AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Hei. Jeg skriver her i håp om at noen kan gi meg noen gode råd. Jeg gikk fra barnefar for snart 5 år siden. Bruddet var veldig tungt da det skjedde mye på en gang. Barnefar var utro og voldelig. Jeg og barnet var på krisesenter, politi, barnevernet ble innblandet osv… etter alt kaoset ordnet vi en samværsavtale og samarbeidet rundt barnet. X-en har aldri godtatt bruddet og oppfører seg som om han eier meg og jeg er hans. Han sier til folk at vi fortsatt er sammen. Når jeg konfronterer han med dette, får jeg ikke noe svar på hvorfor han gjør det. Ellers sier han ofte «du er min», du kommer til å være min for altid». For 1,5 år siden ca begynte jeg å date litt. Han merket seg dette og begynte da å ikke følge samvær, nekte å være med barnet bare for at jeg ikke skal ha noe fritid for å kunne gå ut, gjøre ting, møte noen osv, da han vet jeg ikke har nettverk og ingen som kan stille opp med var svakt eller noe for meg. Nå har han samvær 2 dager i uken (ikke helg, bevisst for at jeg ikke skal være fri i helgene) når han er med barnet skal han til enhver tid vite hvor jeg er, hvem jeg er med. Ber barnet om å ringe meg på kamera for å se hvor jeg er. Hvis jeg ikke svarer tlf med en gang, begynner han å trakkassere meg på meldinger eller skjelle meg ut på tlf. Dette har gjort at jeg svarer han med en gang for å skjerme barnet mot konflikter. Han er veldig sjeldent hos meg (heldigvis) bare hvis han skal levere barnet en gang i blant. Har sagt til han klar og tydelig at han ikke får komme inn i leiligheten min. Men han stormer inn og tråkker alle grenser. Han utnytter det at jeg ikke gjør noe nummer ut av det der og da for å ikke lage drama foran barnet og traumatisere ungen. Og dette utbytter han på det groveste. Bare jeg viser noe misnøye eller begynner å diskutere. Sier han «skal du begynne å skrike forran barnet» det er så provoserende. I det han forlater tar jeg det opp med han på tlf men da bagatelliserer han det og gir totalt faen. For 2 dager siden kom han hit for å levere barnet, han kom inn i leiligheten. Jeg sto på kjøkkenet å lagde mat. Han begynte å ta på meg på rompa og puppene. Jeg ba han om å slutte og pelle seg vekk. Da tok han tak i ansiktet mitt holdt meg inntil han og kysset meg. Jeg gjorde motstand og prøvde å komme meg unne men han slapp ikke. Så, da han slapp meg ble jeg kjempe irritert, da tok han tak i meg igjen. Jeg ble så kvalm. Følte meg så tråkket på. Æsj. Så bare dro han og latet som ingenting. Jeg har ikke klart å sove på 2 døgn. Han trakasserer meg både seksuelt og med kontroll. Jeg føler meg som en fange i mitt eget liv. Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor jeg skal begynne. Anonymkode: ab2a2...c57 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Anmelde og be om besøksforbud. Han kan fint ha besøksforbud mot deg og fremdeles samvær med barnet, men må da hente og levere i skole/barnehage eller via en tredjeperson. Du kan også få råd og veiledning fra krisesenteret, dette er fremdeles helt innenfor deres kompetanseområde. Anonymkode: 86e36...044 15 2 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Anmeld han for seksuell trakassering og kroppskrenkelse. Han respekterer tydeligvis ikke når du sier nei så da må mer autoritet til for å lære han en lekse Anbefaler deg å ta kontakt med krisesenter og familievernkontoret også og fortelle hvordan det er. Det skal ikke være sånn at mor må fortsette å traumatiseres pga felles barn, da må du få full omsorgsrett Anonymkode: 9aee5...80f 7 6
Misanthropis Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Oi, han er jo farlig! Han må jo være psykopat. her må du be om støtte og hjelp fra alle som kan backe deg og barnet, og kontakte advokat og barnevernet igjen. de har vel en del informasjon om han fra forrige runde. samle beviser. i mellomtiden klarer du å ha allierte som kan være mellomledd ved henting/ levering, eller ha noen hos deg, og med deg når du skal hente? 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Spar på alle meldinger han trakasserer og truer deg. Begynn å ha lydooptaker og evn skjult kamera i leiligheten hver gang han kommer. Www.spyshop.no Anonymkode: 9aee5...80f 8 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 Anmeld for seksuell trakassering, trakassering og trusler. Regner med at du har stygge meldinger fra han? Ordne med besøksforbud, så slipper du at han kommer til leiligheten med barnet, men henter på skole. Og du, ikke kontakt han for noe som helst. Du skal ikke bry deg om hva han går rundt og sier. Den eneste som vinner på at du skal konfrontere han om løyner, er han. Det er nettopp det han vil; oppmerksomhet fra deg. Ignorer alt som ikke har med ungen å gjøre. Anonymkode: 4b5e1...fc0 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 Misanthropis skrev (1 minutt siden): Oi, han er jo farlig! Han må jo være psykopat. her må du be om støtte og hjelp fra alle som kan backe deg og barnet, og kontakte advokat og barnevernet igjen. de har vel en del informasjon om han fra forrige runde. samle beviser. i mellomtiden klarer du å ha allierte som kan være mellomledd ved henting/ levering, eller ha noen hos deg, og med deg når du skal hente? Det må jeg. Er så redd for at barnevernet kommer til å tenkte sitt om meg som ikke har stoppet dette på 2 år snart. At jeg har latt han trakkassere meg på denne måten bare for å unngå noe større konflikt med far for barnet sin del. 😩 ts Anonymkode: ab2a2...c57 3
Andro Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 Snakk med politiet du. Han kan ilegges kontaktforbud, og han kan få besøksforbud i hjemmet ditt. Snakk også med familievernkontoret, og si at du utsettes for truende adferd med seksuell trakassering og stalking. Det er mulig å avtale henting og bringing utenfor hjemmet, og ha faste tider/dager for dette. Dere kan avtale at han ikke har lov å kontakte deg av andre årsaker enn å f.eks. melde forsinkelse eller avbud. Han misbruker også barnet gjennom å tvinge fram kontakt via ungens mobil. Det er bekymringsfullt. Du kan svare uten kamera. Som vedkommende over skriver så er det lurt å ta en telefon til krisesenteret for å få veiledning derfra. Han høres veldig skummel ut, og jeg føler med deg. 7
Stavangerrrr Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 Som de andre, du må anmelde! Forstår at du frykter at BV skal innblandes, men de er ikke ute etter deg ❤️ 1
Hippogriff Skrevet 11. april 2023 #10 Skrevet 11. april 2023 Åh kjære vene, sånn kan du ikke leve kjære deg 💕 Anmelde, be om besøksforbud, ikke ta telefonen når han ringer men krev at all kommunikasjon går på sms, overse alle meldinger som ikke vedrører barnet, sørg for at henting og levering skjer på skole eller hos andre slik at dere ikke treffes. Be om råd fra krisesenter. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det må jeg. Er så redd for at barnevernet kommer til å tenkte sitt om meg som ikke har stoppet dette på 2 år snart. At jeg har latt han trakkassere meg på denne måten bare for å unngå noe større konflikt med far for barnet sin del. 😩 ts Anonymkode: ab2a2...c57 La folk tenke hva de vil. Barnevernets domene er om omsorgssituasjonen for barnet er forsvarlig hjemme hos deg, og det er ikke noe som tyder på annet enn at du er en ansvarsfull mamma. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #11 Skrevet 11. april 2023 Hippogriff skrev (1 time siden): Åh kjære vene, sånn kan du ikke leve kjære deg 💕 Anmelde, be om besøksforbud, ikke ta telefonen når han ringer men krev at all kommunikasjon går på sms, overse alle meldinger som ikke vedrører barnet, sørg for at henting og levering skjer på skole eller hos andre slik at dere ikke treffes. Be om råd fra krisesenter. La folk tenke hva de vil. Barnevernets domene er om omsorgssituasjonen for barnet er forsvarlig hjemme hos deg, og det er ikke noe som tyder på annet enn at du er en ansvarsfull mamma. Det er sant. Jeg gjør alt for dette barnet😩 Anonymkode: ab2a2...c57 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #12 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det må jeg. Er så redd for at barnevernet kommer til å tenkte sitt om meg som ikke har stoppet dette på 2 år snart. At jeg har latt han trakkassere meg på denne måten bare for å unngå noe større konflikt med far for barnet sin del. 😩 ts Anonymkode: ab2a2...c57 Så lenge du sier fra nå får det ingen konsekvenser. De blir nok heller fornøyd med å se en mamma som skjermer seg selv og barnet sitt. Anmeldelelse og besøksforbud nå. Denne mannen er farlig. Anonymkode: 594d3...638 4
Misanthropis Skrevet 11. april 2023 #13 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det må jeg. Er så redd for at barnevernet kommer til å tenkte sitt om meg som ikke har stoppet dette på 2 år snart. At jeg har latt han trakkassere meg på denne måten bare for å unngå noe større konflikt med far for barnet sin del. 😩 ts Anonymkode: ab2a2...c57 Det er veldig naturlig å prøve å holde ting flytende, prøve å gjøre det beste utav situasjonen. og du har jo nå ofret deg selv lenge nok for å unngå turbulens for barnet… det er det du må kommunisere til bv. de vil hjelpe deg, og også sette pris på at du har vist evnen til å være overbærende med han, i påvente av at han skal komme seg videre og gi deg mer rom, og stormen skal dø ut… det har vært din intensjon. og det vil også gi dem større tillit til at det nå da faktisk er alvorlig, og har kommet til et punkt hvor du faktisk ikke kan sitte stille lenger. 3
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #14 Skrevet 12. april 2023 Misanthropis skrev (13 timer siden): Det er veldig naturlig å prøve å holde ting flytende, prøve å gjøre det beste utav situasjonen. og du har jo nå ofret deg selv lenge nok for å unngå turbulens for barnet… det er det du må kommunisere til bv. de vil hjelpe deg, og også sette pris på at du har vist evnen til å være overbærende med han, i påvente av at han skal komme seg videre og gi deg mer rom, og stormen skal dø ut… det har vært din intensjon. og det vil også gi dem større tillit til at det nå da faktisk er alvorlig, og har kommet til et punkt hvor du faktisk ikke kan sitte stille lenger. Du har nok rett der. Jeg må til politiet å skaffe meg besøksforbud i første omgang. Så får barnevernet ta seg av far. Jeg orker ikke å forholde meg til han lenger på noe som helst måte. ts Anonymkode: ab2a2...c57 2
Chantielle Skrevet 13. april 2023 #15 Skrevet 13. april 2023 Ryddet for brukerdebatt,samt svar til dette. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå