Gå til innhold

Serviettar, plastglass ol

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Vi blir 60 i bryllupet, kor mange serviettar bør vi kjøpe inn bruk etter middagen? Kor mange plastglas i ymse variasjonar treng vi? Kva meir treng vi av ymse stæsj (f. eks. tannpirkarar, sukkerbitar, ol) som er lett å glømme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannpirkere og sukkerbiter?

Alt du tenker på, Veslo...

Tror ikke gjestene våre får tannpirkere og sukkerbiter, jeg. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Tannpirkere og sukkerbiter?

Alt du tenker på, Veslo...

Tror ikke gjestene våre får tannpirkere og sukkerbiter, jeg. :ler:

Har de ikkje tenkt å ha sukkerbitar til kaffien? Er jo ein del småting det kan vere greit å tenke på før vi kjem på det dagen før då.. Hehe.. Som at det kan vere lurt å kjøpe inn tørkerullar og ymse snacks og liknande.

Og med den vestlandsmaten vi skal ha, er vi nøydde til å ha tannpirkarar - elles hadde nok tennene våre klødd i hjel resten av bryllupsfesten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ingen som har peiling på kor mykje ein treng? Dersom det er nokon godt gifte som har lister liggande, tas dei i mot med stor takk.. ;)

Skrevet
Vi blir 60 i bryllupet, kor mange serviettar bør vi kjøpe inn bruk etter middagen? Kor mange plastglas i ymse variasjonar treng vi? Kva meir treng vi av ymse stæsj (f. eks. tannpirkarar, sukkerbitar, ol) som er lett å glømme?

Er du helt sikker på at dere vil bruke plastglass?? Hva med å kjøpe en haug billigglass på Ikea, og supplere med noen fra eget kjøkken? Plastglass er noe av det verste man kan by sine gjester - for simpelt.

Skrevet
Er du helt sikker på at dere vil bruke plastglass??  Hva med å kjøpe en haug billigglass på Ikea, og supplere med noen fra eget kjøkken?  Plastglass er noe av det verste man kan by sine gjester - for simpelt.

Til festen er vi nok nøydde til å bruke plastglass ja. Skal bruke glass til middag og kaffi, men har ikkje økonomi til å kjøpe raud- og kvitvins-, konjakk-, brus-, shotte-, drink- og ymse-anna-glass i glass...

Så får det heller vere simpelt. Trur ikkje nokon kjem til å reagere på det i grunnen...

Skrevet

Tannpirker / -tråd er et must etter middag for mange.... Om du ikke vil ha det på bordet - så sett det på bade - det gjorde vi, og det var tomt...

Husk kaffe du - det er faktisk lett å glemme å handle.

hadde en huskeliste jeg - skal se om jeg finner den til deg senere..

regn 2 servietter pr pers så har du mer enn nok.

Tror veldig fort det kan bli like dyrt med plast som vanlige glas jeg da... du må nok regne et par tre glass av hver sort pr pers om du skal ha plast tror jeg... Kanskje er det flere som trenger glass - så kan dere kjøpe noen hver og dele de etter bryllupet??? Vi kjøpte 25 champangeglass og ei venninne de resteranes 25 - vi brukte de i begge bryllupene og delte de etterpå.

Har du sjekket at det ikke er glass på huset??? Var vin, øl og konjakk glass der hvor vi var..

Skrevet

Takk for tips! *notere*

Det er ein del glass på huset, men ikkje nok trur eg. Champagneglass har vi kjøpt inn.

Skrevet

Vi brukte plastglass til øl, vin, brus, sprit... Konjakk glass var det på huset.. Fungerte greit d.. Lite oppvask og raskt å rydde unna.. Billige ( fine) og enkle plastglass får en kjøpt overalt, så d trenge ikkje å bli så dyrt...

Skrevet

Hei Veslo.

Når vi giftet oss, så hadde vi også festen i et forsamlingshus. Vi brukte tre typer glass på kvelden. Konjakkglass gikk til hetvin og likør også. Vanlige melkeglass til drinker og øl, og røddvinsglass til all slags vin. Det funka. Glassa fantes på huset, men det kan hende det er mulig å leie dem ett annet sted også.

Skrevet
Hei Veslo.

Når vi giftet oss, så hadde vi også festen i et forsamlingshus. Vi brukte tre typer glass på kvelden. Konjakkglass gikk til hetvin og likør også. Vanlige melkeglass til drinker og øl, og røddvinsglass til all slags vin. Det funka. Glassa fantes på huset, men det kan hende det er mulig å leie dem ett annet sted også.

Takk for tips, men eg trur framleis vi kjem til å supplere med plastglass når det er tomt på huset.

Skrevet

Min erfaring er at det ikke går så mange servietter - sitter igjen med et helt lager jeg...Og vi hadde en til hver til kakene og til snacksen etterpå.

Skrevet
Min erfaring er at det ikke går så mange servietter - sitter igjen med et helt lager jeg...Og vi hadde en til hver til kakene og til snacksen etterpå.

Fint tips!!!

Takk for det!!!

Skrevet

Rimi selger nå 4 glass for kr. 10,-.

Syntes serviettforslaget du fikk virker litt snaut - du bør ha noe mer enn det - dumt å gå tom, og servietter går jo nødvendigvis ikke ut på dato. :)

Skrevet
Rimi selger nå 4 glass for kr. 10,-.

Syntes serviettforslaget du fikk virker litt snaut - du bør ha noe mer enn det - dumt å gå tom, og servietter går jo nødvendigvis ikke ut på dato. :)

Mange stader ein kan få billige glass ja. Takk for tipset, men veit liksom ikkje heilt kva vi skulle gjort med alle glassa etterpå... Korkje mannen min eller eg har nokon problemer med å ha plastglass til øl og slikt, så vi går nok for det.

Skal nok kjøpe inn haugevis med serviettar ja, gjer ikkje noko om vi blir sittande att med noko. Men har Kverulas erfaring i bakhovudet.

Skrevet

Bare ikke server vin i plastglass... Det synes jeg både smaker og virker "tacky". Da hadde jeg istedet fulgt forslaget her med vinglass fra IKEA og heller billigere vin. ;)

Skrevet

Er det noen som bruker sukkerbiter lengre da?

for all del, server ikke vin i plastglass. da kan du eller servere saft.

Skrevet
Bare ikke server vin i plastglass...

for all del, server ikke vin i plastglass. da kan du eller servere saft.

Ikke øl heller.

Eneste som ikke forringes i plastglass er vel whisky?

Gjest Fruktfat
Skrevet

gå for plast om dere vil det, trenger rødvin (hvitvin om dere skal ha det), vann/farris og kanskje konjakk om dere skal ha det?

(å kjøpe inn 180/240 glass fra ikea eller rimi eller noe annet som foreslått her kun til bruk bryllupsdagen er jo galskap! hvor i all verden skal man lagre det etterpå da??)

Skrevet
gå for plast om dere vil det, trenger rødvin (hvitvin om dere skal ha det), vann/farris og kanskje konjakk om dere skal ha det?

(å kjøpe inn 180/240 glass fra ikea eller rimi eller noe annet som foreslått her kun til bruk bryllupsdagen er jo galskap! hvor i all verden skal man lagre det etterpå da??)

Vel, et vennepar av mamma og pappa kjøpte inn servise, glass etc til bryllupet sitt, og låner det nå ut til venner som skal ha selskap senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...