Gå til innhold

Kollegaen min spiser dårlig lunsj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Min ene kollega på jobb har alltid med seg mat hjemmefra (eller vet ikke om jeg helt kan kalle det mat en gang) til lunsjen. På min jobb kjøper alle andre mat i kantinen og det er sånn skikkelig god og ordentlig mat. Men hun nei, hun har alltid med seg typ skikkelig dårlig brød med stusselig pålegg. Et eksempel: før påske hadde hun brødskiver med ost og da mener jeg kun ost. Så skikkelig fælt ut. Samme dag hadde kantina var det skikkelig bra meksikansk lasagne og alle andre spiste dette. Lurer på hvorfor noen må skille seg ut på denne måten, er det for å markere seg på noen som helst måte?? Nekter å tro hun spiser sånn mat fordi det er godt når vi har så bra mat i kantina. Hva tenker dere andre om sånt?

Anonymkode: 6550c...13c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du igjen. Skaff deg et liv 😁

Anonymkode: 19c8b...094

• Liker 38
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

At personen er økonomisk fornufting og har god selvkontroll.

Det er det jeg tenker. Det å ha med mat hjemmefra, uansett hvor "kjedelig" den er i dine øyne, er bare positivt. Det å bruke penger i kantina på mat, når man allerede har mat hjemme, er bare idotisk.. 

Anonymkode: f4e43...514

• Liker 31
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

🤣

Anonymkode: 80819...7b8

Skrevet

Jeg tenker at du har for lite å finne på. Hvis hun foretrekker den maten, så for guds skyld la henne spise den

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Matpakke er jo rimeligere? Ikke alle som ønsker å bruke massevis av penger på lunsj i hverdagen. Blir fort mange tusen i året. Det høres fornuftig ut i mine ører. Ikke så sjarmerende å dømme andres matvalg forresten😄

Anonymkode: 121f7...2f3

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjeder du deg i dag? 

Anonymkode: 083d0...aa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Finn deg noe annet å tenke på :) 

Anonymkode: 169fb...64a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva tenker dere andre om sånt?

Jeg tenker at du tenker for mye på hva andre gjør.

Anonymkode: 9578c...a1a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i lunsj. Jeg spiser ofte knekkebrød med ost på. Enkelt og greit. Kan være hva som helst superdigg som jeg hadde likt til middag, men det faller ikke i smak til lunsj. Hadde mine kollegaer brydd seg med hva jeg spiser, og vurdert om det er bra eller dårlig, hadde vi ikke forblitt nære kollegaer. Det er en uting å kommentere andres mat. 

Anonymkode: 2afeb...7f1

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lasagne til lunsj ja.

Kan jo være kollegaen din passer vekta?

Anonymkode: b7e5c...f99

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som noe jeg kunne gjort. Har bestandig med meg egen matpakke. Selv om det er fredags kos, kantine mat, jeg spiser matpakken min. For jeg sliter med IBS. Du aner jo ikke om hun evt sliter med lignende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trollost skal vistnok være gode greier👌

Anonymkode: 9545b...d31

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du svensk? Her i Norge spiser vi matpakke.

Anonymkode: 216ef...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei. Min ene kollega på jobb har alltid med seg mat hjemmefra (eller vet ikke om jeg helt kan kalle det mat en gang) til lunsjen. På min jobb kjøper alle andre mat i kantinen og det er sånn skikkelig god og ordentlig mat. Men hun nei, hun har alltid med seg typ skikkelig dårlig brød med stusselig pålegg. Et eksempel: før påske hadde hun brødskiver med ost og da mener jeg kun ost. Så skikkelig fælt ut. Samme dag hadde kantina var det skikkelig bra meksikansk lasagne og alle andre spiste dette. Lurer på hvorfor noen må skille seg ut på denne måten, er det for å markere seg på noen som helst måte?? Nekter å tro hun spiser sånn mat fordi det er godt når vi har så bra mat i kantina. Hva tenker dere andre om sånt?

Noen er flinke til å spare der man kan. Jeg er desverre ikke en av de som takler kjedelig brødmat. Jeg koster på meg lunsj til 30,- hver dag.

Anonymkode: aae34...e0c

AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (4 minutter siden):

Høres ut som noe jeg kunne gjort. Har bestandig med meg egen matpakke. Selv om det er fredags kos, kantine mat, jeg spiser matpakken min. For jeg sliter med IBS. Du aner jo ikke om hun evt sliter med lignende.

Jeg også. Hadde som oftest knekkebrød og leverpostei til lunsj. Snadder det,.

Anonymkode: 9578c...a1a

AnonymBruker
Skrevet

Lasagne er jo middag, så jeg skjønner henne godt!

Anonymkode: 9deaa...838

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Meksikansk lasagne?

Altså, ts, jeg også hadde heller spist tørre brødskiver (med eller uten svett ost) enn å spise noe som helst fra et kjøkken som presterte anta at «meksikansk lasagne» er noe det går an å servere folk. 

Dere får gå sammen og kreve ordentlig mat. Meksikansk lasagne, liksom. :hoho: 

Anonymkode: 3c7a4...524

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Holde kontroll på kalorier og hva hun får i seg og kanskje for å irritere deg personlig.

Anonymkode: d26bc...b66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kanskje hun ikke ønsker å bli overvektig? Det blir man jo lett når man trøkker i seg "meksikansk" lasagne hva nå enn det skulle være daglig. Ellers tenker jeg at du kan la være å bry deg med hva kollegene dine spiser til lunsj. Veldig merkelig ting å enge seg opp i. Du minner meg litt om hvordan jenter i 7.klasse kunne være.

Anonymkode: 14f1c...464

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...