Gå til innhold

Sliter med livsgnisten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg er/ har vært nær ved å bli utbrent grunnet en altfor stressende og krevende jobbsituasjon. Jeg har fått ny jobb, og er nå i oppsigelsestiden. Men jeg føler ingen glede. Er livredd for å havne i samme spor i ny jobb. For første gang på flere år, la jeg vekk PC’en helt i helligdagene i påsken. (Tidligere har jeg jobbet noen timer så godt som hver dag, selv i ferier og helligdager). Etter fem dager helt fri, føltes det helt uoverkommelig å gå på jobb idag. Jeg føler meg rett og slett død innvendig. Det eneste jeg ønsker er å vinne i Lotto, slik at jeg aldri trenger å jobbe mer i hele mitt liv. Noen som har følt det likt? Hvordan kom dere ut av det negative tankesettet?

Anonymkode: dea66...4b4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en kikk på Helsenorge, eller kognitiv.no

Der finner du et veldig bra selvhjelpsprogram for depresjon. Sier ikke at du nødvendigvis er deprimert (selv om det er nærliggende å vurdere?), men verktøyene er gode til å komme ut av en nedstemthet 😊

Anonymkode: 41840...df1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 20.26):

Ta en kikk på Helsenorge, eller kognitiv.no

Der finner du et veldig bra selvhjelpsprogram for depresjon. Sier ikke at du nødvendigvis er deprimert (selv om det er nærliggende å vurdere?), men verktøyene er gode til å komme ut av en nedstemthet 😊

Anonymkode: 41840...df1

Takk! Skal sjekke ut denne.

Anonymkode: dea66...4b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er mest sannsynlig sliten og nå sier hodet og kroppen fra. Jeg hadde ihvertfall funnet meg en jobb med mindre stress hvor jeg kan nyte fritiden min. Man har bare et liv. Hvis jobben ødelegger en fysisk og psykisk er der ikke verdt det. 

Anbefaler å lese boken Lev her og nå. 

Anonymkode: 5986a...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...