, men jeg synes dette begynner å bli litt ubehagelig (han er også nyskilt). 

Jeg tar oftere og oftere hjemmekontor nå, og kommer med unnskyldninger om å gå litt tidligere hvis det er bare meg og ham som sitter igjen på kontoret.

Hvordan takler dere slikt? 

Anonymkode: 2ab3f...6d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan takler dere slikt? 

Om han enda ikke har gjort noe annet en å følge litt ekstra med på deg, så bruker jeg å avvæpne slike potensielle situasjoner med å nevne en gang eller to at jeg er veldig lykkelig gift, men på en måte som ikke er direkte mot: slutt å se på meg jeg liker deg ikke. Nevn i en annen samtale, til noen andre at "du er så fornøyd med mannen din" eller "ektemannen min er min beste venn" bla bla bla, harmløs setning som er trygg å bruke i jobbsammenheng men stadfester din ikke-interesse ovenfor andre. 

Om ikke det virker så kan du også bli litt kjøligere. Ikke le av en vits han drar, eller når møtet er ferdig bare reis deg opp å gå først etc. Ikke slemt, ikke ufint, men litt kaldt, for å vise at du ikke er spesielt interessert. 

Noen menn tolker vennskap som at du er interessert i de, og det er kjipt, men da må du bare være superproffesjonell og kjølig. 

Anonymkode: 5de49...020

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Om han enda ikke har gjort noe annet en å følge litt ekstra med på deg, så bruker jeg å avvæpne slike potensielle situasjoner med å nevne en gang eller to at jeg er veldig lykkelig gift, men på en måte som ikke er direkte mot: slutt å se på meg jeg liker deg ikke. Nevn i en annen samtale, til noen andre at "du er så fornøyd med mannen din" eller "ektemannen min er min beste venn" bla bla bla, harmløs setning som er trygg å bruke i jobbsammenheng men stadfester din ikke-interesse ovenfor andre. 

Om ikke det virker så kan du også bli litt kjøligere. Ikke le av en vits han drar, eller når møtet er ferdig bare reis deg opp å gå først etc. Ikke slemt, ikke ufint, men litt kaldt, for å vise at du ikke er spesielt interessert. 

Noen menn tolker vennskap som at du er interessert i de, og det er kjipt, men da må du bare være superproffesjonell og kjølig. 

Takk for svar. Jeg har faktisk gjort slik du beskriver. Har også tenkt at han kanskje gjør et klønete forsøk på å bare rett og slett å være vennlig. Jeg er blitt kjøligere mot ham og henvender meg mer og mer til andre kollega. Mannen min vet om dette, men han flirer av det hele og sier at han sikkert bare hviler øynene på noe pent. 

Anonymkode: 2ab3f...6d4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. Jeg har faktisk gjort slik du beskriver. Har også tenkt at han kanskje gjør et klønete forsøk på å bare rett og slett å være vennlig. Jeg er blitt kjøligere mot ham og henvender meg mer og mer til andre kollega. Mannen min vet om dette, men han flirer av det hele og sier at han sikkert bare hviler øynene på noe pent.

Da ville jeg faktisk ikke stresset så mye med det egentlig. Noen folk er ikke kjempeflinke med å vise vennlighet, og du må ikke være overdrevent jovial tilbake, mye mulig han bare har vært på kurs hvor de har snakket om blikk-kontakt og vennlighet i hverdagen til ansatte. 

Prøv å legge det på "godvilje"kontoen, du kan fortsatt være profesjonell og høflig. (jeg personlig ville fortsatt å snakke pent om ektemannen min, bare for å være sikker, men men) 

Om mannen din vet om det, sjefen din ikke eskalerer og det ikke er annet en uvanlig hyggelig oppmerksomhet så kan du faktisk bare fortsette som før. For alt du vet så tenker han bare at du er en flink ansatt og at han ønsker at du skal bli sett også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...