AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Er noe hemmelig småforelsket i fastlegen og jeg tror jeg merket noe "kjemi". Om jeg bytter fastlege nå (som jeg må uannsett, klarer jo ikke være normal i nærheten) hvor lenge må det gå før vi kan date. Ryktes han er single. Vil ikke han skal få pasient-lege-problemer. Anonymkode: e74ab...0b3
Rotemor Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Det er absolutt ingen grunn til å tro at dette menneske vil date deg. 11 2
Paneera Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 (endret) Dette må du bare legge fra deg. Leger kan ikke involvere seg med pasienter eller tidligere pasienter. Endret 15. juni 2024 av Paneera 4 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 1 minutt siden, Rotemor said: Det er absolutt ingen grunn til å tro at dette menneske vil date deg. Vet om lærere som har blitt sammen med tidligere vgs-elever og at det er greit når det har gått et eller to år. Så hvorfor ikke leger også? (eller bare trollet du litt) Anonymkode: e74ab...0b3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 3 minutter siden, Samfunnsengasjert said: Dette må du bare legge fra deg. Leger kan ikke involvere seg med pasienter eller tidligere pasienter. TS her. Gjelder ikke det bare ved psykiske plager? Noe som ikke gjelder meg, kun fysiske ting jeg har sett han for og jeg har ikke vært "svak" på noen måte...annet enn i knærne😀 Anonymkode: e74ab...0b3
Paneera Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Gjelder ikke det bare ved psykiske plager? Noe som ikke gjelder meg, kun fysiske ting jeg har sett han for og jeg har ikke vært "svak" på noen måte...annet enn i knærne😀 Anonymkode: e74ab...0b3 Nei. Det gjelder for alle pasientene på legens liste. 5 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Skrevet 12. april 2023 2 minutter siden, Samfunnsengasjert said: Nei. Det gjelder for alle pasientene på legens liste. Det er jo spørsmålet, hvor lenge står jeg på "listen" etter å ha byttet lege? Anonymkode: e74ab...0b3
Rotemor Skrevet 12. april 2023 #8 Skrevet 12. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet om lærere som har blitt sammen med tidligere vgs-elever og at det er greit når det har gått et eller to år. Så hvorfor ikke leger også? (eller bare trollet du litt) Anonymkode: e74ab...0b3 Hvorfor blander du lærere inn i dette? Det har ingenting med saken å gjøre. Det er ingen grunn til å tro at man har en flørt med legen sin. Det er bare innbilsk. Endret 12. april 2023 av Rotemor Skrivefeil 5 1
Serafin Skrevet 12. april 2023 #9 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS her. Gjelder ikke det bare ved psykiske plager? Noe som ikke gjelder meg, kun fysiske ting jeg har sett han for og jeg har ikke vært "svak" på noen måte...annet enn i knærne😀 Anonymkode: e74ab...0b3 Nei, nei og atter nei. Du kan ikke ha noe som helst romantisk kontakt med fastlegen din. Han har en autorisasjon å ta vare på. Det er derfor ikke i hans interesse å date en pasient. 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #10 Skrevet 12. april 2023 1 minutt siden, Rotemor said: Hvorfor blander du lærere inn i dette? Det har ingenting med saken å gjøre. Det er ingen grunn til å tro at man har en flørt med legen sin. Det er bare innbilsk. Tror ikke jeg har en flørt, tror bare vi kunne passet, hadde en god tone og selv om han ikke var uproff så merker man sånt. Mange forhold starter vel med at noen er innbilsk, heller innbilsk en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: e74ab...0b3
Rotemor Skrevet 12. april 2023 #11 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke jeg har en flørt, tror bare vi kunne passet, hadde en god tone og selv om han ikke var uproff så merker man sånt. Mange forhold starter vel med at noen er innbilsk, heller innbilsk en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: e74ab...0b3 Nei, du har innbilt deg dette. Det er nettopp derfor leger ikke blir sammen med pasienter….. Du forstår visst ikke det forholdet. Det at du blander inn lærere er jo et tydelig bevis. Dette foregår kun i ditt hode. 2 1
Gjest Vitalogy Skrevet 12. april 2023 #12 Skrevet 12. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror ikke jeg har en flørt, tror bare vi kunne passet, hadde en god tone og selv om han ikke var uproff så merker man sånt. Mange forhold starter vel med at noen er innbilsk, heller innbilsk en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: e74ab...0b3 Nope, du "merker" nok ikke sånt uten videre på et legekontor. Han yter deg profesjonell omsorg, selvsagt kan han være ektefølt empatisk, dere kan dele humor osv. Kjente psykologiske mekanismer "lurer" deg til å tro at dette er "interesse" fra hans side. Det finnes uendelig antall mannlige leger som kan fortelle om kvinnelige pasienter som har opplevet det på samme måte som deg. Kvinnelige pasienter som har tatt initiativ eller flørtet. Du føyer deg inn i rekka. Det er mest trolig ensidig, altså ikke gjengjeldt. Det er uansett legeetiske retningslinjer som ikke tillater ham å date deg. Verken nå eller senere om du ikke lenger er på "lista" hans. Endret 12. april 2023 av Vitalogy
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #13 Skrevet 12. april 2023 Samfunnsengasjert skrev (30 minutter siden): Dette må du bare legge fra deg. Leger kan ikke involvere seg med pasienter eller tidligere pasienter. Hvordan tror du dette funker i Finnmarks små kommuner? Joda, de kan etter hvert date tidligere pasienter. Kjenner et par gift med barn hvor han var hennes fastlege. Anonymkode: 420f1...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Skrevet 12. april 2023 6 minutter siden, Rotemor said: Nei, du har innbilt deg dette. Det er nettopp derfor leger ikke blir sammen med pasienter….. Du forstår visst ikke det forholdet. Det at du blander inn lærere er jo et tydelig bevis. Dette foregår kun i ditt hode. Hvorfor skulle det være så veldig forskjell på lærere og leger her? Hvis det i begge tilfeller handler om tidligere forlengst avsluttet "klientforhold". Hvorfor skulle det ikke finnes en utløpsdato? Noe annet er umenneskelig ufritt hvis det er to voksne som frivillig vil det. Anonymkode: e74ab...0b3
Rotemor Skrevet 12. april 2023 #16 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle det være så veldig forskjell på lærere og leger her? Hvis det i begge tilfeller handler om tidligere forlengst avsluttet "klientforhold". Hvorfor skulle det ikke finnes en utløpsdato? Noe annet er umenneskelig ufritt hvis det er to voksne som frivillig vil det. Anonymkode: e74ab...0b3 Lærer og elev har et klientforhold på lik linje med pasient og lege?😂Du forstår ikke dette!! 1
Rotemor Skrevet 12. april 2023 #17 Skrevet 12. april 2023 Rødstrupa skrev (2 minutter siden): 🧌🧌🧌🧌🧌🧌 Ja, eller totalt naiv.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #18 Skrevet 12. april 2023 2 minutter siden, Rotemor said: Lærer og elev har et klientforhold på lik linje med pasient og lege?😂Du forstår ikke dette!! Ja, de er strengt forbudt mens klientforholdet varer så klart, ingen er uenige der. Men hvorfor skulle det ikke være det samme fem, ti, tjue år senere? Hvem bryr seg så lenge etterpå? Ikke at jeg tror noen vil vente så lenge. Anonymkode: e74ab...0b3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #19 Skrevet 12. april 2023 Det er fastlege-krise. Du får ta din del samfunnsansvar å date en brannmann eller noe. Norge trenger fastlegen din med autorisasjon. Anonymkode: 0383b...cd4 3
Anbefalte innlegg