Gå til innhold

Kollegaen min spiser dårlig lunsj

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

høres ut som matpakken min , men den består av 100% grovt brød og ost. Det er økonomisk, har ikke så mye matlyst på jobb (har egentlig ikke så mye matlyst pga. sykdom) og er lett å spise om jeg kun får 10 min matpause (som ofte hender i mitt yrke). men vi har ikke kantine da. Hadde nok fortsatt med å ta med niste om vi hadde fått kantine.

Anonymkode: 65515...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen liker ikke middagsmat så tidlig på dagen. Vi har en flott kantine på jobb, med masse god mat. Jeg tar likevel med hjemmefra da det holder med én middag om dagen for meg. Folk er forskjellige. 

Anonymkode: 169fb...64a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mor jobber på et sted med helt fantastisk kantine. Hun begynte å ta med matpakke, helt vanlige skiver, fordi maten i kantinen var så god og lett å spise for mye av. Hun begynte å legge på seg og ville heller ha litt kontroll på matinntaket. 

Dessuten sparer man jo penger på å ta med matpakke. 

Anonymkode: 2c14e...1c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lasagne til lunsj? Aldri i livet. Da vil jeg bare ha noe kjempelett. Et par skiver brød. Kanskje et egg eller et stykke frukt.

Jeg spiser bare ett varmt måltid om dagen, og det er middag med familien. Har ikke nok kalorier til rådighet til å spise varm lunsj. Og da er jeg ikke sulten når jeg kommer hjem når resten av familien er det.

Anonymkode: 0e246...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis man ser bort ifra andre åpenbare faktorer som gjør at folk heller tar med seg matpakke, så er mitt inntrykk at folk som skryter av kantinematen har veldig lave standarder. På min jobb skryter mange av kantina, men alle som er bittelitt opptatt av kvalitetsmat (eller i det minste at maten skal være noenlunde sunn) styrer unna. Kanskje hun bare ikke vil spise ekkel, supersalt og halvfabrikata lunsj? 

Anonymkode: 6d551...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun sparer nesten 7000 i året ved å la være å bruke de 30 kronene hver arbeidsdag. Syns hun høres lur ut jeg.

Anonymkode: ef8bb...339

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du stiller dype og filosofiske spørsmål Ts. Det er selvfølgelig for å markere at hun er uavhengig og klarer å lage sin egen mat. Ikke fordi det er godt. For ingen liker brødskive med ost. Det vet du like godt som alle andre. Du velger det rette som spiser den gode meksikanske lasagnen. Du har nok mye mer dubde enn henne, som kan filosofere rundt stort og smått, og ikke har behov for å markere deg med matpakke.

Anonymkode: 52e56...397

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Smører alltid matpakke, to skiver. Kantina går jeg aldri er rådyrt og tiden en bruker der regnes av på pausen.

Anonymkode: 49306...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nekter å tro hun spiser sånn mat fordi det er godt når vi har så bra mat i kantina. 

Anonymkode: 6550c...13c

Antagelig for kaloriene, for pengene, eller hun er kresen/begrenset ifht ingredienser hun ikke liker eller tåler?

Hva er vitsen med å legge seg opp i hva hun spiser? 

Jeg spiser knekkebrød med samme pålegg de fleste lunsjene. Enig i at det er nitrist, men deilig å ikke planlegge og forberede maten. Jeg spiser det aldri hjemme, der vil jeg ha mat som jeg kan kose meg med. Vi har ikke kantine. 

Nå som jeg har barn legger jeg omsorg i barnets matpakker, men likevel ikke i min egen, selv om jeg er glad i mat og god på kjøkkenet. 

Anonymkode: 2b66b...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er den samme som holder øye med hvor mange ganger naboen var ute i påsken. Lite som skjer i livet ditt, så få deg et litt mer meningsfylt liv.

Anonymkode: 3f3f5...e46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Orker ikke middag til lunsj, og så middag når jeg kommer hjem. Mye kaloririke lunsjer i kantina også.

Så todelt hvorfor jeg har med matpakke.

Liker brødskivene mine jeg. Økonomisk er det også. 

Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg…

Anonymkode: 02468...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er nøye på kaloriene, spiser aldri noe av «kosen» på jobb. Sparer heller kaloriene til middag som jeg selv vet innholdet i. Dette er grunnen til at jeg er tynn og kollegaene mine er overvektige. Du vet ingenting om hennes liv, hun kan ha en sykdom for alt du vet. Tror heller det er du som irriterer deg over hennes selvkontroll. Er du en slik som maser på at andre må spise kake fordi du spiser kake på jobb også? 

Anonymkode: 69f5e...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lasagne er ikke akkurat så sunt og hvis man vil holde vekten, så bør man ikke spise for mye av det. Det holder med EN middag om dagen, vel. Dessuten så kanskje sparer hun til noe...en ferie kanskje. Jeg hadde heller tatt to uker i Mexico enn å kaste bort penger på å spise mexikansk lasagne i Norge.

Anonymkode: b2eb9...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville også spist brødskive med ost, fremfor to middager på en dag. Varm lunsj er godt innimellom, men det blir jo fryktelig kaloririkt i lengden. Hadde jeg derimot ikke hatt familie, og dermed ikke trengt å lage middag etter arbeid, kunne jeg spist varm lunsj istedenfor.

Anonymkode: 827a5...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

«så bra mat i kantina»? Meksikansk lasagne? Eh… skikkelig sunt i tillegg! 

Anonymkode: 36e5a...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun liker det holder vel det.
Hun lurer kanskje på hvorfor du gidder å bruke pengene på lunsj som er hva hun anser som dårlig kvalitet?

Hvordan vet du hva hennes preferanser egentlig er?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hei. Min ene kollega på jobb har alltid med seg mat hjemmefra (eller vet ikke om jeg helt kan kalle det mat en gang) til lunsjen. På min jobb kjøper alle andre mat i kantinen og det er sånn skikkelig god og ordentlig mat. Men hun nei, hun har alltid med seg typ skikkelig dårlig brød med stusselig pålegg. Et eksempel: før påske hadde hun brødskiver med ost og da mener jeg kun ost. Så skikkelig fælt ut. Samme dag hadde kantina var det skikkelig bra meksikansk lasagne og alle andre spiste dette. Lurer på hvorfor noen må skille seg ut på denne måten, er det for å markere seg på noen som helst måte?? Nekter å tro hun spiser sånn mat fordi det er godt når vi har så bra mat i kantina. Hva tenker dere andre om sånt?

Anonymkode: 6550c...13c

Må dere betale for maten i kantina? Der har du svaret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende er nok økonomisk fornuftig. Det er dyrt å kjøpe lunsj hver dag.

Du skal ikke bry deg med hva hun spiser til lunsj. Hun må få spise det hun vil.  :)

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...