Gå til innhold

Jeg tok valgomat testen og skammer meg fryktelig :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok ene valgomaten, og fikk opp at partiene jeg har mest felles med er konversative. Mest enig med høyre, Frp og Krf.

Jeg er bare 26 år gammel, alle vennene mine fikk SV, AP og MDG. Hvordan blir jeg mer som dem? Jeg løy jo, og sa at jeg hadde mest til felles med samme som dem.

Familien min er også veldig på Venstre siden, jeg lyver til dem også. Dette er slitsomt :( Jeg føler meg fæl, dum og slem. Hvordan endrer jeg meg?

Tok testen på valgomat punkt nett, eller noe i den duren (vet ikke om link er lov)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok vennene dine samme test? 

https://www.valgomaten.net/ regner med det var denne? Jeg prøvde den nå og ble litt paff over dårlig språk, og av resultatene. Usikker på hvem som står bak denne valgomaten, men jeg tror den skal tas med en klype salt. Den virket useriøs. Prøv heller de forskjellige nettavisene sine, men tror ikke de har laget noen nye siden forrige valg. 

https://www.minstemme.no/0211810647532/

• Liker 5
Skrevet

Jeg havnet på Rødt 🚩litt overrasket selv😅 

Gjest GP950mAh
Skrevet (endret)
jente26anonym skrev (32 minutter siden):

Jeg tok ene valgomaten, og fikk opp at partiene jeg har mest felles med er konversative. Mest enig med høyre, Frp og Krf.

Jeg er bare 26 år gammel, alle vennene mine fikk SV, AP og MDG. Hvordan blir jeg mer som dem? Jeg løy jo, og sa at jeg hadde mest til felles med samme som dem.

Familien min er også veldig på Venstre siden, jeg lyver til dem også. Dette er slitsomt :( Jeg føler meg fæl, dum og slem. Hvordan endrer jeg meg?

Tok testen på valgomat punkt nett, eller noe i den duren (vet ikke om link er lov)

Slike online tester må tas med en stor klype salt. Det lureste er å lese partiprogrammene for å finne ut hva partiene står for og om det passer deg. Valgomaten.net fremstår som svært useriøs med ledende spørsmål og full av skrivefeil og gramatiske feil. Anbefaler heller en av de mer seriøse valgomatene fra NRK eller TV2. https://www.minstemme.no/0211810647532/

Endret av GP950mAh
Gjest BasicBlondie
Skrevet

Er det denne det er snakk om https://www.valgomaten.net/ så tror jeg ikke du skal tenke så mye på det, denne siden virker ikke helt seriøs😁

Ellers synes jeg ikke man skal være flau over egne synspunkter, son egentlig. Jeg har venner som er uenige med meg politisk, jeg har familie som stemmer litt av hvert. 

Slik er det bare, vi mennesker er alle ulike med hvert vårt syn på ting🤷🏼‍♀️

Skrevet

Mangel på kunnskap kan gjøre at resultatet blir annerledes enn du tror. Les deg mer opp, så forstår du mer og valget ditt blir mer bevisst.

• Liker 2
Skrevet
BasicBlondie skrev (3 timer siden):

Er det denne det er snakk om https://www.valgomaten.net/ så tror jeg ikke du skal tenke så mye på det, denne siden virker ikke helt seriøs😁

Enig. Hvem er det som står bak denne egentlig? Med mindre man vet hvem som står bak, så ville jeg holdt meg unna.

• Liker 2
Skrevet

Troll. 

• Liker 2
Skrevet

Ble Norgesdemokratene her selv er jeg medlem av Konservativt (PDK) 

Skrevet

Om det var valgomaten.net, så tror jeg du bør ta flere tester, den var jo helt håpløs. Stemmer for øvrig Rødt.

• Liker 1
Skrevet

Valgomaten.net er ikke en god kilde. De skjermer hvem som eier den.

Spørsmålene de har er tendiøse og har ingen ting med riktig valgomat å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Hva er det å skamme seg over? Skulle tro du hadde fått beskjed om at du er nynazist.

• Liker 10
Skrevet

Skal du stemme så stem det du ønsker å fremme og ikke det vennene dine gjør. Ikke frekt ment men skulle tro du var langt yngre enn 26 😵💫

• Liker 5
Skrevet
jente26anonym skrev (22 timer siden):

Da er du mest enig med de konservative partiene.

Det er ikke uvanlig at innen samme familie stemmes det vidt forskjellig.

Hadde mine venner fått SV, Ap og MDG ville jeg ærlig talt revurdert vennskapet. :hoho:Eller Rødt.

Du trenger ikke å lyve forresten. Du må være ærlig og ikke skamme deg.

Vil du at folk skal ha råderett over sine penger eller vil du at folk skal flås ihjel med skatter og avgifter?

Vil du at alle skal få tilpasset utdanning ut fra nivå og behov eller vil du at skolen skal fortsette å tilby kun midt-på-treet kvalitet som passer for noen?

Vil du at det skal være sunn konkurranse fra private innen helse, barnehager, skoler og eldreomsorg eller vil du at alle skal få like dårlig offentlig tilbud uten mulighet å få noe bedre?

Det er slike spørsmål du må stille deg selv. Hvis du velger det første alternativet i hvert av spørsmålene mine, så er du mer enig med høyresiden og de borgerlige partiene. Hvis du velger det andre alternativet i hvert av spørsmålene, så er du mer enig med venstresiden.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må stemme etter din mening og ikke etter andres 

les parti programmene godt, husk hva er viktig i ditt lokalmiljø 

jeg kom på Norges demokraten, 

• Liker 3
Skrevet

Sist det var valg tok jeg alle valgomatene jeg kunne finne, og det er faktisk en del. Jeg fikk forskjellig svar på alle sammen 🤷‍♀️ Tror ikke du skal ta de sånn veldig seriøst :)

Skrevet

guri jeg måtte teste og jeg tror vi glatt kan slå en sluttstrek med at når jeg fikk "norgesdemokratene" hva nå DET er så er denne bullshit fra ende til annen :sjokkert: 

• Liker 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Når du skal bestemme deg for hvilket parti du skal stemme. Så må du sette deg inn i hva de forskjellige står for. Det er skjeldent noen klaffer 100 % med et parti.

Ikke velg deg et parti fordi det er hipt eller venner stemmer det.

Uansett er valg privat, så du trenger ikke å fortelle til noen hva du stemmer. 

Skrevet

Har ikke testet denne valgomaten, men det kan jo være at du egentlig har de verdiene disse partiene står for. At du kanskje ikke er som alle vennene dine?

• Liker 1
Skrevet

Er denne tråden en dårlig skjult reklame for en useriøs nettside? :klo:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...