Gå til innhold

Vinglass med høyest mulig stett, hvor fås tak i? Hvor høyt er det høyeste vinglasset? De som er ment til borddekking/vanlig bruk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier! 

Anonymkode: 13d8b...9a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadeland glassverk ☺️

Anonymkode: 32c50...c0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadeland glassverk ☺️

Anonymkode: 32c50...c0f

Hvor høye er de?

Skrevet

Jeg hadde disse fra Rosendahl en periode. Om de er de høyeste som finnes vet jeg ikke, men de var i hvert fall så høye at de var vanskelige å drikke av (Og spesielt et stykke ut i middagen...) så de gikk ut av bruk ved "naturlig" avgang. Fikk dem i gave i sin tid så jeg valgte etter hvert andre glass. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha høyest mulig stett? 

Anonymkode: 7e53e...4b1

AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde disse fra Rosendahl en periode. Om de er de høyeste som finnes vet jeg ikke, men de var i hvert fall så høye at de var vanskelige å drikke av (Og spesielt et stykke ut i middagen...) så de gikk ut av bruk ved "naturlig" avgang. Fikk dem i gave i sin tid så jeg valgte etter hvert andre glass. 

Takk for svar! 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ha høyest mulig stett? 

Fordi jeg syns det er lekkert på et lekkert dekket bord😊Det er noe ekstra majestetisk over det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg syns det er lekkert på et lekkert dekket bord😊Det er noe ekstra majestetisk over det.

Ok. Vanskelige å håndtere i oppvaskmaskinen da.. Jeg ville gått i en butikk med litt utvalg, ellers så ser det ut som bla cg.no oppgir høyde på glassene på nettet.

• Liker 2
Skrevet

Ja, de er lekre på bordet. Men de er altså ganske upraktiske og siden man tross alt skal servere vin i dem er det vanskelig å unngå at gjestene får mer eller mindre promille. Man trenger absolutt ikke å være veldig beruset for å klare og ødelegge dem ved et rent uhell og det synes de fleste gjester er veldig leit og det legger fort en demper på stemningen. Bare nevner det ;)

• Liker 1
Skrevet

Vi har Sentimento fra Hadeland Glassverk. 
Nydelige, høye og romslige. Elsker å dekke bord med disse glassene.

180744DF-0BD7-4968-954B-F9BBB76F3709.jpeg

Skrevet

Det er jo «bare» å google og sammenligne. Høyde står i beskrivelsene… det finnes jo utallige merker og varianter.

Sjelden noen kjøper etter slike kriterier, så vil tro det er vanskelig for noen å det er høyest. Det har allerede kommet opp noen forslag her, så har du et godt utgangspunkt for å sammenligne videre

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det viktigste vinglass er jo funksjonen at de er rett for vinen man drikker?

Anonymkode: 04776...f4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...