Gå til innhold

Betaler skatten min med glede

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På 2 uker har barnet mitt kostet samfunnet langt over en million.. kanskje 2 også. 
da er det snakk om ambulansefly transport og sykehus opphold, og nytt ambulansefly tilbake til det første sykehuset. 
For et helsevesen vi har i Norge! Betaler hver ei krone i skatt med glede 

Anonymkode: 1da94...23d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På 2 uker har barnet mitt kostet samfunnet langt over en million.. kanskje 2 også. 
da er det snakk om ambulansefly transport og sykehus opphold, og nytt ambulansefly tilbake til det første sykehuset. 

Glemte vel også å nevne..Fordi om du ikke gjør det, så blir du bura inn.😄 Med mindre du er en AP politiker da

Anonymkode: a8ba3...c38

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende et billigere ambulansefly hadde gjort samme nytten. Jeg synes også det er greit å betale en del skatt hvis mange nok får nytte av det. Men dessverre så vet jeg litt for mye om all sløsingen i det offentlige til at jeg gjør det med glede.

Anonymkode: a6a7f...c5a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det kan jo hende et billigere ambulansefly hadde gjort samme nytten. Jeg synes også det er greit å betale en del skatt hvis mange nok får nytte av det. Men dessverre så vet jeg litt for mye om all sløsingen i det offentlige til at jeg gjør det med glede.

Anonymkode: a6a7f...c5a

I akutte situasjoner bruker de det flyet som er ledig. 
er ikke så mange fly å velge mellom på mindre steder. 
jeg og vi har aldri hatt brukt for helsevesen på den måten før. Kun vanlige legetimer, tannhelse osv. 

men en vet aldri når en får bruk for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Glemte vel også å nevne..Fordi om du ikke gjør det, så blir du bura inn.😄 Med mindre du er en AP politiker da

Anonymkode: a8ba3...c38

Alle betaler skatt, noen gjør det med glede, andre motsatt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva skjedde? Hvordan går det?

Anonymkode: 59b2b...b6b

Gjest Adobyen
Skrevet

Skatt er ok hvis den hadde blitt belastet etter evne, men det er jo det både vi og våre politikere har så ulike meninger om. Det samme gjelder prioriteringer av budsjettene til alle oppgavene som skal løses. 

Helse koster enormt med penger. Jeg var en tur på sykehuset i dag, og har sjelden sett så mange folk. Parkeringsplassene var fulle og mange brukte buss.  Alle disse menneskene kom for ett eller annet på sykehuset, mange var med som følge eller pårørende.  Selv skulle jeg bare ha en EKG og ultralydundersøkelse av hjertet, noe som tok en drøy halvtime og involverte to ansatte.  Tenk hvor mange tilsvarende halvtimer, personell og utstyr som trengs daglig… og enda har vi køer og ventetider.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva skjedde? Hvordan går det?

Anonymkode: 59b2b...b6b

Ønsker ikke utlevere her, men hun ble veldig syk men er heldigvis på bedringens vei nå. Har aldri vært så redd i hele mitt sindige liv. 

Gjest Adobyen
Skrevet

Ønsker ikke utlevere her, men hun ble veldig syk men er heldigvis på bedringens vei nå. Har aldri vært så redd i hele mitt sindige liv. 

Godt å høre ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (2 minutter siden):

Skatt er ok hvis den hadde blitt belastet etter evne, men det er jo det både vi og våre politikere har så ulike meninger om. Det samme gjelder prioriteringer av budsjettene til alle oppgavene som skal løses. 

Helse koster enormt med penger. Jeg var en tur på sykehuset i dag, og har sjelden sett så mange folk. Parkeringsplassene var fulle og mange brukte buss.  Alle disse menneskene kom for ett eller annet på sykehuset, mange var med som følge eller pårørende.  Selv skulle jeg bare ha en EKG og ultralydundersøkelse av hjertet, noe som tok en drøy halvtime og involverte to ansatte.  Tenk hvor mange tilsvarende halvtimer, personell og utstyr som trengs daglig… og enda har vi køer og ventetider.

Involverte to ansatte, men EKG og ultralyd apparat koster mye. 
Veldig bra det bevilges penger til helse, og enda mer burde vært bevilget. 
når en ser hva en får når kritisk sykdom rammer blir man takknemlig for å bo i Norge. Tenk usa.. der fattige ikke har råd til helseforsikring.. 

Gjest Adobyen
Skrevet

Involverte to ansatte, men EKG og ultralyd apparat koster mye. 
Veldig bra det bevilges penger til helse, og enda mer burde vært bevilget. 
når en ser hva en får når kritisk sykdom rammer blir man takknemlig for å bo i Norge. Tenk usa.. der fattige ikke har råd til helseforsikring.. 

Det er jeg helt enig i. 

Skrevet

Norge er flinke på akuttmedisin. Kroniske, gjerne diffuse diagnoser, neh! Stort forbedringspotensiale.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (21 timer siden):

Norge er flinke på akuttmedisin. Kroniske, gjerne diffuse diagnoser, neh! Stort forbedringspotensiale.

Akuttmedisin redder liv, og det er helt nødvendig fungerer. 
diffuse plager er vel fastlege som skal følge opp.. 

Skrevet
Samfunnsengasjert skrev (21 timer siden):

Det sier seg selv at norske leger ikke kan bli gode på diffuse diagnoser. Alt for få folk i Norge til at de kan spesialisere seg på sjeldne tilfeller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/12/2023 at 2:57 AM, Samfunnsengasjert said:

Det ligger vel litt i begrepene  kronisk og diffuse diagnoser at tilbudet aldri vil bli perfekt.  Diffust betyr jo nettopp at man ikke har en klar forståelse av dem og kroniske sykdommer inkluderer uhelbredelige sykdommer. Det vil jo alltid være forbedringspotensiale for slike sykdommer.

Anonymkode: 9069d...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Flere land har bedre helsevesen enn Norge.

Anonymkode: eddf6...de7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig har jeg betalt store summer til ingen nytte, men min tid kommer vel..

Anonymkode: 11d20...629

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 1.18):

Bra for deg.

Jeg gjør ikke det når jeg ser hvordan skattepengene kastes ut av vinduet på tulleting og hvordan folk flås med skatter og avgifter uten å få noe av kvalitet tilbake.

Skatt er en nødvendig onde i dagens system.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om skattepengene hadde blitt brukt til å bygge ett mindre sykehus i ditt område fremfor å bruke det på dyre fly og helikoptertjenester.

Så fort barnet ditt ikke er ung lenger så må også hun stå årevis i kø for viktige behandlinger, eller om barnet ditt får en alvorlig sykdom så får du beskjeden at medsinen som kan redde barnet ditt er for dyrt, tross for at den er vanlig i andre land.

Anonymkode: b12d3...e3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Foreløpig har jeg betalt store summer til ingen nytte, men min tid kommer vel..

Anonymkode: 11d20...629

Du har nå også hatt god nytte av sykehus og skole finansiert av skattepenger, så jeg tviler på at du har betalt store summer til ingen nytte... 

Anonymkode: 18cd6...f71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...