Gå til innhold

Antall servitørar

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Vi blir 60 personar i bryllupet vårt og skal ha koldtbord, kor mange servitørar treng vi? Vi tenker hovudsakleg at servitørane skal skjenke vin og brus (det skal stå mugger med vatn på borda), og rydde av tallerkar frå borda og rydde ut koldtbordet og ta fram dessertbordet og rydde bort dessertbordet og finne fram kaker, samt rydde litt på kjøkkenet og vaske litt kjørler. Vi har fire stk som allereie har sagt ja til å hjelpe til med denne biten. Vi har to barnevakter som også kanskje kan hjelpe til i begynnelse, før ungane treng tilsyn, men eg er redd dette blir for lite. Kva trur de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

..

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Vi skal ha omtrent like stort bryllup, med like mange gjester og samme matsystem. Vi har ikke tenkt å ha så mange som fire servitører i det hele tatt. Skal dine gå rundt og skjenke i glassene til folk? Eller skal du ha eget drikkebord der folk kan ta det de vil ha? Vi skal ha drikkebord vi, så et par av mine venninner holder lenge som servitører. Alt de trenger å gjøre er å sørge for at det er nok drikke på drikkebordet, og fjerne brukte tallerkener.

Nå skal det sies at vi har et par av mammas venninner i sving på kjøkkenet, de skal gjøre klart dessertbord mens vi spiser, så det skal bare settes frem når alle har spist.

Gjest gjest1
Skrevet

Hmm.. Då bør det vel kanskje holde dette her då.. Vil jo ikkje slite ut dei stakkars servitørane våre heller men. Hehe... Fleire som har synspunkt?

Skrevet

Vi hadde 64 gjester og koldtbord i sommer. Tre hjelpere, men pappa og jeg fløy beina av oss vi og. Tipper det holder med det dere har :)

Gjest gjest1
Skrevet
Skal dine gå rundt og skjenke i glassene til folk?

Ja.

Trur kanskje det kan vere lurt at vi har nokon som kan ha eit overordna ansvar på kjøkkenet då ja. *tenke på den*

Skrevet

Da jeg jobbet som servitør var det vanlig med 10-12 gjester per servitør, der det var full servering. Har engang vært servitør i et bryllup med 110 gjester der vi var 6 servitører. Der var koldtbord og det vi skulle var å rydde og å skjenke drikkevarer. Det gikk helt fint. Sørg bare for at stedet har en ordentlig oppvask, det var der ikke der, så det måtte vaskes opp delvis for hånd for å bli ferdig. Det tok tid.

Dere har nok servitører med 4 stk til 60 gjester. Det går helt fint.

lykke til.

Gjest gjesta
Skrevet

Ca 4 servitører til middagen. Blir 45 stk.

Og 2 som står i baren etter det, og 1 de to siste timene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...