AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Før hadde jeg en bmi på ca 22. Har nå bmi på litt under 20. Og alle skal liksom fritt kommentere hvor liten jeg er og skal "mate" meg med sjokolade og drittmat. Hver gang vi spiser lunsj skal maten min i forhold til vekt kommenteres høylydt. Er det snakk om noe som helst egentlig så klarer folk å presse inn at de mener jeg må trykke i trynet på drittmat fordi DE mener det. Slike samtale kan starte med hva som helst for eksempel klær, mat, vaner, rutiner, turer, trening, søvn, konsentrasjon , barn, you name it.. Jeg setter grenser ved å si at jeg ikke tolerer å bli påpakket sjokolade midt i uken bare fordi DE mener jeg trenger å legge på meg. Hvis jeg vil legge på meg skal det i det minste være med et sundt kosthold. Resultatet blir at jeg nekter å spise med de andre. Rett og slett fordi jeg ikke orker alle kommentarene og meningene til andre. Jeg prøver til og med å si at jeg utredes på sykehuset for dette, fordi jeg har for stram muskel i halsen som gjør at jeg ikke får mat ned. Men det hjelper ikke. De mener hva som er best for meg.. Vi har ei som jeg jobber med som er ganske overvektig. Hun kommenteres aldri og ingen prøver å mate henne med verken sjokolade eller gulrøtter. Hvorfor er der mer legitimt for noen å kommentere og prøve å komme trollere andre mennesker når det kommer til lav vekt enn høy vekt? Anonymkode: b7d1a...688 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Hva er du vil liksom vil oppnå med dette ? Vil ha tillatelse til å kommentere overvektige mennesker ? Vel, det får du ikke. Ja det er fyfy, for tynne mennesker er akseptert i samfunnet , ingen ser ned på dem , som de gjør på overvektige . Ingen jeg kjenner og jeg har kjent mange mange mennesker i mitt liv, har noen sinne prøvd å trykke mat på tynne mennesker. Men joda, de har kommet med kommentarer på hvor heldig de er som kan spise hva de vil , det finnes ingen ondskap i det , heller litt misunnelse. Gled deg over bmièn din, slutt å ta din irritasjon ut over overvektige , de søren meg nok å slite med. Anonymkode: c707d...a07 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Hva slags mennesker er det du omgir deg med? Voksne er de i hvert fall ikke. Veldig spesielt. Du må bare si i fra tydeligere at kommentarer om mat eller kropp ikke er akseptabelt. Det er en uting å kommentere andres utseende, oppegående folk gjør ikke sånt. Anonymkode: 270f4...5ae 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er du vil liksom vil oppnå med dette ? Vil ha tillatelse til å kommentere overvektige mennesker ? Vel, det får du ikke. Ja det er fyfy, for tynne mennesker er akseptert i samfunnet , ingen ser ned på dem , som de gjør på overvektige . Ingen jeg kjenner og jeg har kjent mange mange mennesker i mitt liv, har noen sinne prøvd å trykke mat på tynne mennesker. Men joda, de har kommet med kommentarer på hvor heldig de er som kan spise hva de vil , det finnes ingen ondskap i det , heller litt misunnelse. Gled deg over bmièn din, slutt å ta din irritasjon ut over overvektige , de søren meg nok å slite med. Anonymkode: c707d...a07 Vel de kommentarene jeg får er langt i fra noe som kan tolkes som misunnelse, heller en rett noen har til å styre hva jeg trykker i meg. Nei jeg har på ingen måte noe i mot overvektige, men synes påmlik linje at heller ikke man skal ha rettigheter til å kommentere noen som er tynne, bare fordi det er samfunnsmessig akseptabelt. Vekt skal ikke kommentere og hvertfall ikke prøve å kontrolleres av andre! Anonymkode: b7d1a...688
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Påpakker deg gjerne sjokolade for at du skal legge på deg ❤️ Anonymkode: 8d5ac...20c 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 Jeg mener at det ikke er mer legitimt å kommentere det ene eller det andre, det er ugreit begge deler. Det bør holde å si fra en gang, på en klar og bestemt måte, at man ikke ønsker å få kommentert sin kroppsfasong eller matinntak. Du bør sette folk på plass når de overskrider dine grenser, ikke trekke deg unna. Anonymkode: c21e3...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Påpakker deg gjerne sjokolade for at du skal legge på deg ❤️ Anonymkode: 8d5ac...20c Jeg ser omtanken din. Men Hvis noe skal påpakkes hadde jeg satt mer pris på en god næringsrik middag/lunsj med proteiner, karbohydrater og godt fett enn en sjokolade uten noe næring hvis tanken er å vise omtanke. Det hadde i det minste vist forståelse og kunnskap om næring. men jeg vil ikke påpakkes noe. For det er min kropp og min strid. At noen føler seg berettiget til å påpakke noen noe er en uting. Anonymkode: b7d1a...688
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 Jeg var veldig tynn og nå overvekt. Og nå hører jeg ingenting, mens før ble veien kommentert flere ganger om dagen. Kunne spise alt uten å legge på meg før. Mamma og papoavar også sånn. Men som mamma begynte kg å legge seg på i ca alder 40. Feks oppa spiste et brød til lunch, og gjerne to middager. Alikevel hadde han knapt et gram fett på kroppen, bare muskler nesten Anonymkode: 8aa0b...e05 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 Når jeg var undervektig og tynn var det mye rykter om spiseforstyrrelser og sånn, folk skulle ofte "fete meg opp" med glimt i øyet. Jeg syns det var kjipt, men merker veldig stor forskjell på holdningene jeg blir møtt med nå som jeg har BMI på 24. Ikke lubben, men midt mellom normal og lubben men ganske normal. Nå har til og med menn jeg har datet kalt meg feit og stygg kropp rett ut mens de tror de sier det velment men i realiteten bryter meg ned, en jeg var ute å spiste med så på meg som om jeg var skikkelig ekkel og sa "Er det så lurt at du spiser alt da?" av en liten rett med kylling når jeg hadde spist halve tallerkenen, blitt kalt feit bitch når jeg har avsluttet datingen osv, nære venner jeg ikke har sett på en stund har sagt "Oi! Så tjukk du har blitt!". Folk har mye mindre respekt for meg nå med fett kroppen og jeg kan ikke engang forestille meg hvor mye hets og hat ordentlig overvektige blir utsatt for. Det jeg opplevde som tynn var kjipt, men aldri hatefullt ment, som overvektig møter man direkte hat. Anonymkode: 0b650...be3 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #10 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Før hadde jeg en bmi på ca 22. Har nå bmi på litt under 20. Og alle skal liksom fritt kommentere hvor liten jeg er og skal "mate" meg med sjokolade og drittmat. Hver gang vi spiser lunsj skal maten min i forhold til vekt kommenteres høylydt. Er det snakk om noe som helst egentlig så klarer folk å presse inn at de mener jeg må trykke i trynet på drittmat fordi DE mener det. Slike samtale kan starte med hva som helst for eksempel klær, mat, vaner, rutiner, turer, trening, søvn, konsentrasjon , barn, you name it.. Jeg setter grenser ved å si at jeg ikke tolerer å bli påpakket sjokolade midt i uken bare fordi DE mener jeg trenger å legge på meg. Hvis jeg vil legge på meg skal det i det minste være med et sundt kosthold. Resultatet blir at jeg nekter å spise med de andre. Rett og slett fordi jeg ikke orker alle kommentarene og meningene til andre. Jeg prøver til og med å si at jeg utredes på sykehuset for dette, fordi jeg har for stram muskel i halsen som gjør at jeg ikke får mat ned. Men det hjelper ikke. De mener hva som er best for meg.. Vi har ei som jeg jobber med som er ganske overvektig. Hun kommenteres aldri og ingen prøver å mate henne med verken sjokolade eller gulrøtter. Hvorfor er der mer legitimt for noen å kommentere og prøve å komme trollere andre mennesker når det kommer til lav vekt enn høy vekt? Anonymkode: b7d1a...688 Forstår såå godt hva du mener! Jeg har vært tynn hele livet, og har enda lavere bmi enn deg. Kun sent i svangerskapene var jeg oppe i normalvekt. At jeg er tynn har blitt kommentert så lenge jeg kan huske, helt fra jeg var veldig liten. Stort sett så rister jeg det av meg, men jeg hater virkelig lunsjmåltid på jobben med fokus på hva og hvor mye jeg spiser. Anonymkode: 68c0f...291
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #11 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva er du vil liksom vil oppnå med dette ? Vil ha tillatelse til å kommentere overvektige mennesker ? Vel, det får du ikke. Ja det er fyfy, for tynne mennesker er akseptert i samfunnet , ingen ser ned på dem , som de gjør på overvektige . Ingen jeg kjenner og jeg har kjent mange mange mennesker i mitt liv, har noen sinne prøvd å trykke mat på tynne mennesker. Men joda, de har kommet med kommentarer på hvor heldig de er som kan spise hva de vil , det finnes ingen ondskap i det , heller litt misunnelse. Gled deg over bmièn din, slutt å ta din irritasjon ut over overvektige , de søren meg nok å slite med. Anonymkode: c707d...a07 Tror du virkelig at ts ønsker tillatelse til å kommentere overvektige, når hun beviselig vet selv hvor fælt det er med kommentarer på vekt? Hvorfor kommentere vekt i det hele tatt er vel kanskje budskapet her? Anonymkode: 68c0f...291
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #12 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror du virkelig at ts ønsker tillatelse til å kommentere overvektige, når hun beviselig vet selv hvor fælt det er med kommentarer på vekt? Hvorfor kommentere vekt i det hele tatt er vel kanskje budskapet her? Anonymkode: 68c0f...291 Takk for at du tar poenget Anonymkode: b7d1a...688
Mt3 Skrevet 11. april 2023 #13 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hva er du vil liksom vil oppnå med dette ? Vil ha tillatelse til å kommentere overvektige mennesker ? Vel, det får du ikke. Ja det er fyfy, for tynne mennesker er akseptert i samfunnet , ingen ser ned på dem , som de gjør på overvektige . Ingen jeg kjenner og jeg har kjent mange mange mennesker i mitt liv, har noen sinne prøvd å trykke mat på tynne mennesker. Men joda, de har kommet med kommentarer på hvor heldig de er som kan spise hva de vil , det finnes ingen ondskap i det , heller litt misunnelse. Gled deg over bmièn din, slutt å ta din irritasjon ut over overvektige , de søren meg nok å slite med. Anonymkode: c707d...a07 TS har aldri antydet at hun ønsker å rakke ned på overvektige, eller å kommentere deres kropp og evt matinntak. Hjelper vel fint lite om kommentarene er begrunnet i misunnelse, det er jo uansett sårt å få kommentarer ang kropp og mat. I hvertfall så lenge det er ett problem en selv jobber med og utredes for. Hvorfor sier du at TS skal glede seg over bmi'en sin? Hun skriver jo klart og tydelig at hun er under utredning og jobber med å klare å få i seg nok og riktig mat, ville du sagt det samme til en som lå litt over normal bmi og som sa hun jobbet med å gå ned? Er selv heldigvis ikke veldig tynn, men noen synes tydeligvis at jeg allikevel er så slank at de kan påpeke at jeg som er så slank må i hvertfall forsyne meg mer når vi spiser sammen, hvorfor i alle dager skal jeg synes det er greit? Og jeg vil jo tro sånne kommentarer føles mye værre for en som strever mye med vekten. Bare fordi du aldri har hørt og opplevd at folk har vært så frekke mot tynne personer som det TS har, så betyr ikke det at din opplevelse er riktig og hennes er feil. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Skrevet 12. april 2023 Bmi på rundt 20 tilsvarer sunn vekt. Det er ingen grunn til at noen skal mase på deg. Det sier mer om dem og samfunnets forskrudde syn på hva som er normalt. Jeg tipper de er misunnelige. Hvis de virkelig var bekymret hadde de vel tatt det opp med deg på tomannshånd, ikke mobbet deg i lunchen? Anonymkode: 79fd9...a98
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 22.53): Hva er du vil liksom vil oppnå med dette ? Vil ha tillatelse til å kommentere overvektige mennesker ? Vel, det får du ikke. Ja det er fyfy, for tynne mennesker er akseptert i samfunnet , ingen ser ned på dem , som de gjør på overvektige . Ingen jeg kjenner og jeg har kjent mange mange mennesker i mitt liv, har noen sinne prøvd å trykke mat på tynne mennesker. Men joda, de har kommet med kommentarer på hvor heldig de er som kan spise hva de vil , det finnes ingen ondskap i det , heller litt misunnelse. Gled deg over bmièn din, slutt å ta din irritasjon ut over overvektige , de søren meg nok å slite med. Anonymkode: c707d...a07 Hva hun vil oppnå? Det er ikke alle som liker å være undervektig.. mange spiser og spiser for å legge på seg men klarer det ikke. Det er fryktelig vondt å få kommentarer som; du er jo så tynn.. du må spise mer. Det sårer. det sårer like mye for oss som er tynne p få kommentarer som de som er overvektig å få kommentarer. Men det er ingen som komme etter overvekt for det er fy fy! og det er jeg helt enig i.. uansett kropp så trenger man ikke kommentere andres kropp. Men hvorfor er det så greit å komme med kommentarer på oss som er tynne? Som prøver å legge på oss, og som trener styrke for å se litt større ut? Det er ingen som tenker fy fy på å kommentere oss? Men det sårer like mye, om ikke mer.. hva som er akseptert i samfunnet kan du bare glemme!! Dårlig unnskyldning Anonymkode: e56e2...51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå