Gå til innhold

Mannen vil plassere barnet bort for å ha "alenekveld"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har to barn på 2 og 3. Det yngste på 2.år er så utrolig mammadalt. Han gråter hver gang han er hos pappaen hvis jeg er hjemme og vil at jeg skal gjøre alt (skifte bleie, lage mat, skifte klær, legge osv). Barnet følger også etter meg hele dagen, og vil bare bli båret og være hos meg. Vi kjører likevel annen hver gang med legging osv.

Uansett så skal jeg og det eldste barnet bort i helga, og mannen skal være alene med minste. Jeg tenker at det kan være en sjanse for han å være alene med barnet uten mas etter meg, og at det burde være fint for han. Mannen tenker derimot å sende barnet bort til svigermor fra lørdag -søndag for å slappe av og finne på noe annet.

Dette reagerer jeg på , og det har nå blitt en stor uenighet. Han mener jeg ikke unner han noe , og jeg mener han prioriterer rart. Han mener også at jeg "bestemmer " over han når jeg sier at jeg synes han burde tilbringe tid med minste. Det hadde også vært fint om det minste barnet kunne ha knyttet seg mer til han.. Han skal på guttetur om en måned fra torsdag-søndag , så jeg skjønner ikke det sterke behovet for å gjøre noe annet denne helgen. I hvert fall ikke når de aldri er alene sammen over så lang tid. Det minste barnet legger seg Dessuten klokka 7, så det er jo tid til å be over noen venner.

Er det jeg som er totalt urimelig her, eller burde jeg "stå på mitt "? 

Anonymkode: c131b...840

• Liker 2
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg og syns du bør stå på ditt. Skulle bare mangle om ikke han kan være alene med barnet sitt en helg. 

Mener han også at du burde sette bort barna når han skal avgårde, eller mener han det er latterlig? 

Anonymkode: b143d...b7e

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet har det fint hos svigermor ville ikke jeg tenkt mer på det. Unn han litt alenetid, kanskje er det deg neste gang. Det er også sikkert sårt og frustrerende for han å alltid være nr 2 til minste barnet så kanskje han også kvier seg litt? 

Anonymkode: 4b224...2f9

• Liker 30
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis barnet har det fint hos svigermor ville ikke jeg tenkt mer på det. Unn han litt alenetid, kanskje er det deg neste gang. Det er også sikkert sårt og frustrerende for han å alltid være nr 2 til minste barnet så kanskje han også kvier seg litt? 

Anonymkode: 4b224...2f9

Jeg tenkte først han ville ha barnevakt fordi han ville at dere skulle ha alenetid sammen, noe som selvsagt ville vært bra. På den andre siden trenger han jo sannsynligvis alenetid av og til han også, og jeg synes egnetlig det også burde være greit hvis barnet trives hos svigermor. Han burde selvsagt også prøve å knytte tettere bånd med den minste, men det kan han gjøre når du er hjemme også hvis han vil.

Anonymkode: bdc0b...4fd

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg og mannen har to barn på 2 og 3. Det yngste på 2.år er så utrolig mammadalt. Han gråter hver gang han er hos pappaen hvis jeg er hjemme og vil at jeg skal gjøre alt (skifte bleie, lage mat, skifte klær, legge osv). Barnet følger også etter meg hele dagen, og vil bare bli båret og være hos meg. Vi kjører likevel annen hver gang med legging osv.

Uansett så skal jeg og det eldste barnet bort i helga, og mannen skal være alene med minste. Jeg tenker at det kan være en sjanse for han å være alene med barnet uten mas etter meg, og at det burde være fint for han. Mannen tenker derimot å sende barnet bort til svigermor fra lørdag -søndag for å slappe av og finne på noe annet.

Dette reagerer jeg på , og det har nå blitt en stor uenighet. Han mener jeg ikke unner han noe , og jeg mener han prioriterer rart. Han mener også at jeg "bestemmer " over han når jeg sier at jeg synes han burde tilbringe tid med minste. Det hadde også vært fint om det minste barnet kunne ha knyttet seg mer til han.. Han skal på guttetur om en måned fra torsdag-søndag , så jeg skjønner ikke det sterke behovet for å gjøre noe annet denne helgen. I hvert fall ikke når de aldri er alene sammen over så lang tid. Det minste barnet legger seg Dessuten klokka 7, så det er jo tid til å be over noen venner.

Veldig enig med deg! 

Hadde pappaen vært interessert i barnet sitt så hadde han skjønt hvilken gullmulighet han har her!

Synes det er synd at han ikke har det ønsket, hadde vært skuffet over han om jeg var deg.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Han er vel en voksen mann som kan ta egne valg?

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (2 minutter siden):

Veldig enig med deg! 

Hadde pappaen vært interessert i barnet sitt så hadde han skjønt hvilken gullmulighet han har her!

Synes det er synd at han ikke har det ønsket, hadde vært skuffet over han om jeg var deg.

Hjelpes. Barnet er 2 år gammelt. Det kommer MAAAANGE muligheter for de å være to-sammen.

Anonymkode: 49f87...11c

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Enig med deg ts.

Anonymkode: f421f...b55

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjelpes. Barnet er 2 år gammelt. Det kommer MAAAANGE muligheter for de å være to-sammen.

Anonymkode: 49f87...11c

Det kommer flere sjanser, men barnet er mammadalt og gråter når det er sammen med pappa NÅ. Da er det NÅ pappaen burde jobbe med relasjonen, ikke etter konfirmasjonen. Da er det for sent.

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han bør få velge dette selv mener jeg 😅. Tenker at han har jo kvalitetstid med han fredag, fredag kveld og lørdag formiddag... 

Å forsøke å bestemme slik over han tror jeg ikke er noe lurt iallefall. 

Anonymkode: 9ce1f...63e

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Er han ikke med barnet på fredag? Skjønner veldig godt at han kunne tenkt seg litt alenetid. Tror hele familien kan tjene godt på at ikke bare han, men også du, noen ganger får muligheten til å trekke seg tilbake og pleie seg selv. Det er viktig. 

Anonymkode: 8c270...ae9

• Liker 13
  • Nyttig 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet å krangle på. Ikke rart det er krig i verden...

Skrevet (endret)

Denne er faktisk litt vanskelig syns jeg.

Jeg er enig med TS på én måte. For det første så kan det styrke båndet mellom far og yngste slik TS beskriver. Noe far har godt av. For det andre så vil det hjelpe TS i lengden at far får et sterkere bånd til yngste, nettopp fordi det vil lette noe av det slitet som TS har fordi 2-åringen er mammadalt. TS skriver videre at barnet legger seg kl 19. Dvs at han har hele kvelden til å slappe av. Å legge ett barn kontra to er null skuring. Det bør være håndterbart for far.

Samtidig så vil ikke en overnatting hos farmor utgjøre en vesentlig forskjell på forholdet mellom far og barn. Mammadalt- og pappadalt-perioder går opp og ned. Ser egentlig ikke noe galt i at far tar seg fullstendig fri. Han har blant annet mulighet til å bevege seg ut av huset med barnepass. Hadde kanskje benyttet meg av samme mulighet selv, om jeg hadde vært i fars posisjon. Hadde også oppfordret TS til å gjøre det samme om problemstillingen hadde vært omvendt.

Totalt sett syns jeg du skal gi deg på dette TS. Vær heller mer konsekvent hva gjelder fordeling hjemme med yngste slik at du får noe pusterom. Husk også at perioden med "bare mamma" går over etter hvert.

Endret av Turtellure12
  • Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Får være maken til latskap og ansvarsfraskrivelse for farsrollen! Hadde vært noe annet om svigermor passet en helg for at du og han kunne ha kvalitetstid, at det var grunnen, men at han ikke gidder å være pappa og bonde med barnet sitt er fader meg ikke greit! 

Anonymkode: 2197e...13c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er sunt når foreldre finner pauser i hverdagen.  Sunt for forholdet,  sunt for relasjonen med barnet. Pauser gir overskudd. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Hvordan er mannen din i det daglige? Er han en som stiller opp og generelt en god far, eller synes du han sluntrer for mye unna? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker at når det er vanskelig for ham med barnet generelt så kan det gjerne være lurt å la barnet få være hos svigermor. 2åringer kan være vanskelig og en 2åring som ikke vil være med deg enda vanskeligere. Dersom han føler på dette som en påkjenning så bare se gjennom fingrene med det. Det viktigste her er faktisk ikke at han skal henge med ungen men at ungen skal ha ei fin helg med flotte opplevelser og det kan ungen også få sammen med farmor. Du vet hvis man presser så kan det være noen mennesker som ikke kan håndtere toåringer alene som er trassige og da kan man gamble med at de kan overreagere og at ting man ikke ønsker skal skje kan skje. Så når han føler det er best om barnet er med farmora så la barnet være med farmora. Så lenge du vet at farmora er en trygg og stabil omsorgsperson som vil gi barnet ei fin stund.

Anonymkode: 3ec9a...72e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (1 time siden):

Veldig enig med deg! 

faren er allerede med ungen fredag-lørdag,
det er ingenting i veien for at barnet kan være med farmora si på overnatting lørdag-søndag. ❤️ 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Føler han at han trenger alenetid, så gi han alenetid.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker at når det er vanskelig for ham med barnet generelt så kan det gjerne være lurt å la barnet få være hos svigermor. 2åringer kan være vanskelig og en 2åring som ikke vil være med deg enda vanskeligere. Dersom han føler på dette som en påkjenning så bare se gjennom fingrene med det. Det viktigste her er faktisk ikke at han skal henge med ungen men at ungen skal ha ei fin helg med flotte opplevelser og det kan ungen også få sammen med farmor. Du vet hvis man presser så kan det være noen mennesker som ikke kan håndtere toåringer alene som er trassige og da kan man gamble med at de kan overreagere og at ting man ikke ønsker skal skje kan skje. Så når han føler det er best om barnet er med farmora så la barnet være med farmora. Så lenge du vet at farmora er en trygg og stabil omsorgsperson som vil gi barnet ei fin stund.

Så det er bedre at barnet er med farmor enn sin egen far? Fordi han ikke kan håndtere sitt eget barn? I så fall burde han kanskje øve mer....

Anonymkode: f0074...8c9

• Liker 5
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...