AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 På fotball laget til sønnen min er det noen muslimer. De kan ikke delta på trening eller kamper nå pga faste. Er dette vanlig? Det blir jo lang tid uten trening da de faster i mange uker Anonymkode: d937d...b40
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 De faster i 4 uker, så det går nok bra. Og for alt du vet trener de på egenhånd etter de har brutt fasten om kvelden. Anonymkode: 7e33b...ae6 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): På fotball laget til sønnen min er det noen muslimer. De kan ikke delta på trening eller kamper nå pga faste. Er dette vanlig? Det blir jo lang tid uten trening da de faster i mange uker Anonymkode: d937d...b40 Jeg trener kampsport sammen med flere muslimske tenårsingsgutter som faster. De trener jo likevel, og de spiser jo på natten…. Tror ikke det er vanlig å droppe trening under hele ramadan? Men de må trene litt roligere disse ukene siden de heller ikke har lov å drikke vann mellom soloppgang og solnedgang… Anonymkode: 42d88...4fd 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De faster i 4 uker, så det går nok bra. Og for alt du vet trener de på egenhånd etter de har brutt fasten om kvelden. Anonymkode: 7e33b...ae6 Så det er greit for laget å utsette kamper og treninger? Anonymkode: acf4b...9b5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 De spiser jo på natta, så sånn sett burde de kunne være med med på noe, men vil jo avhenge av aktivetsnivået. Fasten er uansett en kort periode, så det vil vel ikke få noen særlige konsekvenser?? Anonymkode: ccc78...5e2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så det er greit for laget å utsette kamper og treninger? Anonymkode: acf4b...9b5 Det er vel flere på laget ? Anonymkode: d4db4...56e 4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #7 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er vel flere på laget ? Anonymkode: d4db4...56e Spør forsatt om dette er greit for resten av laget? Hva med kamper? Anonymkode: acf4b...9b5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #8 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Spør forsatt om dette er greit for resten av laget? Hva med kamper? Anonymkode: acf4b...9b5 Selvsagt er det greit, hvorfor skal det ikke være det,? Anonymkode: d4db4...56e 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #9 Skrevet 12. april 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Spør forsatt om dette er greit for resten av laget? Hva med kamper? Anonymkode: acf4b...9b5 Er det mange lag der så mange faster at det er et problem? Uansett så må det bare være sånn. Man kan ikke tvinge folk til å spille fotball heller. Mennesker som ikke er kristne kan jo mene at det er feil å ikke ha trening på en rød påskedag også. Man lever i et samfunn med ulike mennesker, til en viss grad må det være gi og ta. Anonymkode: 57043...6cb 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #10 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men de må trene litt roligere disse ukene siden de heller ikke har lov å drikke vann mellom soloppgang og solnedgang… Anonymkode: 42d88...4fd Dette visste jeg ikke. Trodde de kunne drikke. Det er nesten litt sjokkerende for jeg kan ikke se for meg å ikke erstatte væsketapet etter trening. Men det går tydeligvis bra. Anonymkode: c4ac5...cbe
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Skrevet 12. april 2023 De kan vel trene selv om de faster? Anonymkode: ce7ae...300
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det mange lag der så mange faster at det er et problem? Uansett så må det bare være sånn. Man kan ikke tvinge folk til å spille fotball heller. Mennesker som ikke er kristne kan jo mene at det er feil å ikke ha trening på en rød påskedag også. Man lever i et samfunn med ulike mennesker, til en viss grad må det være gi og ta. Anonymkode: 57043...6cb Anonymkode: f2876...ac5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #13 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette visste jeg ikke. Trodde de kunne drikke. Det er nesten litt sjokkerende for jeg kan ikke se for meg å ikke erstatte væsketapet etter trening. Men det går tydeligvis bra. Anonymkode: c4ac5...cbe Husker en venninne og broren alltid var så svimmel,sulten og trøtt når de hadde ramadan. De fikk ikke spise. Kun på natten, men da stod de ikke alltid opp når de var trøtt.. Anonymkode: b2dd5...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå