AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #21 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men 650.000 etter skatt eller? Anonymkode: d91b4...7d3 Årslønn oppgis alltid før skatt. Anonymkode: be67f...e61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #22 Del Skrevet 14. april 2023 De tjener altfor mye. Det er også en jobb som tiltrekker seg personer med psykopatiske personlighetstrekk. Anonymkode: e6a43...824 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #23 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 10.22): Husk at politifolk gjerne kan spe på inntekten ved å ta oppdrag på siden. Mange er f.eks vakter på arrangementer et par kvelder i måneden og tjener fort 20.000 ekstra i måneden på det. Når man er politi så møter man også på mange folk. Etterhvert får man et ganske stort nettverk. Og mange får tilbud fra nettverket sitt om forskjellige prosjekter som de kan tjene ganske godt på. Så selv om grunnlønnen i politiet er lav, er det store muligheter til å tjene mye ekstra. Anonymkode: 94a7f...a24 Nå oppfordrer du til straffbare handlinger. var akkurat en sak i Seljord hvor det var tema. Politi kan ikke ta bi jobber ved siden av som feks vektere. https://www.nrk.no/osloogviken/kilder-til-nrk_-politifolk-jobba-svart-og-ulovlig-i-vaktselskapet-til-eks-politimann-1.16349764 Anonymkode: 385b7...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #24 Del Skrevet 14. april 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: 50.000 før skatt? Anonymkode: d91b4...7d3 8 hours ago, AnonymBruker said: Men 650.000 etter skatt eller? Anonymkode: d91b4...7d3 Når man snakker om lønn så snakker man alltid om før skatt altså bruttolønn Anonymkode: 7581f...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #25 Del Skrevet 14. april 2023 Etterforskere tjener som regel ikke mer enn maks 500 000, etterforskningsledere mere. På patrulje får du tillegg, og du kan tjene greit som innsatsleder. Men du blir ikke innsatsleder med det første, og det er et stort ansvar som hviler på dine skuldre. Lønna da vil ligge på rundt 700 i året, inkludert tillegg og overtid. Litt avhengig av bakgrunnen din, anesinitet etc. Det er ingen luksus å jobbe i politiet, det er også til tider stort arbeidspress og sterke inntrykk. Du utdanner deg ikke til politi på grunn av lønna. Anonymkode: e6121...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #26 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå oppfordrer du til straffbare handlinger. var akkurat en sak i Seljord hvor det var tema. Politi kan ikke ta bi jobber ved siden av som feks vektere. https://www.nrk.no/osloogviken/kilder-til-nrk_-politifolk-jobba-svart-og-ulovlig-i-vaktselskapet-til-eks-politimann-1.16349764 Anonymkode: 385b7...32b Det er ikke straffbart. Du må skille mellom "ikke tillatt på jobb" og "ulovlig". Det er ikke lov å komme for sent på jobb. Men det er ikke ulovlig. Det er ikke lov å jobbe som vekter ved siden av politijobben. Men det er ikke ulovlig. Anonymkode: 472f0...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #27 Del Skrevet 14. april 2023 Man blir ikke polti på grunn av lønna. Slikt polti vil vi ikke ha i Norge, basta bom. Anonymkode: 90efa...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jugge Skrevet 15. september 2023 #28 Del Skrevet 15. september 2023 Hei! Jeg jobber i politiet og kan belyse dette noe. For øvrig er alle stillinger i politiet utlyst med lønnsspenn i utlysningsteksten så jeg anbefaler å sjekke ut politiet.no/jobb for å se på både krav til kompetanse og lønn for ulike stillinger. For å ta lønnsnivået du etterspør først, vil du måtte opp på politimesternivå for å ha en lønn på 70-80 000 kr etter skatt per mnd. Dette er en topplederstilling i hvert enkelt politidistrikt som krever mange års erfaring i tillegg til bred erfaring og gjerne minimum en mastergrad i tillegg til bachelorgrad fra PHS. Lønnen i politiet varierer også noe fra distrikt til distrikt ettersom lønnsforhandlinger oftest skjer lokalt. Dette betyr at akkurat samme stilling kan ha ulik lønn i ulike distrikter. Generelt er lønnsnivået til politibetjenter lavt etter mitt syn, spesielt sett opp imot krav til kompetanse, belastning og risiko. Politiet har imidlertid noen bedre betalte leder- og faglederstillinger. Min stilling er en faglederstilling uten personalansvar og lønnen min (og andre i politiets) består generelt av 4 deler. Den ene er grunnlønn, den andre er et tillegg for at vi kan unntas fra arbeidsmiljøloven, den tredje er faste turnustillegg og den fjerde er overtid. Jeg er rett over 30 år og min grunnlønn er på rett under 700 000 kroner. Medregnet øvrige nevnte deler av min lønn ligger jeg an til å havne på rundt 850 000 kr i år med ca 60 timer overtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #29 Del Skrevet 15. september 2023 On 4/14/2023 at 9:22 AM, AnonymBruker said: Det er ikke lov å komme for sent på jobb. Men det er ikke ulovlig. Det er ikke lovlig, men det er ulovlig? Hva er motsetningen til lovlig, om det ikke er ulovlig? Jeg er enig i at det å presisere om en ulovlig handling er straffbar eller ikke er kjekt, men å si at noe ikke er lov, men ikke ulovlig, blir jo litt snodig. Poenget til den du siterte er nok at politifolk ikke har lov til å oppføre seg som vekter, og at man ikke burde oppfordre til ulovlige handlinger (straffbare eller ei). Anonymkode: 5b004...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #30 Del Skrevet 15. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ikke lovlig, men det er ulovlig? Hva er motsetningen til lovlig, om det ikke er ulovlig? Jeg er enig i at det å presisere om en ulovlig handling er straffbar eller ikke er kjekt, men å si at noe ikke er lov, men ikke ulovlig, blir jo litt snodig. Poenget til den du siterte er nok at politifolk ikke har lov til å oppføre seg som vekter, og at man ikke burde oppfordre til ulovlige handlinger (straffbare eller ei). Anonymkode: 5b004...9d0 Det er forskjell på å bryte et reglement/instruks og straffeloven er vel det personen mener. Det ene kan få følger for arbeidsforholdet det andre kan medføre straff/bøter Anonymkode: 385b7...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå