AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Hei. Jeg har de siste årene fått endringer innenfor vaginalåpningen. Selve vagina gaper og er på en måte åpen, noe den ikke var før. I tillegg er det ikke bare et hull så inn til bekkenbunnsmusklene som det var tidligere, men det er på en måte en kul/klump i nedre del av vaginalåpningen og generelt er det mye greier der som vises bare jeg sprer beina… jeg har ikke svak bekkenbunn. Har aldri hatt problemer med urin eller avføring. Kan knipe hardt, både rundt fingre, penis og må virkelig trekke hardt for å få ut vaginalkuler når jeg strammer ved bekkenbunnstrening. Bekkenbunnen er mye sterkere nå enn tidligere. Jeg oppleves derfor ikke som vid ved samleie, men jeg ser vid ut og det er jo lite innbydende med alt som nesten stikker ut av vagina… Har søkt på bilder fra før og etter «vaginal rejuvenation» hvor man strammer opp selve skjeden med operasjon og ser at mange av før-bildene ligner på meg. Jeg er verre enn dem fleste. Det er ikke prolaps av hverken livmor eller blære, det er jeg sikker på. Det som delvis buler ut og vises når jeg sprer beina virker som å være kun vaginalveggene liksom. Dette begynner å plage meg skikkelig 😢 Nå er jeg i tredje trimester med mitt tredje barn og jeg er verre enn noen gang… redd for hvor ille det blir etter fødsel. Er ubehagelig å ha sex og det er ubehagelig å vaske seg siden alt er åpent. Kan dette fikses uten operasjon? Jeg har ikke råd til privat og det er både lang ventetid og ofte dårlig resultat offentlig… Anonymkode: c5246...3a4 1
Macro Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Jeg tror du trenger operasjon dessverre. Selv fikk jeg det dekket av det offentlig men utført av private kirurger på oppdrag av staten. Knirkefritt inngrep, 3 uker sykemeldig med lette tilhelingsplager og et fatastisk resultat. Angrer på at jeg ikke gjorde det før, men jeg visste ikke hvilken vei jeg skulle gå for jeg også fryktet et jallaopplegg via rent offentlig. Send meg DM/PM om du vil så skal jeg fortelle deg veien jeg gikk. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #3 Skrevet 12. april 2023 Og dere som har gjennomført såkalt «vaginal rejuvenation», hvordan var det etterpå? Leser at man kan få endret følsomhet… hvordan er det å ha sex etterpå? Kjenner jeg bekymrer meg for eventuelle problemer ved å operere. Jeg er godt gift og vi har et aktivt og bra sexliv. Han bryr seg ikke om endret utseende og opplever sexen som tilfredsstillende nå også, men jeg som kjenner ubehag ved samleie. Livredd for å bli ødelagt, så hadde jo helst sett at dette kan fikses uten operasjon, men ut fra alt jeg leser er det eneste utvei 😢 så tar gjerne mot alle erfaringer dere har fra konsultasjon og frem til tiden etterpå. Anonymkode: c5246...3a4
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #4 Skrevet 12. april 2023 Jeg syns du beskriver en helt normal vagina. Anonymkode: d1758...59e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #5 Skrevet 12. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg syns du beskriver en helt normal vagina. Anonymkode: d1758...59e Å, nei du… den er ikke normal! Skjedeveggen skal ikke bule ut av vagina og være ubehagelig og i veien. Det var ikke slik før fødsel av andre barnet. Dette kom etter fødsel og har forverret seg nå i tredje trimester med tredje barnet. Det er en kul som buler og vaginaen er helt open. Den kulen følger penis ut når jeg blir penetrert og havner i klem. Når jeg vasker meg nedentil vasker jeg den kulen og det er ubehagelig. Vaginaen skal hverken være åpen eller ha noe som buler. Og dette blir verre og verre for hver dag føles det ut som. Klarer ikke tenke på hvor ille det blir etter neste fødsel 😢 Anonymkode: c5246...3a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå