Gå til innhold

Kan far velge å bare ta ut deler av fedrekvoten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart ferdig med min permisjon og far skulle gå ut i sin permisjon. Typ om en uke. Etter planen skulle han ta den gradert og jobbe 1 dag i uken. Han har søkt og fått innvilget. Nå har det skjedd noe greier på jobben som gjør det vanskelig for både han og firmaet hvis han tar permisjonen sin som planlagt. Hvilke alternativer har vi her? Vi har mulighet til å få pass noen dager i uken, men ikke man-fre frem til barnehagestart akkurat.. er det sånn at han må ta alle 15 ukene eller ingen? Kan han velge å bare ta ut noen av ukene og la resten falle bort? Jeg syns det er så vanskelig å navigere i alle denne informasjonen som stadig er i endring..

Anonymkode: a9cf8...06b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ukene kan taes ut innen kidden er tre år.

Anonymkode: 60a8b...5b2

AnonymBruker
Skrevet

Kan han fx jobbe 3-4 dager i uka, og ta ut 1-2 dager? Da får dere litt hjelp med barnepass, og han kan likevel ta deler av permisjonen sin i en lenger periode. Antar jobben klarer at han er borte i en til to dager i uka :) 

Anonymkode: 4fb01...152

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært din samboer hadde jeg dritt i jobben. Jobb kommer og går, babytiden med barnet ditt har du bare én gang! (Men så vet jo ikke jeg om mannen din har en meget god grunn). 

Permisjonen kan tas ut til barnet er tre år, så han kan evt heller gi barnet en senere barnehagestart. Eller jobbe gradert første året barnet er i barnehagen for å gi det kortere uker. 

Anonymkode: 063a7...bae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde jeg vært din samboer hadde jeg dritt i jobben. Jobb kommer og går, babytiden med barnet ditt har du bare én gang! (Men så vet jo ikke jeg om mannen din har en meget god grunn). 

Permisjonen kan tas ut til barnet er tre år, så han kan evt heller gi barnet en senere barnehagestart. Eller jobbe gradert første året barnet er i barnehagen for å gi det kortere uker. 

Anonymkode: 063a7...bae

Ja vi syns jo begge det er veldig synd at det ble sånn. Han må nok jobbe gradert uansett så noe tid får de jo sammen. Skulle ønske han kunne gitt F i hele jobben, men det som har skjedd er bare så tragisk (ønsker ikke å gå inn på saken i tilfelle det blir gjenkjent). Det positive oppi det hele vil jo eventuelt være at barnet vårt får en rolig og myk start i barnehagen i det minste..

Anonymkode: a9cf8...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...