Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leser i engelske nettaviser at amerikansk økonomi er "overheated". og når jeg ser vekst grafen, så ser jeg at alt skyldes svært rask stigning i etterkant av pandemien. Det er altså hastigheten i normaliseringen som forårsaker et problem, som igjen kan støtte opp om inflasjon. Tiltak ble derfor gjort for kjøle ned økonomien. I Norge har økonomien sunket med 0,2% i januar, sier VG. Vil det sa at denne driveren for inflasjon er unngått i Norge, eller er fallet også et problem?

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/y69wKx/norsk-oekonomi-falt-02-prosent-i-januar

Endret av Michaelhe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Michaelhe skrev (2 timer siden):

Jeg leser i engelske nettaviser at amerikansk økonomi er "overheated". og når jeg ser vekst grafen, så ser jeg at alt skyldes svært rask stigning i etterkant av pandemien. Det er altså hastigheten i normaliseringen som forårsaker et problem, som igjen kan støtte opp om inflasjon. Tiltak ble derfor gjort for kjøle ned økonomien. I Norge har økonomien sunket med 0,2%, sier VG. Vil det sa at denne driveren for inflasjon er unngått i Norge, eller er sammentrekningen også et problem?

Jeg finner det umulig å forstå spørsmålet det. Hva mener du med at 'økonomien' i Norge har sunket? Staten håver inn penger som aldri før. Det er selvfølgelig en stor inflasjon i Norge, mindre kanskje enn andre europeiske land vi liker å sammenligne oss med, men inflasjonen er svært høy på verdensbasis. Prisene stiger over alt. 

Anonymkode: 08c91...655

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg finner det umulig å forstå spørsmålet det. Hva mener du med at 'økonomien' i Norge har sunket? Staten håver inn penger som aldri før. Det er selvfølgelig en stor inflasjon i Norge, mindre kanskje enn andre europeiske land vi liker å sammenligne oss med, men inflasjonen er svært høy på verdensbasis. Prisene stiger over alt. 

Anonymkode: 08c91...655

Jeg har lagt inn en link og korrigert unøyaktig språk.  Beklager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...