AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Lurer på om noen har erfaring og anbefalinger om gps til katt? Har en katt på 2 år, hun er liten av vekst og foreløpig ikke vant til halsbånd... så gps-en bør vel være så liten som mulig. Foreløpig har hun bare holdt seg rundt huset og er aldri ute mer enn 15-20 minutter i gangen. Men nå når sommeren kommer så vil hun kanskje øke radiusen sin, og da hadde det vært fint å følge litt med på henne. Har prøvd å google selv, men det er jo et virvar av forskjellige alternativer og priser der ute. Anonymkode: e4650...f5e
silkestrå Skrevet 12. april 2023 #2 Skrevet 12. april 2023 Vi har GPS fra Tractive på kattene våre. Den har vi hatt i noen år, og jeg er godt fornøyd med den, både når det gjelder pris, batteritid og brukervennlighet. Den er noen ganger litt unøyaktig på lokasjon, men ikke så mye at det gjør noe. Eneste utfordring for en liten katt er nok størrelsen. Den er lett, men litt klumpete. Våre katter er ganske store (ca 5kg) og langhåret, så på dem forsvinner den nesten i all pelsen, men på korthåret katter har jeg sett at den ser litt mer klumpete ut. Men jeg vil absolutt anbefale denne. Våre katter får aldri gå utenfor døren uten 😂Hilsen crazy catlady 😉 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Fornøyd med tractive. Som silkestrå sier så kan den være litt unøyaktig (man får ikke plassering på meteren). Men har aldri hatt problemer med å finne hverken katt eller halsbånd om hun har mistet det (har både lys og lyd man kan skru på). Billig forsikring. Vi har funnet igjen vår pus i garasjer to ganger, ene gangen hadde eieren reist på ferie, så vi hadde jo ikke funnet henne uten gps. Anonymkode: 35c36...bb1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Jeg bruker også tractive. Den ene katten min er liten av vekst og på henne ser den litt klumpete ut, men er ikke til hinder for henne i noe som helst. Eneste jeg vil sette som en hands up er å kjøpe et halsbånd som ikke har skarpe kanter. Dra i fysisk butikk og kjenn på alle kantene. Vi har enkelt funnet igjen halsbånd og gps når disse har falt av. Appen er lett å bruke, prisen er ok og nå vet jeg hvor kattene mine er til enhver tid. Det finnes jo noen brikker som passer til apple og samsung telefoner, men har ingen erfaring med de Anonymkode: 147bf...af6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 Jeg bruker apple Airtags. De veier nesten ingenting, og ligger fint inni halsbåndet. Anonymkode: 59f57...98e
Neket Skrevet 18. april 2023 #6 Skrevet 18. april 2023 Jeg har også Tractive til mine, og små katter. Utfordringen var å finne små nok halsbånd 🤪 Jeg får stadig rabattkoder på mail med 30% rabatt, om du kjøper direkte fra dem. Her er Snusen ute og glaner på naboene. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #7 Skrevet 19. april 2023 Vi er veldig fornøyde med GPS fra Weenect. Liten og lett, med lang batteritid. Man kan også få den til å vibrere/gi lyd, kjekt hvis katten mistet trackeren ute et sted. Anonymkode: 69d99...9e3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #8 Skrevet 19. april 2023 Neket skrev (19 timer siden): Jeg har også Tractive til mine, og små katter. Utfordringen var å finne små nok halsbånd 🤪 Jeg får stadig rabattkoder på mail med 30% rabatt, om du kjøper direkte fra dem. Her er Snusen ute og glaner på naboene. Majestetisk katt! Ser mer ut som en Sfinksen enn en Snusen. 😅 Anonymkode: 18140...b3f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #9 Skrevet 19. april 2023 Neket skrev (19 timer siden): Jeg har også Tractive til mine, og små katter. Utfordringen var å finne små nok halsbånd 🤪 Jeg får stadig rabattkoder på mail med 30% rabatt, om du kjøper direkte fra dem. Her er Snusen ute og glaner på naboene. Snusen 😂 ❤️ Anonymkode: 35c36...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #10 Skrevet 19. april 2023 tractive er artig og ikke kjempedyrt, men gpsen til en av nabokattene her hadde hengt seg opp i hekken så er litt skummelt mtp kvelning. Anonymkode: 9513b...be7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #11 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): tractive er artig og ikke kjempedyrt, men gpsen til en av nabokattene her hadde hengt seg opp i hekken så er litt skummelt mtp kvelning. Anonymkode: 9513b...be7 Derfor uhyre viktig med et halsbånd katten kommer seg ut av. Vårt er både med strikk OG sikkerhetslås. Mange kjøper et halsbånd uten å tenke over hva slags type det er, om det er sikkert, hvor lett låsen løses ut feks. Anonymkode: 35c36...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #12 Skrevet 19. april 2023 Tractive her. Superfornøyd men litt stor ja. Pusen her bryr seg ikke og har skjønt : på med klump = nå får jeg gå uuuuut 😁 men har en veldig medgjørlig pus het da Anonymkode: 6fbcb...5cd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #13 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tractive her. Superfornøyd men litt stor ja. Pusen her bryr seg ikke og har skjønt : på med klump = nå får jeg gå uuuuut 😁 men har en veldig medgjørlig pus het da Anonymkode: 6fbcb...5cd Mine uler når de hører oppstartslyden, og maler og gnukker så fælt at det nesten er en kamp å få dem på 😆 Anonymkode: 35ce4...f91
AnonymBruker Skrevet 19. april 2023 #14 Skrevet 19. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mine uler når de hører oppstartslyden, og maler og gnukker så fælt at det nesten er en kamp å få dem på 😆 Anonymkode: 35ce4...f91 Ha ha. Ja da er det suksess med opplæringa vil jeg si. Bra jobba Anonymkode: 6fbcb...5cd
Maskinfører Skrevet 19. april 2023 #15 Skrevet 19. april 2023 Mener den heter Tractive til katt og Garmin Astro til hund 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå