AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Når et par bosatt i Norge velger å feire bryllupet sitt i utlandet (flybilletter mellom 3000-5000 pluss minst to netter på hotell). Brudeparet spanderer kun bryllupsmiddag og bar. Forventes det da fortsatt at gjestene gir gaver? Anonymkode: aab27...069
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 *Edit: Det er ikke åpen bar. Kun bryllupsmiddag og drikke til maten. Anonymkode: aab27...069
Rødstrupa Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Når et par bosatt i Norge velger å feire bryllupet sitt i utlandet (flybilletter mellom 3000-5000 pluss minst to netter på hotell). Brudeparet spanderer kun bryllupsmiddag og bar. Forventes det da fortsatt at gjestene gir gaver? Anonymkode: aab27...069 Det burde fremkommet i innbydelsen..,, I og med at det ikke gjør det kan det tyde på at de forventer det…gaver. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Jeg hadde overhodet ikke gitt gave når bryllupet medfører såpass med ekstrautgifter for gjestene. Dere betaler mer enn nok for å skulle delta i bryllupet. Synes det er ganske frekt av brudeparet om de ikke har skrevet i innbydelsen at de ikke forventer gave/at gaven er at du/dere deltar. Anonymkode: ecb6a...19b 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #6 Skrevet 12. april 2023 Som nevnt ovenfor, i mangel av en bemerkning om at gaver ikke forventes, vil jeg umiddelbart tro brudeparret forventer det. Men det betyr ikke (etikettemessig) man er forpliktet å gi gave. Anonymkode: 3fd83...92e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #7 Skrevet 17. april 2023 Hadde ikke gitt gave v/utenlandsk bryllup Anonymkode: 0c1fc...20f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #8 Skrevet 17. april 2023 Selvfølgelig gir man gave i bryllup. Så utrolig sært å tenke noe annet. Blir det for dyrt for deg så takker du heller nei til invitasjonen, i stedet for å sitte der å føle at du gjør brudeparet en stor tjeneste ved å komme. Anonymkode: bea41...b8b 8
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #9 Skrevet 17. april 2023 Enten drar man og gir gave eller så dropper man hele bryllupet. Jeg hadde glatt droppet bryllupet. Jeg er ikke noe glad i å reise til utlandet og hvis jeg er sjelden gang skal det, foretrekker jeg å bestemme selv hvor turen går. Regner med at de regner med mye frafall når de har det i utlandet. Uting med betalbar og Anonymkode: 7d7f0...48b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #10 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Selvfølgelig gir man gave i bryllup. Så utrolig sært å tenke noe annet. Blir det for dyrt for deg så takker du heller nei til invitasjonen, i stedet for å sitte der å føle at du gjør brudeparet en stor tjeneste ved å komme. Anonymkode: bea41...b8b Helt ærlig. Som brud. Vil du ha gaver eller gjester. Hvis svaret er gaver så er du helt på bærtur Anonymkode: 2ae89...47d 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #11 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt ærlig. Som brud. Vil du ha gaver eller gjester. Hvis svaret er gaver så er du helt på bærtur Anonymkode: 2ae89...47d Som gjest, uansett anledning, så vil jeg se på det som utrolig uhøflig å møte opp uten gave. Om brudeparet spesifiserer "det er gave nok at du kommer" ville jeg selvfølgelig likevel hatt med gave. For meg er dette normal høflighet. Anonymkode: bea41...b8b 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #12 Skrevet 17. april 2023 Jeg valgte å gi gave til 1500kr men ikke dra i brullypet som ville kostet rundt 10 000kr(reise og hotell). Er minsteufør og må være selektiv. Hadde jeg dratt ville det blitt med kreditt i så fall. Gave ville toppet galskapen. Høflighet er en fin ting, men å sulte er ikke gøy. Anonymkode: 32bbc...d16 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #13 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Som gjest, uansett anledning, så vil jeg se på det som utrolig uhøflig å møte opp uten gave. Om brudeparet spesifiserer "det er gave nok at du kommer" ville jeg selvfølgelig likevel hatt med gave. For meg er dette normal høflighet. Anonymkode: bea41...b8b Hvis det spesifiseres at de ikke ønsker gaver så er det litt ufint å komme med en tilfeldig gave bare fordi du mener det er normal høflighet. Tidene forandrer seg, og det er veldig vanlig nå til dags at folk ikke vil ha gaver i det hele tatt. Respekt for andres ønsker går aldri av moten. Anonymkode: 42d19...708
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #14 Skrevet 17. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det spesifiseres at de ikke ønsker gaver så er det litt ufint å komme med en tilfeldig gave bare fordi du mener det er normal høflighet. Tidene forandrer seg, og det er veldig vanlig nå til dags at folk ikke vil ha gaver i det hele tatt. Respekt for andres ønsker går aldri av moten. Anonymkode: 42d19...708 Du har ikke vært i så mange bryllup? Den vanlige formuleringen er; "det er gave nok at du kommer". Da gir ca 90% gave. Om noen hadde inkludert; "vi ønsker ikke gave" ville jeg ikke gitt, men det har jeg aldri sett. Anonymkode: bea41...b8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #15 Skrevet 17. april 2023 Vi giftet oss i utlandet og var tydelig på at vi ikke ville ha gaver. Det syns jeg egentlig burde være en selvfølge å droppe, når gjestene bruker en formue på å komme. De fleste som gifter seg i dag har "alt". Anonymkode: 7673b...ac5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2023 #16 Skrevet 17. april 2023 Jeg ville ikke reist, med mindre det var snakk om aller nærmeste familie eller bestevenn. Synes det er en uting å arrangere utenlandsbryllup hvis man ikke har råd til å spandere reise og opphold på gjestene. Det er det de færreste som har råd til. Anonymkode: 3b3e8...a5e 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2023 #17 Skrevet 18. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi giftet oss i utlandet og var tydelig på at vi ikke ville ha gaver. Det syns jeg egentlig burde være en selvfølge å droppe, når gjestene bruker en formue på å komme. De fleste som gifter seg i dag har "alt". Anonymkode: 7673b...ac5 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ville ikke reist, med mindre det var snakk om aller nærmeste familie eller bestevenn. Synes det er en uting å arrangere utenlandsbryllup hvis man ikke har råd til å spandere reise og opphold på gjestene. Det er det de færreste som har råd til. Anonymkode: 3b3e8...a5e 3-5000 er jo rimeligere enn de fleste bryllup i Norge. Sist jeg og mannen var i bryllup i Norge kostet det oss vel (utenom gave og antrekk) ca 9000 kroner, for transport, fly og hotell. Med utdrikningslag kan vi vel nesten doble det. Det betyr ikke at vi dukket opp uten gave. Anonymkode: bea41...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå