AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Jeg er usikker på alt i livet. Absolutt alt. Og jeg sliter med å ta alle valg. Alle valg. Også små valg. Jeg bekymrer meg for at de valgene jeg har tatt var riktige. Og uansett hva jeg velger så blir det feil. Jeg tviler og grubler og alle små ting i livet blir kjempestort for meg. Jeg blir så stressa fordi jeg vet ikke om jeg skal gå for det ene eller andre. Jeg får veldig mye indre uro fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Midte ene øyeblikket vil jeg en ting mens i neste øyeblikk noe helt annet for så i neste øyeblikk noe annet igjen. Det er utrolig slitsomt. Jeg har også veldig dårlig selvtillit og er redd for hva andre skal mene og synes om meg. Er det noe jeg kan gjøre for dette her? Hva kalles dette? Hva er galt med meg? Det var sånn også i barndommen og jeg går helt fra vettet fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre? Anonymkode: 004a1...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Det kan være en eller flere typer angst, for eksempel. Du kan snakke med fastlegen din om det eller ta kontakt med psykisk helse team i kommunen din. Det siste er gratis og du kan ta kontakt selv, trenger ikke henvisning. Anonymkode: 214fa...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Jeg har tatt kontakt med fastlegen. Har flere typer angst i tillegg. Det er bare det at terapi ikke har funket så godt siden jeg har hatt det sånn siden barndommen. Det har brent seg fast i hele kroppen. En konstant indre uro og en konstant stress som aldri slutter. Jeg går på veggen hele tiden. Jeg er varm og kald om hverandre, kaldsvetter, tørr i munnen, hjertebank, er svimmel og uvel, kvalm hele tiden, løs i magen eller forstoppelse, alt blinker der jeg ser, klarer ikke å lese bøker eller å se på TV, hukommelses problemer, konsentrasjons problemer, konstant gå rundt på tuppa uten å vite hva jeg skal gjøre. Det værste er at jeg sliter med å puste og en evig klump i magen som gnager og vrenger og vrir seg. Jeg er deprimert i tillegg og er trist og lei meg. Ingenting gir meg noe mening. Jeg er kun forvirra av alt i livet. Anonymkode: 004a1...cdb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Er sliten hele tiden. Selv om jeg sliter med å sove. Men jeg får ikke sove. Tankene spinner rundt. Akkurat som er karosell som aldri stopper. Og jeg finner ikke ut av noe som helst. Jeg prøver å ta valg men det er totalt umulig. Jeg vet aldri hva jeg vil og derfor blir jeg konstant sliten. Kroppen er i helspenn fordi får ikke slappe av. Jeg er kun forvirra. Anonymkode: 004a1...cdb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Har du forsøkt medisiner? Antidepressiva? Det er jo mange forskjellige typer man kan prøve, hvis den ene ikke fungerer så gjør kanskje den andre det. Eller den tredje... osv. Anonymkode: 214fa...6e4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 Trener du? Det kan gjøre underverker for psyken å trene litt hardt Anonymkode: c601b...5d1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du forsøkt medisiner? Antidepressiva? Det er jo mange forskjellige typer man kan prøve, hvis den ene ikke fungerer så gjør kanskje den andre det. Eller den tredje... osv. Anonymkode: 214fa...6e4 Ja. Har prøvd mange antidepressiva men det har heller ikke funka helt. Dessverre. Er lei meg for det fordi jeg vil bli bedre. Men jeg blir ikke bedre. Og når de da varer i åresvis så blir jeg gal tilslutt. Jeg ser ingen annen utvei ut av håpløsheten. Jeg vet ikke hva jeg ønsker med livet. Jeg vet ikke hvem jeg er. Jeg vet ikke hva jeg vil. Hvem er jeg? Hva vil jeg av livet? Hvorfor er jeg sånn? Jeg er helt desperat etter svar men jeg finner ingen svar. Jeg har mista meg selv. Anonymkode: 004a1...cdb 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg er usikker på alt i livet. Absolutt alt. Og jeg sliter med å ta alle valg. Alle valg. Også små valg. Jeg bekymrer meg for at de valgene jeg har tatt var riktige. Og uansett hva jeg velger så blir det feil. Jeg tviler og grubler og alle små ting i livet blir kjempestort for meg. Jeg blir så stressa fordi jeg vet ikke om jeg skal gå for det ene eller andre. Jeg får veldig mye indre uro fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Midte ene øyeblikket vil jeg en ting mens i neste øyeblikk noe helt annet for så i neste øyeblikk noe annet igjen. Det er utrolig slitsomt. Jeg har også veldig dårlig selvtillit og er redd for hva andre skal mene og synes om meg. Er det noe jeg kan gjøre for dette her? Hva kalles dette? Hva er galt med meg? Det var sånn også i barndommen og jeg går helt fra vettet fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre? Anonymkode: 004a1...cdb Oh my! Har akkurat samme som deg og jeg har aldri turd å gjøre noe med det… har vurdert psykolog men aldri turd. Når jeg sier det til samboer og venninner sier de bare adhd😔 Anonymkode: ead96...242
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trener du? Det kan gjøre underverker for psyken å trene litt hardt Anonymkode: c601b...5d1 Ja har trent i en lang periode. Trente mye i barn og ungdomsåra. Slet med det samme som nå som voksen. Det er veldig rart at det ikke går over. Jeg går mye turer som voksen. Men føler meg helt utslitt så har ikke ork til å trene like mye som da jeg var barn og ungdom. Bare det å komme meg ut av huset er ett ork og jeg må presse meg. Det har jeg gjort hele livet. Pressa meg. Angsten ødelegger. Depresjonen ødelegger. I tillegg så får jeg ikke tiden til å gå. Fordi hva skal jeg gjøre når jeg ikke har noen hobbyer, ikke kan se på TV eller lese bøker? Jeg har heller ingen venner å være sammen med. Anonymkode: 004a1...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå