AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #1 Skrevet 12. april 2023 Bare lurer. Hvilken av disse 2 Vestfold-byene synes dere er vakrest av Tønsberg og Sandefjord? Og hvilke av disse to byene kunne dere tenke dere aller mest å reise på ferie til? Og hvorfor? Anonymkode: 457ef...f58
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Bare lurer. Hvilken av disse 2 Vestfold-byene synes dere er vakrest av Tønsberg og Sandefjord? Og hvilke av disse to byene kunne dere tenke dere aller mest å reise på ferie til? Og hvorfor? Anonymkode: 457ef...f58 Hvor mange tråder skal du lage om dette?Svaret er ingen av de. Anonymkode: ef26b...a91 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Jeg vil ha flere svar. Anonymkode: 457ef...f58
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Slutt nå. Hadde vi hatt lyst til å feriere der hadde vi gjort det, det gjør vi ikke. Anonymkode: 7dd13...32f
Krakilsk Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 Sandefjord er vakrest, men Tønsberg er morsomst. Så definitivt tbg 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 Tønsberg helt klart Anonymkode: a01b3...686 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Skrevet 12. april 2023 Larvik er ganske fint😊 Anonymkode: f5d33...069 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #9 Skrevet 12. april 2023 Sandefjord +1 Anonymkode: d777b...230 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Skrevet 12. april 2023 To anonyme typisk norske småbyer som ingen av dem eier sjarm. Vestfold er full av byer som kunne vært noe om de var en by i stedet for en haug identiske småsteder. Anonymkode: 5c905...ffd
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #12 Skrevet 13. april 2023 Syntes jeg hadde sett akkurat samme tråd før ja, så får vel si som sist, heller Åsgårdstrand. Anonymkode: 5b23a...f3d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Skrevet 19. april 2023 Jeg var i Tønsberg i dag. Flott stemning, koselige butikker, fine spisesteder og ikke for trangt med folk. Nydelig langs brygga og i alle sidegatene. Heller ikke særlig langt til strendene (med buss som går jevnlig). Det negative med Tønsberg er bratte bakker, rotete sentrum og litt dårlig trafikkbilde. I tillegg er det veldig store utfordringer knytta til fattigdom, narkotika og alkoholmisbruk, noe som innebærer slåsskamp på åpen gate nesten daglig. Sandefjord sentrum er mer rolig og kompakt, men det er jo mindre enn Tønsberg sentrum. Der har du også fin brygge, koselige parker og noen fine spisesteder og butikker. I tillegg er Sandefjord sentrum mye mer behagelig å gå i, da det er flatt overalt og større gater. Jeg synes Sandefjord har færre sosiale problemer enn Tønsberg, særlig om man tenker på selve bybildet. Folk i Sandefjord har et mer rolig temperament enn folk i Tønsberg, og det fører til en avslappa atmosfære Både Sandefjord og Tønsberg har mye kultur og historie, selv om Tønsberg er på førsteplass i hele Vestfold. Horten er kjedelig og har ingenting som er særlig tiltrekkende egentlig. Der er det veldig mange slitne alkoholikere i gatene, noe som trekker ned stemninga. De har noen spennende museum, som er verdt å sjekke ut. Området rundt Karljohansvern er litt sjarmerende heldigvis Utenom det er det lite butikker og spisesteder i sentrum. Sandefjord og Tønsberg er vakre på sine måter, men Tønsberg har mest folkeliv, butikker og restauranter. Anonymkode: 4afde...146
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 Tønsberg er en langt koseligere og finere by. Sandefjord har en finere skjærgård og natur. Så da må man nesten velge hva man er ute etter. Byferie til Sandefjord ville jeg unngått, men om du skal leie hytte ved sjøen eller lignende blir det en annen sak, Anonymkode: 7a47c...c3d
Tønsberg123 Skrevet 30. mai 2024 #15 Skrevet 30. mai 2024 Tønsberg er en mye bedre by enn Sandefjord! Men det er kanskje ikke så rart jeg synes det, da, ettersom jeg selv er fra Tønsberg. Man liker jo alltid hjembyen sin aller best.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå