Gå til innhold

Veninne som legger ut bilder fra alle situasjoner i livet hennes

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei veninne som legger ut på Ig og fb stories daglig og nesten hver time noen dager, og det er så tullete synes jeg.

Omtrent alle bilder er selfies med litt filter der teksten er: "Fryser på arbeid i dag", og så har hun tatt på seg et teppe rundt skuldrene.

Neste story: "Amazing med vår i luften i dag", og så er det bilde av hennes sko, ansiktet med solbriller eller hun og en veninne som smiler mot kamera.

I tillegg legger hun til en takketekst for servicen der hun har vært (det er fint av henne å takke for seg altså), akkurat sånn som influencere som er sponset gjør, forskjellen er bare at hun ikke er sponset.

Feks: "Takker for amazing service hos Brilleland-Storo Senteret i dag", eller "Takker for god behandling hos Ellens massasje/aromaterap-Trondheimsveien", eller "Masse takk til den beste fysioterapeuten Bob Kåre Bobsen som gjør livet mitt sååå mye bedre", "Takk for rabatten på vinterdekk-Johansen Bil Service". osv

Er dette vanlig?

(Jeg har diktet opp navnene)

Anonymkode: d0d9a...f49

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man er avhengig av likes (ja, det er et reelt problem på linje med rusmidler) så er det vanlig. Fins flere dokumentarer om hvorfor sosiale medier er så avhengighetsskapende og hvorfor de som poster ofte poster mer og mer og mer 

Anonymkode: ff8c2...488

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man er avhengig av likes (ja, det er et reelt problem på linje med rusmidler) så er det vanlig. Fins flere dokumentarer om hvorfor sosiale medier er så avhengighetsskapende og hvorfor de som poster ofte poster mer og mer og mer 

Anonymkode: ff8c2...488

Men er det vanlig å ta bilde av døren eller skiltet til fotpleieren /fysioterapi senteret /bilverkstedet /skattekontoret eller skobutikken man har vært hos og takke for god service? 

Får man da flere likes hvis man ikke jobber som influencer?

Hun er flinkere til å merke innleggene sine enn Sophie Elise 😀

Ts

• Liker 4
Skrevet

Hva er egentlig «vanlig» i dag? Alt er jo mulig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun streber etter å bli influenser😅

Anonymkode: 2e324...34e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Irriterer meg mer over folk som legger ut det samme på insta og face post OG story, pluss snap story og sender snap om det samme. 

For å være sikker liksom

Anonymkode: fba8e...1c4

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til det der "fenomenet".

Har ei søster som legger ut på 'min historie' på FB samt har eget innlegg. Samme dag er det postet på Insta-innlegg og Snapstory. Hun er ute etter likes og oppmerksomhet. 

Håper bare at hun finner den trøsten/støtten hun er ute etter via SoMe. Personlig tenker jeg at det blir for mye av det 'gode'. Hva med å logge seg av i blant? Men for all del, alle som irriterer seg  kan jo selv logge av litt? Sånn som jeg gjør. Jeg blir overstimulert av SoMe. 

Anonymkode: 7e3da...287

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Irriterer meg mer over folk som legger ut det samme på insta og face post OG story, pluss snap story og sender snap om det samme. 

For å være sikker liksom

Det gjør hun, og mye av det samme daglig/ukentlig.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For å være sikker liksom

Det der blir jeg helt svett av...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir sjakkmatt av å motta melding på innboks på snap også har vedkommende samme bilde og tekst på snapstory. Hva er greia med akkurat det? Kjenner at jeg blir irritert av det🤭😠

• Liker 4
Skrevet

Kanskje du må fortelle henne at det er litt 2008 å legge ut alt man gjør og tenker på?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy_B skrev (2 minutter siden):

Kanskje du må fortelle henne at det er litt 2008 å legge ut alt man gjør og tenker på?

Enten blir hun veldig lei seg, eller så ler hun og synes jeg er helt ute som reagerer på at hun viser på sosiale medier hvordan  hverdagen hennes er.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Har ei veninne som legger ut på Ig og fb stories daglig og nesten hver time noen dager, og det er så tullete synes jeg.

Omtrent alle bilder er selfies med litt filter der teksten er: "Fryser på arbeid i dag", og så har hun tatt på seg et teppe rundt skuldrene.

Neste story: "Amazing med vår i luften i dag", og så er det bilde av hennes sko, ansiktet med solbriller eller hun og en veninne som smiler mot kamera.

I tillegg legger hun til en takketekst for servicen der hun har vært (det er fint av henne å takke for seg altså), akkurat sånn som influencere som er sponset gjør, forskjellen er bare at hun ikke er sponset.

Feks: "Takker for amazing service hos Brilleland-Storo Senteret i dag", eller "Takker for god behandling hos Ellens massasje/aromaterap-Trondheimsveien", eller "Masse takk til den beste fysioterapeuten Bob Kåre Bobsen som gjør livet mitt sååå mye bedre", "Takk for rabatten på vinterdekk-Johansen Bil Service". osv

Er dette vanlig?

(Jeg har diktet opp navnene)

For noen er det veldig viktig,jeg bryr meg svært lite.Narsissistisk personlighetsforstyrrelse heter det.

Anonymkode: 3472e...793

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mi venninne er grønn på sosiale medier og påstår at hun bare bruker privat insta…og at det da tydeligvis kommer på Facebook storien i tillegg uten at hun er klar over det…

Jeg har ikke insta selv, men kan dette være tilfelle? At man ikke vet det automatisk overføres til FB story?

Anonymkode: b49f7...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blir sjakkmatt av å motta melding på innboks på snap også har vedkommende samme bilde og tekst på snapstory. Hva er greia med akkurat det? Kjenner at jeg blir irritert av det🤭😠

Hender jeg gjør det, men kan gå ukevis mellom mine snapper da :) Jeg tenker at folk ikke gidder å se stories.

Anonymkode: 638de...559

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mi venninne er grønn på sosiale medier og påstår at hun bare bruker privat insta…og at det da tydeligvis kommer på Facebook storien i tillegg uten at hun er klar over det…

Jeg har ikke insta selv, men kan dette være tilfelle? At man ikke vet det automatisk overføres til FB story?

Anonymkode: b49f7...719

Akkurat det skjer med meg også. Jeg legger ikke ut så veldig mye, men en story i ny og ne. Havner alltid på fb story

Anonymkode: 9e409...e20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke. Noen bare er sånn, vil tro de tenker at livet hadde vært veldig kjedelig om de ikke hadde fått lov til å opplyse om hver minste ting de gjør. Kanskje det er med på å få de til å føle seg litt viktig i en hver dag hvor de ellers føler seg uviktig og ikke til nytte.

Vi hadde jo for noen år siden denne bloggeren Glade Hjem, hun lagde jo blogginnlegg hvor hun hadde vært å kjøpt masse på f.eks Kid, merket innlegget som annonse og fikk det til å virke som hun var sponset. Noe hun ikke var, da flere tok kontakt med butikkene for å spørre om de hadde samarbeid med den  bloggeren

Anonymkode: 58ac8...c86

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enten blir hun veldig lei seg, eller så ler hun og synes jeg er helt ute som reagerer på at hun viser på sosiale medier hvordan  hverdagen hennes er.

Ts

Ja, for hvorfor skal du bry deg?

Om det er vanlig eller ikke, hva så? Om hun liker det, så er det opp til henne. Du kan la vær å lese/se hvis du føler for det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men er det vanlig å ta bilde av døren eller skiltet til fotpleieren /fysioterapi senteret /bilverkstedet /skattekontoret eller skobutikken man har vært hos og takke for god service? 

Får man da flere likes hvis man ikke jobber som influencer?

Hun er flinkere til å merke innleggene sine enn Sophie Elise 😀

Ts

Jeg gjør sånn av og til, ikke for å få likes men for å reklamere for flinke folk jeg er hos. Så kanskje de får enda flere kunder. 

Anonymkode: 2dfd3...60e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det blir mer og mer vanlig. De vil gjerne bli berømt på sosiale medier slik at de kan delta på Kjendis-farmen som influenser, youtuber, instagrammer, snapper, tik-toker eller Facebooker. Personlig synes jeg også det er teit, og er ikke venner med folk jeg synes er teite. Jeg synes også at folk som snakker dritt om vennene sine er teite.

Folk synes sikkert at klesstilen min er dritteit. Jeg har ikke peiling på mote og hva som ser bra ut. Håret mitt står til alle kanter uansett hva jeg stapper oppi. Håper ikke jeg finner en tråd her på KG om hvor teit venninne jeg er som ikke gidder å pynte meg 👀

Anonymkode: 76666...05a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...