Gå til innhold

Må ned 5 kg på 2.5 uke!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spis nutrilett. Spis uprossesert mat, rene råvarer.

Anonymkode: 8ce61...687

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke spis nutrilett. Spis uprossesert mat, rene råvarer.

Anonymkode: 8ce61...687

Enig i at det ikke er sunt, men det fungerer. Er jo snakk om 2.5 uker :)  Er ikke noe man skal spise ofte. 

Anonymkode: 3fea3...052

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kan ikke bunaden legges ut litt i stedenfor TS? 

Anonymkode: 99836...655

Skrevet

Knekkebrødkuren + 4x4 økter på tredemølle tre ganger i uken. Antakelig blir du så utkjørt at du ikke husker noe av selskapet. Leie bunad? 

AnonymBruker
Skrevet

Svett ut slik de gjør i forskjellige kampsporter, badstue! 

Anonymkode: 9b223...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ned 5 kg også men har 5 uker og 4 dager på meg. Fatter ikke hvordan skal klare det en gang. Om du vannfaster 14 dager og er normalt aktiv vil du uansett "kun" forbrenne 28000 kcal. Som tilsvarer 4 kg.

Anonymkode: e1705...965

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er veldig fet kan du klare 5kg på 2,5uker. 

Men jeg lover deg at de andre kommer til å like deg enda bedre enn de allerede gjør om du sier med et smil at «vet du hva, den var blitt for trang»! Det å være menneskelig gjør at folk liker deg bedre! Men det er jo veldig usannsynlig at noen kommenterer på dette i det hele tatt. Når en dame plutselig dukker opp uten bunad, tenker man jo gjerne at den er blitt for liten. Man tenker ikke at personen er uhøflig som dropper bunaden (om du faktisk pynter deg ordentlig på annet vis da).

Hvis du syns det er flaut kan du si at jeg måtte bare bruke denne kjolen, for bunaden hadde en stor flekk jeg ikke hadde sett før. Den må renses. Evt jeg fant ikke skjorta! Mange andre muligheter enn sultekur.

Anonymkode: 2414b...0f2

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg må ned 5 kg også men har 5 uker og 4 dager på meg. Fatter ikke hvordan skal klare det en gang. Om du vannfaster 14 dager og er normalt aktiv vil du uansett "kun" forbrenne 28000 kcal. Som tilsvarer 4 kg.

Anonymkode: e1705...965

Ts her. Vil tro 2 kg er vann etter alkohol og salt mat i påsken, siste 2-3 kan kanskje være fett. Er på midjen jeg må ned, så får det bule ut magefett under beltet, synes vel knapt under stakken, hehe. Skal oppdatere dere på hvor mange kg som gikk av og om bunaden gikk på. 

Anonymkode: 27468...55a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ts her. Vil tro 2 kg er vann etter alkohol og salt mat i påsken, siste 2-3 kan kanskje være fett. Er på midjen jeg må ned, så får det bule ut magefett under beltet, synes vel knapt under stakken, hehe. Skal oppdatere dere på hvor mange kg som gikk av og om bunaden gikk på. 

Anonymkode: 27468...55a

Hva med holdin body-undertøy? Eller holdin truse og strømpebukse. 

Anonymkode: 65e7f...89c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sy ut bunaden litt, og ta av litt. Du sier jo at den passet akkurat for 5 kg siden, så da burde du ideelt sett tatt av 6 kg. Og det greier du ikke, med unntak av amputasjon av en fot feks.:opplyser:

Anonymkode: 7cc1b...e72

AnonymBruker
Skrevet

En sydame får til mye på 2.5 uker.

Anonymkode: 1ed62...b87

Skrevet

Du må ligge 2000kcal i underskudd hver dag.

Det går i en kort periode.

AnonymBruker
Skrevet

Er du meg, eller skal vi i samme konfirmasjon? Jeg gikk på vekta i dag og så til min skrekk at jeg har gått opp tre kg i påsken, så  nå må jeg ned 5 kg i løpet av 2,5 uker for å komme inn i bunaden til en konfirmasjon. 

Veldig surt, for jeg slanket meg flere kg mellom nyttår og påske, og planen var å holde vekten gjennom påsken og så bare gå ned to kg mellom påske og konfirmasjonen.

Anonymkode: 17b06...cb8

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri greid å motivert meg til så streng diett for en konfirmasjon! Gjesp

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest Vitalogy
Skrevet
klarinetta skrev (2 timer siden):

Hvis du ikke har lest en tidligere tråd her om at man som 30-åring vil tilbake til sin 15-årige vekt for å passe inn i bunaden,  kan jeg opplyse om at jeg stilte spørsmål ved om dette var nødvendig, kanskje det å sy ut bunaden var det mest hensiktsmessige. Det ble ramaskrik av protester. Jeg er dame, og forstår rett og slett ikke hva som foregår. Vi skal ha oss frabedt kroppsfokus, men samtidig skal vi ha oss frabedt forslag om å sy ut bunaden så den passer en dobbelt så gammel kropp som kanskje har født flere barn og ammet, og generelt endret seg på naturlig vis. 

Har ikke lest eller sett den tråden. Var det protester mot å sy ut bunaden? Med hvilke argumenter? Jeg blander meg ikke i diskusjonen om opp i vekt etter fødsler osv., men om bunaden: Hvis den ikke kan eller skal sys inn eller ut, så er den udugelig som et antrekk for livet.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (2 timer siden):

Du må ligge 2000kcal i underskudd hver dag.

Det går i en kort periode.

Daglig inntak for normalvektige kvinner som ikke trener er 1500-1800kcal så hvordan mener du at det går å ligge 2000kcal i underskudd? 

Er man ekstremt overvektig og fra før spiser 8000kcal så er det mulig men ikke med normalvekt 

Anonymkode: d64da...3ce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vil ikkje vekta gå opp endå meir etterpå, då?

Anonymkode: 578b9...98d

Både vekta ned og opp vil være primært vannvekt, men vann tar også plass, og dermed kan det være ts kommer inn i bunaden. Så man klarer alltids å gjennomføre dette for en anledning, men noen langvarig løsning er det jo ikke.

Anonymkode: f267b...0b4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå det, når jeg har vært på ferie og spist mye usunt og drukket mye alkohol så går jeg jo ned 2-3 kg bare på et par dager bare på normalt sunt kosthold igjen 😅

Som mange sier så mister man gjerne litt såkalt vannvekt, men det hjelper jo på det også på å få igjen knappene.

Anonymkode: 60e1c...ed9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Trur sydame eller vannvekt er dinne beste valg, eventuelt annet antrekke. En god hold-inn kan hjelpe på 1 cm eller 2

Anonymkode: 888ab...2c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Daglig inntak for normalvektige kvinner som ikke trener er 1500-1800kcal så hvordan mener du at det går å ligge 2000kcal i underskudd? 

Er man ekstremt overvektig og fra før spiser 8000kcal så er det mulig men ikke med normalvekt 

Anonymkode: d64da...3ce

Spiser man bare grønnsaksuppe med litt kjøtt, proteinpulver, jogger rolig en time daglig og beveger seg mye, 20k skritt, så er det ikke et problem. Det er ikke sunt da. Men folk har drevet ekstremdietter en kort periode tidligere med gode resultater. Det er ikke uvanlig for skuespillere f.eks.

Anonymkode: 90126...263

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...