AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Hei! Samboeren min og jeg skal på fertilitetsundersøkelse på Medicus. Jeg har testet privat gyn. tidligere men det var dessverre veldig skuffende … Ingen medlidenhet, ingen forståelse og null oppfølgning. Hva man man forvente på Medicus? Del gjerne erfaring 🙂 Hilsen ei som har forsøkt i 1,5 år og er så leei … Anonymkode: e48f6...145
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Vi har vært hos Medicus Stavanger, og har fått hjelp. Vi prøvde først med letrozol for å prøve naturlig. Men siden spermkvaliteten hos mannen var såpass dårlig så henviste de oss til Haugesund istedenfor for IVF. Følte vi fikk god hjelp og oppfølging hos Medicus. Anonymkode: c6a72...dbb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Har vært hos Medicus i Oslo, både til fertilitetssjekk og tidlig ultralyd når jeg endelig ble gravid (ble gravid 1. syklus etter sjekken). Har hele tiden følt meg utrolig godt ivaretatt og de er veldig flinke. Jeg har ikke erfaring med IVF eller lignende behandling derfra, men ser for meg at de er omsorgsfulle og dyktige på det området også. Anonymkode: 49559...318 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Har svært god erfaring med Medicus i Trondheim. Opplevdes veldig profft og trygt. Dessverre har de mistet en av de beste legene der som har startet for seg selv, men de har mange andre flinke. Anonymkode: a07bd...690
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Jeg var på medicus i Oslo for privat utredning. Jeg var veldig fornøyd med utredningen, og er glad for at vi tok den privat. Vi ble så henvist til det offentlige fordi det var vårt ønske. Vi sparte nok mye tid på å ta utredningen privat. Anonymkode: e44eb...28b 1
Nina889 Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har vært hos Medicus i Oslo, både til fertilitetssjekk og tidlig ultralyd når jeg endelig ble gravid (ble gravid 1. syklus etter sjekken). Har hele tiden følt meg utrolig godt ivaretatt og de er veldig flinke. Jeg har ikke erfaring med IVF eller lignende behandling derfra, men ser for meg at de er omsorgsfulle og dyktige på det området også. Anonymkode: 49559...318 Takk for svar ❤️ Hva gjorde dere for at du ble gravid? Var det noe spesielt de gjorde på Medivus? Og hvor lenge hadde dere prøvd?
Nina889 Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har vært hos Medicus Stavanger, og har fått hjelp. Vi prøvde først med letrozol for å prøve naturlig. Men siden spermkvaliteten hos mannen var såpass dårlig så henviste de oss til Haugesund istedenfor for IVF. Følte vi fikk god hjelp og oppfølging hos Medicus. Anonymkode: c6a72...dbb Ja, vi prøvde letrozol selv uten at det hadde positiv virkning. Hva gjorde dere i Haugesund om jeg kan spørre? Er nysgjerrig, for plutselig gjelder det oss også 🙂 Ble du gravid?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har svært god erfaring med Medicus i Trondheim. Opplevdes veldig profft og trygt. Dessverre har de mistet en av de beste legene der som har startet for seg selv, men de har mange andre flinke. Anonymkode: a07bd...690 Hvem har sluttet? Anonymkode: 83460...b26
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 Nina889 skrev (2 timer siden): Takk for svar ❤️ Hva gjorde dere for at du ble gravid? Var det noe spesielt de gjorde på Medivus? Og hvor lenge hadde dere prøvd? Jeg skulle begynne på Letrozol syklusen etter, men rakk å bli gravid i mellomtiden. Jeg fulgte selv nøye med på syklus, med temping og el tester. Vi hadde brukt litt over ett år, og så plutselig klaffet det etter sjekken. Kanskje var det «spylingen» av eggstokkene, men sannsynligvis var det bare helt tilfeldig. Så nei, var bare en helt vanlig fertilitetssjekk. Anonymkode: 49559...318
Amatariel Skrevet 12. april 2023 #10 Skrevet 12. april 2023 Medicus Trondheim er helt fantastiske. Jeg har fått mye god hjelp der. Tror ikke jeg ville fått de tre yngste barna mine hadde det ikke vært for dem. Ble aldri behov for å gå så langt som til IVF, men vi har vært igjennom startutredning, fått flere medisiner, god oppfølging, ultralyder i massevis o.l. Kan varmt anbefales.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #11 Skrevet 12. april 2023 Amatariel skrev (34 minutter siden): Medicus Trondheim er helt fantastiske. Jeg har fått mye god hjelp der. Tror ikke jeg ville fått de tre yngste barna mine hadde det ikke vært for dem. Ble aldri behov for å gå så langt som til IVF, men vi har vært igjennom startutredning, fått flere medisiner, god oppfølging, ultralyder i massevis o.l. Kan varmt anbefales. Samme her, har bare godt å si om medicus Trondheim Anonymkode: 3a07c...5dd
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #12 Skrevet 12. april 2023 Veldig fornøyd med Medicus Oslo. Først fertilitetssjekk, deretter IVF. Kort ventetid, dyktige og omsorgsfulle ansatte. Anonymkode: 36821...72c
Nina889 Skrevet 13. april 2023 #13 Skrevet 13. april 2023 Amatariel skrev (22 timer siden): Medicus Trondheim er helt fantastiske. Jeg har fått mye god hjelp der. Tror ikke jeg ville fått de tre yngste barna mine hadde det ikke vært for dem. Ble aldri behov for å gå så langt som til IVF, men vi har vært igjennom startutredning, fått flere medisiner, god oppfølging, ultralyder i massevis o.l. Kan varmt anbefales. Åh! Gåsehud ❤️ Jeg skal til Oslo, håper de er like flinke. De brenner jo for dette ❤️
Elise93 Skrevet 13. april 2023 #14 Skrevet 13. april 2023 Medicus Oslo er kjempeflinke. Alle legene er veldig hyggelige og dyktige og synes oppfølgingen er veldig bra 🤩 har gått til behandling der i 2 år nå 😊 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 Jeg har sånn passe erfaring med Medicus Oslo. Følte det var for dårlig informasjon på enkelte ting, særlig det første forsøket hvor vi ikke visste noen ting. Jeg hadde et vennepar som gikk gjennom behandling samtidig på samme sted, og når jeg sammenlignet forklaringene som venninnen min fikk med de jeg fikk, så stusset vi noen ganger på at de forklarte oss ting som når vi sammenlignet informasjon var litt i motstrid. I tillegg så hadde de en ansatt der, som jeg tror var vikar, som verken jeg eller venninna mi likte, var måten hun kommuniserte på. Men hun var vikar mener jeg å huske, så antagelig ute nå. Og de andre vi møtte der var hyggelige. Hovedinnvendingen vår var at vi synes informasjonen var for dårlig, og følte de hadde tatt inn for mange pasienter ift kapasitet. Nå må det sies at dette var under corona og rett etter enslige kvinner hadde fått lov å benytte seg av ivf, så det var høyt trykk av pasienter pluss spesielle omstendigheter generelt. Jeg har erfaring fra en annen privat klinikk i utlandet, og der var jeg/vi mer fornøyd med både informasjon og oppfølging. Men jeg er åpen for at de kan komme bedre ut av sammenligningen av den grunn at vi hadde noen forsøk bak oss da vi gikk til denne klinikken, og en del basiskunnskap var på en måte på plass. Anonymkode: 739f1...5c6
Månestråla Skrevet 14. april 2023 #16 Skrevet 14. april 2023 (endret) Vi går til Medicus Trondheim og skal begynne med ivf neste uke. Vi var på 1 samtale hos legen hvor vi skulle diskutere behandling og vi fikk følelsen av at det ble veldig oppfordret til å velge IVF framfor inseminering selvom undersøkelsene og blodprøvene mine er gode. Det føltes ikke helt godt. Men vi valgte det til slutt allikevel. Jeg syns de svarer veldig fort på meldinger man sender men jeg savner litt at de spør om vi har noen spørsmål om den medisinske behandlingen, at de sjekker om vi vet hvordan sprøytene skal settes etc. Jeg er sykepleier og er godt kjent med felleskatalogen så jeg vet hvor jeg kan finne slik informasjon men forventer egentlig at slikt skal komme fra dem når man betaler 100.000kr for en behandling. Har lest fra andre her at folk drar på «sprøytekurs» så tydeligvis gjøres det på andre plasser. I tillegg ble IVF servert som en løsning hvor man var nesten garantert en graviditet. Ingenting om evt komplikasjoner eller grunner til hvorfor et forsøk kan mislykkes. Det var stor fokus på at inseminering kun har 10-15% sjans per syklus mot mye høyere ved IVF. Følte det var en uærlig framstilling av IVF. Jeg har lest veldig mye om det og vet godt at IVF ikke nødvendigvis trenger å gå på første forsøk og at man heller ikke nødvendigvis sitter igjen med 6 gode embryoer på frys som man kan bruke ved senere forsøk. Hvordan erfarer dere andre akkurat dette? Endret 14. april 2023 av Månestråla
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #17 Skrevet 14. april 2023 Månestråla skrev (14 minutter siden): Vi går til Medicus Trondheim og skal begynne med ivf neste uke. Vi var på 1 samtale hos legen hvor vi skulle diskutere behandling og vi fikk følelsen av at det ble veldig oppfordret til å velge IVF framfor inseminering selvom undersøkelsene og blodprøvene mine er gode. Det føltes ikke helt godt. Men vi valgte det til slutt allikevel. Jeg syns de svarer veldig fort på meldinger man sender men jeg savner litt at de spør om vi har noen spørsmål om den medisinske behandlingen, at de sjekker om vi vet hvordan sprøytene skal settes etc. Jeg er sykepleier og er godt kjent med felleskatalogen så jeg vet hvor jeg kan finne slik informasjon men forventer egentlig at slikt skal komme fra dem når man betaler 100.000kr for en behandling. Har lest fra andre her at folk drar på «sprøytekurs» så tydeligvis gjøres det på andre plasser. I tillegg ble IVF servert som en løsning hvor man var nesten garantert en graviditet. Ingenting om evt komplikasjoner eller grunner til hvorfor et forsøk kan mislykkes. Det var stor fokus på at inseminering kun har 10-15% sjans per syklus mot mye høyere ved IVF. Følte det var en uærlig framstilling av IVF. Jeg har lest veldig mye om det og vet godt at IVF ikke nødvendigvis trenger å gå på første forsøk og at man heller ikke nødvendigvis sitter igjen med 6 gode embryoer på frys som man kan bruke ved senere forsøk. Hvordan erfarer dere andre akkurat dette? Jeg går offentlig og fikk sprøytekurs. Men helt ærlig følte jeg det var bortkastet tid, det står veldig fint forklart i heftet som følger med sprøytene. Det er bilder og forklaring. Og man har Youtube/Tiktok. Jeg tror du hadde fått sprøytekurs hvis du hadde spurt etter det, men det er kanskje et tilbud du egentlig ønsker deg. Og det skjønner jeg. For 100k forventer man såpass. Jeg tror også IVF kan være greit for dere. Har hørt mye dårlig om inseminering, at det ikke funker så bra. At de la det frem som en babygaranti er ikke bra, men det gjorde de på offentlig sykehus også. Der har de sagt: nå skal vi gjøre deg gravid. Vi får deg gravid. Osv. Vel, har hatt to uttak og seks innsett uten resultater... Jeg tror de kanskje sier slikt fordi de tror at din mentale tilstand har mye å si for resultatet. Og at hvis du tror på at det skal funke så har du større sjanse. Problemet er når det ikke går, så sliter hvertfall jeg med helt andre følelser knyttet til det hele, som jeg ikke hadde hatt hvis de ikke sa sånne ting. Jeg er mer stressa nå, enn om de forholdt seg til det hele mer realistisk. Men jeg er en realist og liker ikke sånn useriøs og påtvunget positivisme, det skaper bare usikkerhet for meg og jeg sliter med å stole på folk som ikke forholder seg til realitetenene rett og slett. Og det er jo veldig dumt når de folka er de som skal ha all kunnskap i en sårbar situasjon. Anonymkode: 40f95...597
Månestråla Skrevet 14. april 2023 #18 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går offentlig og fikk sprøytekurs. Men helt ærlig følte jeg det var bortkastet tid, det står veldig fint forklart i heftet som følger med sprøytene. Det er bilder og forklaring. Og man har Youtube/Tiktok. Jeg tror du hadde fått sprøytekurs hvis du hadde spurt etter det, men det er kanskje et tilbud du egentlig ønsker deg. Og det skjønner jeg. For 100k forventer man såpass. Jeg tror også IVF kan være greit for dere. Har hørt mye dårlig om inseminering, at det ikke funker så bra. At de la det frem som en babygaranti er ikke bra, men det gjorde de på offentlig sykehus også. Der har de sagt: nå skal vi gjøre deg gravid. Vi får deg gravid. Osv. Vel, har hatt to uttak og seks innsett uten resultater... Jeg tror de kanskje sier slikt fordi de tror at din mentale tilstand har mye å si for resultatet. Og at hvis du tror på at det skal funke så har du større sjanse. Problemet er når det ikke går, så sliter hvertfall jeg med helt andre følelser knyttet til det hele, som jeg ikke hadde hatt hvis de ikke sa sånne ting. Jeg er mer stressa nå, enn om de forholdt seg til det hele mer realistisk. Men jeg er en realist og liker ikke sånn useriøs og påtvunget positivisme, det skaper bare usikkerhet for meg og jeg sliter med å stole på folk som ikke forholder seg til realitetenene rett og slett. Og det er jo veldig dumt når de folka er de som skal ha all kunnskap i en sårbar situasjon. Anonymkode: 40f95...597 Mange gode innspill og tanker. Kanskje det ikke er så stor forskjell mellom hvordan det offentlige og det private snakker om ivf kontra inseminering. Jeg håper i hvert fall at vi har tatt det rette valget ved å gå for ivf. Vi har parallelt med denne behandlingen hos Medicus ordnet med henvisning til det offentlige, så da har vi en back up plan. Jeg syns «vi skal gjøre deg gravid» er en litt farlig utsagn.. jeg er også mer av den realistiske sorten og jeg vil ikke ha høye forventninger på feil grunnlag. Fallhøyden blir jo kjempehøy hvis man plutselig ikke skulle lykkes. veldig kjipt å høre at dere har hatt så mange innsett uten resultat. Heier på dere ❤️
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 Månestråla skrev (6 timer siden): Mange gode innspill og tanker. Kanskje det ikke er så stor forskjell mellom hvordan det offentlige og det private snakker om ivf kontra inseminering. Jeg håper i hvert fall at vi har tatt det rette valget ved å gå for ivf. Vi har parallelt med denne behandlingen hos Medicus ordnet med henvisning til det offentlige, så da har vi en back up plan. Jeg syns «vi skal gjøre deg gravid» er en litt farlig utsagn.. jeg er også mer av den realistiske sorten og jeg vil ikke ha høye forventninger på feil grunnlag. Fallhøyden blir jo kjempehøy hvis man plutselig ikke skulle lykkes. veldig kjipt å høre at dere har hatt så mange innsett uten resultat. Heier på dere ❤️ Tusen takk! ❤️ Heier på dere også! Godt det er flere realister her, det er så mange som sier at man "ikke må tenke sånn" hvis man er realist. Problemet er jo at når vi realister først får opp håpet så er det som du sier en dyp dal man faller ned i hvis det ikke skulle gå. Sånn er det for meg hvertfall. Skulle ønske det var tillatt å reagere på en måte som er naturlig for en selv, uten at folk skal si at det er feil. Da jeg prøver å være realistisk i møte med legene blir jeg avfeid og de sier bare at jeg må være positiv. Men jeg er jo positiv, jeg spør bare om sjansene for å lykkes fordi JEG forholder meg mer positiv hvis jeg vet sånne ting enn om jeg blir servert en masse nonsens og går rundt uten å vite noe som helst. Informasjon gjør meg trygg, uten den føler jeg meg helt hodeløs. Jeg trenger kontroll. Men det virker altså ikke som at det er lov å tenke på realitetene, man skal sveve oppi skyene og være helt intetanende tydeligvis. Sorry, men etter 2,5 år i det offentlige er jeg veldig frustrert over det hele. De har gjort mye feil i min sak og mye av det hadde jeg kunnet unngå dersom jeg nettopp hadde fått informasjon... Håper de yter bedre service i det private og at du får en fin opplevelse! Og selvfølgelig at du lykkes fort! 🤞 Anonymkode: 40f95...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå