AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Del Skrevet 11. april 2023 Ønsker å ha få en blomstereng som blomstrer ila mai/tidlig juni. Er dette mulig ? Holder til på nordvestlander. Forstår at været må være på vår side. Har dessverre ikke tid til annet enn å slenge frø utover 😅 problemet er at jeg ikke vet hva som spirer fort og tidlig, er vanskelig å finne informasjon om dette på flere av pakkene som selges på nett. Anonymkode: a313b...383 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Del Skrevet 11. april 2023 Vi anla blomstereng i fjor på rundt 1 dekar, og ser allerede nå at det spirer og gror så vi vil nok ha blomster i juni. Vi bor på Østlandet vel og merke. Viktig å huske på at du ikke bare kan slenge ut frø, men at det må være egna forhold. Ettersom dere er lenger nord ville jeg forsøkt å forkuktivert en egna blomstereng blanding og så planta når tæla har gått, og du har egna pløyd mark. Anonymkode: 64750...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 12. april 2023 #3 Del Skrevet 12. april 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Ønsker å ha få en blomstereng som blomstrer ila mai/tidlig juni. Er dette mulig ? Holder til på nordvestlander. Forstår at været må være på vår side. Har dessverre ikke tid til annet enn å slenge frø utover 😅 problemet er at jeg ikke vet hva som spirer fort og tidlig, er vanskelig å finne informasjon om dette på flere av pakkene som selges på nett. Anonymkode: a313b...383 Bør være klar over at typiske blomsterengplanter trives best på de stedene der det er karrig jord. Er det godt med næringsstoffer og mye jord blir det gjerne helt andre planter som tar kontrollen etter kort tid. Uansett, det kan være lurt å bruke litt tid og se an hva som faktisk vokser i slike enger lokalt og skaffe frø fra slike planter. Ellers kan det fort hende det man kjøper ikke er spesielt egnet til å vare og så seg selv videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. april 2023 #4 Del Skrevet 12. april 2023 Lykkes med blomstereng | Hageglede.no | Nettbutikken for den hageglade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Del Skrevet 12. april 2023 Om du vil ha så tidlig blomstring, så tror jeg det er litt sent å så nå. Da er det nok best å så på høsten. Jeg sådde blomstereng i april og da startet blomstringen i slutten av juni og fortsatte utover sommeren. Anonymkode: 2dafd...686 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå