AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Del Skrevet 11. april 2023 Jeg har tenkt å søke meg inn på PHS neste år, men lurer på litt lønnen? Sånn månedslønn? Er det mulig å tjene veldig godt, 60-70.000 månedlig etter skatt, eller da må man vel kanskje være Politisjef eller liknende. Det er jo ganske mye turnusarbeid. 😊 Anonymkode: d91b4...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Del Skrevet 11. april 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har tenkt å søke meg inn på PHS neste år, men lurer på litt lønnen? Sånn månedslønn? Er det mulig å tjene veldig godt, 60-70.000 månedlig etter skatt, eller da må man vel kanskje være Politisjef eller liknende. Det er jo ganske mye turnusarbeid. 😊 Anonymkode: d91b4...7d3 Nei uten å vite politi betjenters lønn, så kan jeg garantere at du ikke tjener 60-70 k uansett hvor my turnus arbeid du har Anonymkode: 7581f...9fa 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Del Skrevet 11. april 2023 Nei, politi har helt normal lønn i det lavere sjiktet. Til og med en politietterforsker tjener bare normal lønn, ikke spesielt godt lønnet Anonymkode: 86728...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Del Skrevet 11. april 2023 Grunnlønnen er nok ganske lav med tanke på at du er nyutdannet, og det vil ta tid å jobbe det opp mot et godt lønnstrinn. Statlig stillinger er i utgangspunktet ikke veldig godt betalte når du starter på bunnen, noe du gjør rett etter PHS. Usikker på etterforsker, men i patrulje så vet jeg om folk - inkludert min samboer, som har jobbet opp mer enn 10 år, og har en årslønn på rundt 650 000. Dette er inkludert turnustillegg og eventuelt overtid, så det vil altså si at de kanskje har en grunnlønn i i overkant av 500 000,-. Merk at dette _ikke_ er nyutdannede politifolk. Jeg jobber selv i staten (forsvaret), og har en årslønn på 630 000 - med turnustillegg og overtid. 60-70 000,- vil jeg dermed anse som svært urealistisk med mindre du jobber ekstremt mange ekstravakter. Selv da vil jeg tro det er vanskelig. Du må også ta i betraktning at turnusarbeid er forferdelig slitsomt, og du vil ha en arbeidshverdag som både er fysisk og psykisk utfordrende, og ekstravakter vil ikke nødvendigvis være noe du vil påta deg alltid. Syntes det er helt supert at du vil bli politi, men om det er på grunn av lønnen så ville jeg anbefalt å revurdere det. Det er absolutt ikke et yrke man utdanner seg til for pengenes skyld. Legger ved denne linken med et lignende spørsmål; https://www.ung.no/oss/497288 Anonymkode: f829e...6b5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Del Skrevet 11. april 2023 Absolutt ikke. Jobbet i politet i ulike stillinger i 9 år og aldri tjent mer enn 560 000 (patruljerende og etterforskningsavdeling). Politi er ikke veien å gå hvis du vil tjene penger. Eneste måten å tjene så bra er hvis du er politisjef (etter ca 15 år i tjeneste) eller velger å jobbe nattevakter på f.eks Blakstad eller Ila. De jeg gikk ut av politihøyskolen med jobber i dag i andre yrker, som sikkerhet eller barnevern (der får du sikkerhets / natt / turnustillegg). Anonymkode: 8c0ec...de3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Del Skrevet 11. april 2023 Du kan lese denne utlysningen. Her jobber man som spesialkonsulent i politiet, i inn- og utland. Du skal helst kunne arabisk eller fransk. Du må kunne reise ut på kort varsel, og være vaksinert. Du skal avhøre potensielle krigsforbrytere. Du må hemmelighets-klareres. Dette er jobb i toppsjiktet hos politiet. Lønn: 500-607 000. https://karrierestart.no/ledig-stilling/1216416 Du kommer til å tjene bedre som dørvakt på kvelden og Securitas på kjøpesenter på dagtid Anonymkode: 8c0ec...de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 11. april 2023 #7 Del Skrevet 11. april 2023 (endret) Da jeg studerte til å bli lærer gikk jeg 8 år på universitetet. En av mine barndomskamerater, som jeg den gang mistet alle kontakt med, gikk et halvt år på trafikk-skole etter ungdomsskolen og ble trailersjåfør. Så møttes vi igjen et par ganger etter jeg ble lektor, og da kunne han fortelle meg at hans lønn som trailersjåfør var 150000 over min - og han hadde ingen gjeld!!! Men han kjørte langtransport, og det er tungt. Endret 11. april 2023 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Del Skrevet 11. april 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har tenkt å søke meg inn på PHS neste år, men lurer på litt lønnen? Sånn månedslønn? Er det mulig å tjene veldig godt, 60-70.000 månedlig etter skatt, eller da må man vel kanskje være Politisjef eller liknende. Det er jo ganske mye turnusarbeid. 😊 Anonymkode: d91b4...7d3 60-70 000 ?🤣🤣 det tjener jeg som elektriker med overtid politi har 50 000 sånn ca brutto i gjennomsnitslønn men dette er med overtid og ubekvem tilegg, natt osv. uten det er det langt mindre. politi er lavtlønnet sorry Anonymkode: 036d2...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 11. april 2023 #9 Del Skrevet 11. april 2023 Patrulje politi sitter bare på ræva hele dagen i bilen likevell. Kan ikke forstå at noen tenker hvorfor de skal ha så bra betalt. I verste fall er de ute å jager noen stakkars mopedister,eller stopper noen junkier på gata. Dessuten halve Norge vil bli Politi eller toller nå om dagen,så du skal løpe jævli bra på 3000 meteren,og ta uhorvelig mange pushups for å komme gjennom nåløyet. Sagt litt på kanten vèl og merke 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 12. april 2023 #10 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) Fant80 skrev (6 timer siden): Patrulje politi sitter bare på ræva hele dagen i bilen likevell. Kan ikke forstå at noen tenker hvorfor de skal ha så bra betalt. I verste fall er de ute å jager noen stakkars mopedister,eller stopper noen junkier på gata. Dessuten halve Norge vil bli Politi eller toller nå om dagen,så du skal løpe jævli bra på 3000 meteren,og ta uhorvelig mange pushups for å komme gjennom nåløyet. Sagt litt på kanten vèl og merke De utfører egentlig en slags sosial tjeneste for å kompensere for feil gjort av den politiske ledelsen, som ikke har overholdt sitt ansvar i enkelt fattige bydeler eller overfor grupper som er sosial uglesett. På høyresiden skal fattige trues til "å lide i stillhet", mens de hjelpetiltak som kunne fjernet de økonomiske driverne bak elendigheten blir oversett. De beste politifolkene vet selvsagt at uansett hvor mye vann man øser ut av lekkende skip, så vil nytt vann komme til. Endret 12. april 2023 av Michaelhe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har tenkt å søke meg inn på PHS neste år, men lurer på litt lønnen? Sånn månedslønn? Er det mulig å tjene veldig godt, 60-70.000 månedlig etter skatt, eller da må man vel kanskje være Politisjef eller liknende. Det er jo ganske mye turnusarbeid. 😊 Anonymkode: d91b4...7d3 De som jobber som livvakter tjener ganske godt, men jeg vet ikke akkurat hva de har utbetalt. De har ikke all verden i grunnlønn men mange tillegg. Det er jo forbundet med ev viss risiko og det er mye reising over hele verden. Anonymkode: 050ae...f39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har tenkt å søke meg inn på PHS neste år, men lurer på litt lønnen? Sånn månedslønn? Er det mulig å tjene veldig godt, 60-70.000 månedlig etter skatt, eller da må man vel kanskje være Politisjef eller liknende. Det er jo ganske mye turnusarbeid. 😊 Anonymkode: d91b4...7d3 60-70 i mnd utbetalt......vil si rundt 1 million i årslønn,om du tror politiet tjener så mye, da bør du kanskje følge mer med i samfunnsdebatten. Anonymkode: 30e74...a4f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #13 Del Skrevet 12. april 2023 Husk at politifolk gjerne kan spe på inntekten ved å ta oppdrag på siden. Mange er f.eks vakter på arrangementer et par kvelder i måneden og tjener fort 20.000 ekstra i måneden på det. Når man er politi så møter man også på mange folk. Etterhvert får man et ganske stort nettverk. Og mange får tilbud fra nettverket sitt om forskjellige prosjekter som de kan tjene ganske godt på. Så selv om grunnlønnen i politiet er lav, er det store muligheter til å tjene mye ekstra. Anonymkode: 94a7f...a24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 12. april 2023 #14 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har tenkt å søke meg inn på PHS neste år, men lurer på litt lønnen? Sånn månedslønn? Er det mulig å tjene veldig godt, 60-70.000 månedlig etter skatt, eller da må man vel kanskje være Politisjef eller liknende. Det er jo ganske mye turnusarbeid. 😊 Anonymkode: d91b4...7d3 For å sitte igjen med 70 000 kr i måneden etter skatt, må du ha nesten 1,4 millioner brutto i året. Det høres helt urealistisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 12. april 2023 #15 Del Skrevet 12. april 2023 Politi har bedre tillegg enn eksempelvis sykepleiere. Det gjør at de kan tjene en god del mer selv om grunnlønna er lavere. Utfordringen er å få en jobb som gjør at man orker overtid og at det er overtid å hente. Anbefaler operasjonssentralen. Kan fort runde millionen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 12. april 2023 #16 Del Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Husk at politifolk gjerne kan spe på inntekten ved å ta oppdrag på siden. Mange er f.eks vakter på arrangementer et par kvelder i måneden og tjener fort 20.000 ekstra i måneden på det. Når man er politi så møter man også på mange folk. Etterhvert får man et ganske stort nettverk. Og mange får tilbud fra nettverket sitt om forskjellige prosjekter som de kan tjene ganske godt på. Så selv om grunnlønnen i politiet er lav, er det store muligheter til å tjene mye ekstra. Anonymkode: 94a7f...a24 Dette er vel ulovlig? Har vært en del snakk om dette i media. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #17 Del Skrevet 12. april 2023 ^Å jobbe som politi er noe man gjør av overbevisning eller av ønske om en følelse av makt ikke for penger.. Anonymkode: ae443...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 12. april 2023 #18 Del Skrevet 12. april 2023 Ryddet for oppfordring til lovbrudd. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #19 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 1.38): 60-70 000 ?🤣🤣 det tjener jeg som elektriker med overtid politi har 50 000 sånn ca brutto i gjennomsnitslønn men dette er med overtid og ubekvem tilegg, natt osv. uten det er det langt mindre. politi er lavtlønnet sorry Anonymkode: 036d2...8a6 50.000 før skatt? Anonymkode: d91b4...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #20 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 1.02): Grunnlønnen er nok ganske lav med tanke på at du er nyutdannet, og det vil ta tid å jobbe det opp mot et godt lønnstrinn. Statlig stillinger er i utgangspunktet ikke veldig godt betalte når du starter på bunnen, noe du gjør rett etter PHS. Usikker på etterforsker, men i patrulje så vet jeg om folk - inkludert min samboer, som har jobbet opp mer enn 10 år, og har en årslønn på rundt 650 000. Dette er inkludert turnustillegg og eventuelt overtid, så det vil altså si at de kanskje har en grunnlønn i i overkant av 500 000,-. Merk at dette _ikke_ er nyutdannede politifolk. Jeg jobber selv i staten (forsvaret), og har en årslønn på 630 000 - med turnustillegg og overtid. 60-70 000,- vil jeg dermed anse som svært urealistisk med mindre du jobber ekstremt mange ekstravakter. Selv da vil jeg tro det er vanskelig. Du må også ta i betraktning at turnusarbeid er forferdelig slitsomt, og du vil ha en arbeidshverdag som både er fysisk og psykisk utfordrende, og ekstravakter vil ikke nødvendigvis være noe du vil påta deg alltid. Syntes det er helt supert at du vil bli politi, men om det er på grunn av lønnen så ville jeg anbefalt å revurdere det. Det er absolutt ikke et yrke man utdanner seg til for pengenes skyld. Legger ved denne linken med et lignende spørsmål; https://www.ung.no/oss/497288 Anonymkode: f829e...6b5 Men 650.000 etter skatt eller? Anonymkode: d91b4...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå