Kyllingbolle Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Hei alle sammen! Jeg er i mine 30 og har gått på AAP en god stund. Jeg fikk en uførprosent på mer en 50% som med tiden har blitt mer kompleks. Med dette har jeg pratet med NAV og er blitt enig om å se på en overgang fra AAP til uføretrygg. De er noen utfordringer når det kommet til hjelp med hvilke rettigheter jeg kan søke om og ender opp med å måtte søke litt rundt selv. Stønadene jeg har nå er AAP og en kritisk sykdom forsikring. Er det noen stønader jeg kan søke på enn disse to? Så noe ang. uførepensjon som jeg ikke helt forstod, men hovedsakelig var en stønad frem til 67 år. Ble veldig usikker om dette er noe jeg kan ha samtidig med min forsikring? Setter stor pris på alle innlegg. Beklager om spørsmålene er upresise da jeg ikke vet helt selv hvor jeg skal søk.e :)
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Uføretrygd og uførepensjon er det samme, og du kan få forsikringsutbetalinger i tillegg. Anonymkode: d7470...8fa
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Det het uførepensjon før, og da hadde en bl.a andre rettigheter ang. skatt. De gjorde det om til uføretrygd for noen år siden, sånn at uføretrygd nå bl.a skal skattes som lønn. Du kan ha rett på tillegg om du har barn, eller om uføretidspunktet ditt er satt til før du fylte 26 år. Anonymkode: eb2b6...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå