AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Synes vi har kranglet så mye mer generelt i hverdagen etter baby kom i hus. De få gangene baby sover en lang blund, eller sover tidlig på kvelden så er vi som nyforelskede. Men spesielt på dager hvor baby krever mye av oss så småkrangler vi hele tiden. Blir så lei meg av dette. Og har lest at babyer kan bli psykisk syke av at foreldre krangler så har så dårlig samvittighet i tillegg. Noen som har råd? Anonymkode: 591dd...050
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Dere er begge slitne og begge har mer eller mindre ubevisste forventinger til den andre som ikke følges opp? Det føres et slags skjult regnskap over hva man selv gjør kontra hva den andre bidrar med? Anonymkode: 27753...394 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Helt normalt, her gjelder det å arbeide med seg selv på begge fronter og snakke åpent om følelser, tanker, forventninger og behov. Og lage en slagplan slik at dere begge kan få hentet dere inn litt. For min del så sov jeg med baby når enn baby sov. Det fungerte fint her. Å bli foreldre er en totalomveltning og all din tid og engergi går til dette lille barnet for en periode men etterhvert vil du savne det så nå må du bare sørge for å komme gjennom det på en god måte og med en baby som opplever trygghet og kjærlighet og følelsen av å være ønsket. Oftest så sjonglerer man med å fordele sovetid og våkentid hvor man tar hensyn til jobb f,eks at er mor i perm og far i jobb så tar mor alt på natta, mens far avlaster mor på kvelden mellom puppene så hun kan hvile. Å fly rundt utendørs er bare å glemme. Det å snakke om dette sammen er alfa omega. SNAKKE, bruke Tale og lytte teknikken og huske å lytte. Anonymkode: db931...8b0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Det er ganske normalt. Litt lett irritasjon er vanskelig å unngå, men håper dere ikke er på det nivået at dere roper og skriker til hverandre, for da kan babyen bli redd. Anonymkode: 13ad6...ddd 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå