Gå til innhold

Hvilke symptomer har dere med covid nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvilke symptomer dere som er, eller nylig har vært smittet med covid har?

Anonymkode: 2f7cf...b57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem tester?

Anonymkode: dc731...c9d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høy feber og muskelsmerter, klarte ikke annet enn å ligge stille i sengen. Var sengeliggende to døgn. Ingen hoste, sår hals eller tett nese. Men mistet smakssans.

Anonymkode: 48c2d...c7e

Skrevet

Vetta søren om det er covid eller noe annet, men var en anelse forskjølet i tre-fire dager - har bittelitt hoste som sitter lenge (som jeg har hatt alle gangene jeg kanskje har hatt covid) 🙂 

Skrevet

Feber som gikk kjapt over. En god del sekret i øvre luftveier ca en uke

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det forrige uke, tok test fordi vi skulle i påskebesøk og jeg ville ikke smitte alle selv om det er mildere nå.

Startet plutselig med å våkne opp med kjempevondt i halsen, virkelig vondt men ikke hovne mandler som jeg pleier ha ved så vondt, vondt å svelge og mest vondt på natten. Fikk også raskt vondt i øret. Lav feber, rundt 38. Ingen hodepine, men «sosete bomull» i hodet, føltes sløv og sliten hele tiden. Utslitt av å gå opp trappen og bare veldig sliten. Vondt å sove pga halsen og øret så satt og sov i sofa på natten. Når øret og halsen ga seg så var jeg tett i nesen og bihulene, litt snørr, men kjennes mest som bare tett (hovent?), nesespray hjalp. Det satt i ca en uke hvor jeg var dårlig, men mye mindre og mildere dårlig enn da jeg hadde korona i fjor på denne tiden, men jeg var verre dårlig nå enn en vanlig forkjølelse. Føler meg fortsatt «sliten» i kroppen og hodet, sliten hele tiden (men er tilbake i full jobb etter påskeferie/sykdom i dag så jobber men er ikke 100% bra). 

Anonymkode: 35f00...4ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det forrige uke, tok test fordi vi skulle i påskebesøk og jeg ville ikke smitte alle selv om det er mildere nå.

Startet plutselig med å våkne opp med kjempevondt i halsen, virkelig vondt men ikke hovne mandler som jeg pleier ha ved så vondt, vondt å svelge og mest vondt på natten. Fikk også raskt vondt i øret. Lav feber, rundt 38. Ingen hodepine, men «sosete bomull» i hodet, føltes sløv og sliten hele tiden. Utslitt av å gå opp trappen og bare veldig sliten. Vondt å sove pga halsen og øret så satt og sov i sofa på natten. Når øret og halsen ga seg så var jeg tett i nesen og bihulene, litt snørr, men kjennes mest som bare tett (hovent?), nesespray hjalp. Det satt i ca en uke hvor jeg var dårlig, men mye mindre og mildere dårlig enn da jeg hadde korona i fjor på denne tiden, men jeg var verre dårlig nå enn en vanlig forkjølelse. Føler meg fortsatt «sliten» i kroppen og hodet, sliten hele tiden (men er tilbake i full jobb etter påskeferie/sykdom i dag så jobber men er ikke 100% bra). 

Anonymkode: 35f00...4ee

Mye det samme her. I tillegg til hodepine og nattehoste. Sliten er på dag 6 og er bedre men det svinger veldig. 

Anonymkode: a770e...43a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (9 minutter siden):

Vetta søren om det er covid eller noe annet, men var en anelse forskjølet i tre-fire dager - har bittelitt hoste som sitter lenge (som jeg har hatt alle gangene jeg kanskje har hatt covid) 🙂 

Test deg da vel

Anonymkode: 5f52a...93f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Test deg da vel

Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Hvorfor?

For å slippe å smitte andre vel

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor går du ut fra at jeg går rundt å smitter andre? Er en negativ covid-test et fripass for å menge seg med andre mennesker for dermed å smitte dem med andre sykdommer??

Jeg unngår å smitte andre når jeg er syk - hva slags sykdom jeg har spiller ingen rolle. En kreftpasient blir like syk av min influensa som av min covid. Når jeg får symptomer på smittsomme sykdommer holder jeg meg unna mennesker, og derfor er det fullstendig unødvendig av meg å faktisk VITE om det tilfeldigvis er covid jeg har.

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg var primært tett i hodet - nese, bihuler, ører, generell følelse av at det var stappet fullt av bomull - hostet litt og mistet lukt- og smaksans. Ingen feber og formen nedenfor halsen var stort sett fin.  Det verste ga seg etter noen dager, smakssansen brukte et par uker på å komme helt tilbake og litt hoste hang igjen i flere uker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vondt i ryggen.

Anonymkode: 303cd...c3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Mezzosoprena skrev (45 minutter siden):

Hvorfor går du ut fra at jeg går rundt å smitter andre? Er en negativ covid-test et fripass for å menge seg med andre mennesker for dermed å smitte dem med andre sykdommer??

Jeg unngår å smitte andre når jeg er syk - hva slags sykdom jeg har spiller ingen rolle. En kreftpasient blir like syk av min influensa som av min covid. Når jeg får symptomer på smittsomme sykdommer holder jeg meg unna mennesker, og derfor er det fullstendig unødvendig av meg å faktisk VITE om det tilfeldigvis er covid jeg har.

Du hadde ikke noe mer å si nå? Kanskje greit å ikke trekke forhastede slutninger?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Startet med sår hals, så feber- tidvis høy, tette og vonde bihuler, hodepine. Vondt i muskler, ledd og hud!! 
har også vondt i øverste del av ryggen og nakke, kjennes nesten ut som betennelse.  
Er på 5. dagen nå, og i det ene øyeblikket tror jeg at jeg blir bedre, før det plutselig snur igjen. 

Anonymkode: 05028...003

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvem tester?

De som er interessert i å vite om de har covid.

Anonymkode: 01055...ad1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tetthet nederst i halsen/ bronkiene, er ikke det et covid symptom lenger? Har sånn slim som ikke vil opp og føles tett. Ellers rennende nese og litt hoste.

Anonymkode: 2f7cf...b57

AnonymBruker
Skrevet

Noen uker siden men er fortsatt ikke frisk. Litt forkjølet, vondt i halsen, kvalme og oppkast, ganske høy feber av og på. Har testet. 

Nå:  slapp og generelt dårlig men ikke feber og noe av det andre. 

Anonymkode: 40ad6...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (13 timer siden):

Er visst mange som tror at neg test er fripass ja. På min jobb må vi gå om vi er bare litt små hanglete med eller uten test!

AnonymBruker
Skrevet

Høy feber, vond hals, hodepine langt forbi det levelige. Alle sier den er mild nå, men vi fikk av den tøffe typen. 

Anonymkode: 94f2e...d22

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...