AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Dere som sender barna på samvær annen hver helg og får fullt bidrag : holder dere far/mor med yttertøy, klær, sko etc? Eller sender dere ting og tang frem og tilbake mellom dere? er det forventet at jeg som har ungene fullt skal sørge for alt av klær osv som ungene har hos far når han betaler fullt bidrag? Anonymkode: 9cf5b...bed
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Er vel greit at den foreldren sørger for basisklær? Og så tar de heller med seg sko og yttertøy som man ikke nødvendigvis trenger dobbelt av? Anonymkode: ae2c2...a4e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Her er det jeg som står for alt, sender det frem og tilbake med ungen. På familievernkontoret fikk jeg beskjed om at det var slik det er når den andre betaler fullt bidrag Anonymkode: 260ef...45b 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Barnebidrag skal dekke løpende utgifter til barnet. Eksempler på løpende utgifter er kostnader til mat, klær, hygiene, bosted og transport. Den som mottar barnebidrag sørger for at barna har klær. Anonymkode: 43280...b33 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Det er som AB over her skriver. Jeg sender med en bag med inneklær og en pose med yttertøy. Anonymkode: 57b03...c9f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 Sender ikke med inneklær, men kjøper inn etter behov slik at det ligger hos far. Ungene trenger ikke ta med seg annet enn ytterklær de går i og sekkene sine til skole og barnehage. Anonymkode: 5c116...82c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Dere som sender barna på samvær annen hver helg og får fullt bidrag : holder dere far/mor med yttertøy, klær, sko etc? Eller sender dere ting og tang frem og tilbake mellom dere? er det forventet at jeg som har ungene fullt skal sørge for alt av klær osv som ungene har hos far når han betaler fullt bidrag? Anonymkode: 9cf5b...bed I bunn og grunn er den som har da barnet på heltid som sender med. Bidragsoengene er jo for å dekke utgifter på barnet, iht klær, hygiene, medisiner, leker osv. Nå man har unge mer, forventes det en annen deling på slike ting. Anonymkode: 929d0...a18
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 De jeg kjenner som har slik ordning sender med klær og utstyr som trengs. Når barna er små, har far litt klær liggende, feks hvis han henter midt i uken og har barna på middag og leverer tilbake til kveldsmat, så er det jo godt å ha noe i bakhånd. Anonymkode: 30e4c...7a6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 Jeg sender med alt. Eneste jeg har bedt om at han har tannbørste, bleier og litt leker der.. For det kan være lett å glemme å pakke. Anonymkode: 5c903...a53
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #10 Skrevet 11. april 2023 Jeg pakker med alt av basisklær pluss yttertøy etter vær som jeg sjekker dagen før på yr. Trenger han noe ekstra, for eksempel rulleskøyter, sykler eller skateboard, svømmetøy eller ekstra turutstyr så skal han skrive dette på en melding innen torsdags ettermiddag og jeg pakker ned til fredag ettermiddag ved hentetid. Anonymkode: 02a4f...0ce
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #11 Skrevet 11. april 2023 Sender med alt, far/mor betaler jo bidrag? Er jo ikke kalkulert inn at far/mor da i tillegg skal betale for klær til alle sesonger? Anonymkode: 5d5af...f7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå