AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Hvorfor er det så mange menn som har permisjon da barnet er i barnehagen? Har aldri hørt om en mor som har sendt barnet i bhg, mens hun har mammaperm. Anonymkode: 455c3...755 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Mor har vel som oftest permisjon først og deretter tar far over, da har man noen ganger begynt å betale for barnehageplassen og får ta den i bruk. Kan ikke se i mitt miljø at far leverer i Bhg og tar fri selv. har vært ved tilvenning, der far er med noen timer, deretter drar et par dager slik at barnet er alene noen timer. Gjerne mot slutten av fars permisjon. Å sende storesøsken i barnehagen er derimot helt vanlig. Anonymkode: 69957...5d0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Hørt om en far som fikk 3 mnd ferie med PlayStation spilling fordi barnet startet i barnehage når hen var 7 mnd. Skulle jo være en rolig start med korte dager.. men tok ikke lang tid før barnet var først i barnehagen og sist hentet. Far spurte om barnet hadde lekt og om hen hadde venner… ? Og kunne fortelle at barnet kjeder seg så hjemme. Ungen din er 7 mnd, og ligger for det meste der eller trenger en voksen. Rart mor gikk med på dette. Anonymkode: ea05a...d45
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Likeså med foreldre som er hjemme i permisjon med baby og lar 2 åringen være i barnehagen i 10 timer + fordi barnet kjeder seg så hjemme… skjønner det er krevende med 2 så små men det må man bare stå i. Og ja tiden barnet er hjemme blir mer krevende fordi hen er utslitt etter så mange timer i barnehagen, mens mor er hjemme og koser seg med en liten baby. Anonymkode: ea05a...d45
RockyRose Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Likeså med foreldre som er hjemme i permisjon med baby og lar 2 åringen være i barnehagen i 10 timer + fordi barnet kjeder seg så hjemme… skjønner det er krevende med 2 så små men det må man bare stå i. Og ja tiden barnet er hjemme blir mer krevende fordi hen er utslitt etter så mange timer i barnehagen, mens mor er hjemme og koser seg med en liten baby. Anonymkode: ea05a...d45 Det kan vel ikkje samanliknast, sjølv om eg er einig. Far får betalt for å vere heime med babyen og få ei tilknytning, og brukar heller tida på seg sjølv. Burde ikkje vore lov! Men vil tru dei får det igjen negativt då det påverkar relasjonen mellom barn og far. Eg kjenner 2 fedre der dei tek permisjonen når borna startar i bhg.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 Her har far delt opp permisjonen. Nå før sommeren er han hjemme i 3 dager når jeg er på arbeid. Når barnet begynner I bhg etter sommeren så skal barnet være i bhg 4 dager i uken. Fridagen til barnet skal far være hjemme i permisjon. Anonymkode: 2be88...3bb
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 Mannen min og jeg delte permisjonen 50/50 fra 5 mnd, og han var hjemme helt til barnet ble 13 mnd, og begynte i barnehagen, hadde barnet kortere i barnehage. Jeg begynte å jobbe fullt når barnet ble 11 mnd. Antar det er hva man gjør det til, og hvordan man fordeler det. Mitt inntrykk er at mange ganger velger mor å være hjemme lengst med barnet som gjør at barnet begynner i barnehagen før pappaperm tas ut. Anonymkode: f885d...06c 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 Det er ufattelig at det overhodet er lov. Vi kommer aldri til å komme i mål når det gjelder likestilling, med sånne alvorlige forskjeller i permisjonene til mor kontra far. Fedre segler som vanlig igjennom alt. Betalt fri, det er faen meg helt utrolig 🤢 Mor, som virkelig får kjenne på det å få barn, både fysisk og psykisk, kan bare drømme om noe sånt. Puke! Anonymkode: c83b6...455 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er ufattelig at det overhodet er lov. Vi kommer aldri til å komme i mål når det gjelder likestilling, med sånne alvorlige forskjeller i permisjonene til mor kontra far. Fedre segler som vanlig igjennom alt. Betalt fri, det er faen meg helt utrolig 🤢 Mor, som virkelig får kjenne på det å få barn, både fysisk og psykisk, kan bare drømme om noe sånt. Puke! Anonymkode: c83b6...455 Det handler vel om partneren man finner seg og forventninger? Ingen «segler som vanlig» gjennom alt uten at noen tillater at de gjør det. Anonymkode: f885d...06c
Katrin94 Skrevet 11. april 2023 #10 Skrevet 11. april 2023 Vi kommer til å bruke de ca to siste ukene av pappapermisjon på laaaangsom tilvenning til barnehagen. Men da kommer det til å være klare forventninger til far angående ting som skal gjøres i hjemmet men barnet er i barnehagen, p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå