Gå til innhold

Må ned 5 kg på 2.5 uke!! Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal i konfirmasjon der alle går i bunad, og det forventes selvsagt bunad på meg også.  Sist jeg brukte den var den trang og nesten litt vond, men gikk greit når jeg stod, sånn pass når jeg satt. Problemet er at jeg nå veier 5kg mer.. så nå går ikke hempene eller beltet igjen. Jeg må ned de 5 kg innen 2.5 uke.. begynt med faste 16/8 og lavkarbo i dag. Kan dette gå??

Anonymkode: 27468...55a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Suppedietten? 

Anonymkode: 640e6...195

AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke.

Anonymkode: 02226...9dd

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Faste i kombinasjon med keto funker

Anonymkode: c05ca...3b0

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skal i konfirmasjon der alle går i bunad, og det forventes selvsagt bunad på meg også.  Sist jeg brukte den var den trang og nesten litt vond, men gikk greit når jeg stod, sånn pass når jeg satt. Problemet er at jeg nå veier 5kg mer.. så nå går ikke hempene eller beltet igjen. Jeg må ned de 5 kg innen 2.5 uke.. begynt med faste 16/8 og lavkarbo i dag. Kan dette gå??

Anonymkode: 27468...55a

Vel, om du ikke er vant med faste og er såkalt fettadaptert, vil du komme til å føle deg ganske dårlig pga blodsukkersvingninger. Man kan fysisk sett ikke miste mer enn en viss mengde vekt over en tidsperiode fordi kroppen ikke klarer å kvitte seg med stoffene raskt nok. Fett man mister kommer ut som nedbrutt vann og via pusten. Det tar ressurser. 5 kg er nok ikke realistisk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på alder.

Anonymkode: 4d00a...48c

Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)

Mulig jeg som mann ikke skjønner greia, men hvorfor kan du ikke gi faen i "forventningene" til bunad og gå med noe annet pent isteden? Menn kan lære mye av kvinner, og kvinner kan lære litt av menn, som f.eks. å gi litt faen.

Endret av Vitalogy
AnonymBruker
Skrevet

Uff, diett i 2.5 uke (aka selvpining) hadde jeg glatt droppet. Si med et smil at den ikke passet i år. Jeg er sikker på at alle damer i bunad har forståelse for det 😊

Min har ikke passet på mange år, men jeg nekter å sy den ut 🤣 Har blitt mange nye antrekk de siste årene 😆🤦‍♀️

Anonymkode: df36a...f61

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke ha bunad i konf. 

Du kommer ikke ned 5 kg på 2,5 uke som normalvektig, men kanskje 2 kg hvis du vannfaster og eggfaster. Dvs spis max en gang om dagen, drikk vann for å holde deg mett. Når du spiser bør du spise noe med mye protein og lite kalorier, som egg. Ikke omelett for det er det olje og fett i, men kokt egg alene med noen grønnsaker eller kokt egg på rugbrød. Rugbrød metter også lenge. 

All brus og boller må selvsagt vekk. 

Anonymkode: d64da...3ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5 kilo er omtrent 35 000 kalorier, så på 17-18 dager må du ligge 2000 kalorier i underskudd alle dagene. Lykke til, det trenger du.

Anonymkode: c321a...819

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg går over på periodisk faste igjen, spiser tre rene måltider hver dag ned lang nattefaste, beveger meg og drikker masse vann så løsner de første 2-3-4 kiloene på noen få dager. Selvsagt mye vann, men jeg har trua! 

Anonymkode: 8ce61...687

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Ah. Her vil jeg egentlig svare at du får det til om du vil, og om ikke 5, så nært nok. 💪 

Meeen siden jeg er imot å la meg styre av andres forventninger, ville jeg satt meg på bakbeina som den Lille My jeg er, og heller gått i noe annet som ikke hadde ødelagt meg i 2,5 uke for så å få meg til å føle meg som ei stappa pølse i ei glovarm tvangstrøye. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Google Rikshospitalets suppekur. Vekta vil komme fort på igjen men du kommer kanskje inn i bunaden for anledningen. 

Anonymkode: f267b...0b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen småbarnsforeldre? Jeg tok av 5 kg på under 1 uke sist vi hadde omgangssyken i hus 😆

Anonymkode: 23716...4bb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Vitalogy said:

Mulig jeg som mann ikke skjønner greia, men hvorfor kan du ikke gi faen i "forventningene" til bunad og gå med noe annet pent isteden? Menn kan lære mye av kvinner, og kvinner kan lære litt av menn, som f.eks. å gi litt faen.

Støtter dette. Gi faen, finn noe annet å ha på deg, og drit i å bekymre deg for de kiloene. 

Anonymkode: 13290...8fd

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Google Rikshospitalets suppekur. Vekta vil komme fort på igjen men du kommer kanskje inn i bunaden for anledningen. 

Anonymkode: f267b...0b4

Vil ikkje vekta gå opp endå meir etterpå, då?

Anonymkode: 578b9...98d

AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå. Du vil ikke miste 5 kg fett, men du kan nok gå ned noen kg i fett, samt miste litt vann. Jeg har gått ned 4 kg på 2 uker før, så det går nok fint. Pleier da å holde meg til 500-700 kalorier om dagen. Drikker brus og buljong om jeg er sulten. 

Anonymkode: 3fea3...052

• Liker 1
Skrevet
Vitalogy skrev (19 minutter siden):

Hvis du ikke har lest en tidligere tråd her om at man som 30-åring vil tilbake til sin 15-årige vekt for å passe inn i bunaden,  kan jeg opplyse om at jeg stilte spørsmål ved om dette var nødvendig, kanskje det å sy ut bunaden var det mest hensiktsmessige. Det ble ramaskrik av protester. Jeg er dame, og forstår rett og slett ikke hva som foregår. Vi skal ha oss frabedt kroppsfokus, men samtidig skal vi ha oss frabedt forslag om å sy ut bunaden så den passer en dobbelt så gammel kropp som kanskje har født flere barn og ammet, og generelt endret seg på naturlig vis. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde glatt tatt en hvit løgn og sagt at jeg ikke finner skjorten!

Anonymkode: a252f...947

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å spise nutrilett når jeg vil ned 5-7 kg. Spiser 4/5 barer om dagen. Tilsvarer cirka 1000-1200 kcal. Ettersom det er sjokolade sprekker jeg ikke på andre ting. På det meste har jeg gått ned 10 kg på en måned. Går i tillegg 15k steg hver dag. 

Anonymkode: 3fea3...052

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...