origin Skrevet 12. april 2023 #1 Del Skrevet 12. april 2023 Hei, jeg er litt usikker på om det er via fastlegen man må gå for å bli henvist til kunstig befruktning? Evt må man punge ut selv og dra til Danmark? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Del Skrevet 12. april 2023 Du kan bare ringe en privat klinikk. Forbanna dyrt da Anonymkode: acd33...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestråla Skrevet 12. april 2023 #3 Del Skrevet 12. april 2023 Fastlegen eller gynekolog feks kan henvise til offentlig assistert befruktning. Hvis du vil ta det privat så kan du ta kontakt med privat klinikk selv i Norge eller Danmark hvis du foretrekker det. Du kan også velge å ta fertilitetstest privat og så henvises til offentlig ass. Befruktning 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Del Skrevet 12. april 2023 Det krever som oftest en utredning, noen blodprøver og spermprøver, men du kan gjøre alt privat. Var aldri innom fastlegen. Ble henvist til det offentlige fra det private, og endte med privat klinikk til slutt. Anonymkode: 8183b...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Del Skrevet 12. april 2023 origin skrev (2 timer siden): Hei, jeg er litt usikker på om det er via fastlegen man må gå for å bli henvist til kunstig befruktning? Evt må man punge ut selv og dra til Danmark? Kunstig befruktning? Du mener assistert befruktning? Du kan gå til en gynekolog og bli henvist. Men det er flere kriterier du på oppfylle før du får innvilget Anonymkode: 3eea7...ddf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Del Skrevet 12. april 2023 Er dere to voksne, uten flere enn ett felles barn fra før, som har prøvd et års tid, vært stabilt samboende i 2 år, og ellers møter kriteriene til vekt, vandel og mental helse, kan du gå til fastlegen og få videre henvisninger derfra. Altså gå det offentlige løpet. Eller du kan spare litt frustrasjon og noen måneder på å spandere på deg privat gynekolog (og spermprøve), som også kan henvise videre i et offentlige. Møter du ikke kriteriene, eller ønsker at det skal gå raskere, kan du kontakte en klinikk i Norge eller utland direkte. Anonymkode: 1127b...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. april 2023 #7 Del Skrevet 12. april 2023 Vi gikk til gynekolog etter prøvd med letzerol i 8 mnd...da fikk vi henvisning til riksen. Der ble det tatt samtaler og prøver . Så ble jeg satt på sterke medesiner, når jeg hadde et egg klart måtte mannen min inn og levere sæd som ble vasket og klart. Så tok jeg eggløsning sprøyte, og da fikk jeg iui. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Del Skrevet 12. april 2023 Til fastlege hvis du ønsker å få offentlig. Billigere. Privat til fertilitetsklinikk ellers. Anonymkode: 37ad8...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 12. april 2023 #9 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du kan bare ringe en privat klinikk. Forbanna dyrt da Anonymkode: acd33...79e Jeg syns ikke det var såååå dyrt. Vi tok utredingen privat, og ble så henvist for videre behandling til det offentlige. Betalte vel rundt 5000 kroner for utredningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #10 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til fastlege hvis du ønsker å få offentlig. Billigere. Privat til fertilitetsklinikk ellers. Anonymkode: 37ad8...68a Man får offentlig via private klinikker / henvisning til offentlige også. Anonymkode: 8183b...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. april 2023 #11 Del Skrevet 13. april 2023 Tror vi betalte 3000-4000 for iui ink alt på riksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Del Skrevet 13. april 2023 Går ut fra at du er singel siden du spør om Danmark. Single kvinner kan nå få assistert befruktning i Norge hvis de vil det. Selv har jeg god erfaring med Danmark fra noen år tilbake. Visse kriterier må være oppfylt. Se info på Helsedirektoratets sider https://www.helsedirektoratet.no/tema/assistert-befruktning/tilbud-om-assistert-befruktning-i-norge Anonymkode: 2bcf9...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #13 Del Skrevet 13. april 2023 pop up bruker skrev (14 timer siden): Jeg syns ikke det var såååå dyrt. Vi tok utredingen privat, og ble så henvist for videre behandling til det offentlige. Betalte vel rundt 5000 kroner for utredningen. Og ofte er årsaken dårlig kvalitet på sperm, 40% av de som sliter mener jeg å ha lest. En prøve hos volvat koster vel en tusenlapp. Så får man direkte henvisning derfra. Anonymkode: 1127b...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #14 Del Skrevet 13. april 2023 pop up bruker skrev (17 timer siden): Jeg syns ikke det var såååå dyrt. Vi tok utredingen privat, og ble så henvist for videre behandling til det offentlige. Betalte vel rundt 5000 kroner for utredningen. Det er dyrt når du tenker på at du trenger kun å betale egenandel på noen få hundrelapper hvis du tar det i det offentlige. Og bruker du ca 3000,-, opparbeider du retten til frikort Anonymkode: 3eea7...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dyrt når du tenker på at du trenger kun å betale egenandel på noen få hundrelapper hvis du tar det i det offentlige. Og bruker du ca 3000,-, opparbeider du retten til frikort Anonymkode: 3eea7...ddf 5000 er ikke noe særlig med penger. I alle fall ikke når vi måtte vente 3måneder på fastlege, 4 måneder på gynekolog. Anonymkode: 1127b...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå