Gå til innhold

Knausgård

Michaelhe

Anbefalte innlegg

Knausgård har jo blitt verdenskjendis gjennom  Min Kamp bøkene. Men dette var bøker som ble lagt merke til fordi de var en slags "konsept-bøker", og dermed blir lista lagt voldsomt høyt i forhold til hva publikum forventer. Det forventes innovasjon og slike ting i forhold til stil. Jeg mener ikke at Knausgård skal leve opp til slike forventninger, det er jo klin umulig, men at han heller skal ignorere dem fullstendig nettopp fordi de er umulige å leve opp til, og heller leve på sin store bankkonto (Min Kamp må da ha gjort ham rik?) mens han skriver akkurat det han liker å skrive. Selv om det er kokebøker han vil skrive!

Dere som leser mye, er dere enig i noe av dette?

Endret av Michaelhe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss du likar Knausgård bør du definitivt sjekke ut "En tid for alt".

Ei veldig overraskande og mektig bok, frå tida før han vart suksessforfattar og verdskjend. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smascha skrev (35 minutter siden):

Ei veldig overraskande og mektig bok, frå tida før han vart suksessforfattar og verdskjend. 

En grunn til at jeg er skeptisk er at jeg er historisk interessert. Så leste jeg i VG at den store Knausgård skulle skrive et essay om Vikinger på New Foundland, og dette skulle publiseres i New York Times. Så springer jeg byen rundt for å finne magasinet, kjøper det og oppdager at essayet på over 20 sider (fire eller fem ganger det de ville ha) handler om at han sitter på do på hotellrommet og tenker på hvor tykke menneskene I L'Anse aux Meadows er. Ikke et steike ord om vikinger eller noe historisk, men mest om han selv.

https://www.vg.no/rampelys/i/wW76n/knausgaard-faar-knusende-kritikk-verdens-verste-reiseskribent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smascha skrev (39 minutter siden):

Helt enig, helt fantastisk! 
I tillegg syns jeg den siste trilogien hans er utrolig bra. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...