Gå til innhold

For mange useriøse leietakere i boligmarkedet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistenker at det er vel så lønnsomt å bare la leiligheten stå tom, da sparer jeg masse på vedlikehold 

Anonymkode: d4ca5...7db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flott, la leiligheten stå tom du

Anonymkode: d66e3...dcc

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mistenker at det er vel så lønnsomt å bare la leiligheten stå tom, da sparer jeg masse på vedlikehold 

Hvordan får du det til å bli "lønnsomt"? Kommunale avgifter, forsikring, kapitalkostnader, tapte potensielle inntekter på alternativ investering, forringelse av inventar, vedlikehold vil balle på seg over tid. 

Om du ikke har planer om å bruke leiligheten er det bare å selge den. En bolig trenger å bos i, ellers faller det fra hverandre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Hvordan får du det til å bli "lønnsomt"? Kommunale avgifter, forsikring, kapitalkostnader, tapte potensielle inntekter på alternativ investering, forringelse av inventar, vedlikehold vil balle på seg over tid. 

Om du ikke har planer om å bruke leiligheten er det bare å selge den. En bolig trenger å bos i, ellers faller det fra hverandre. 

Verdistigning selvfølgelig. 

Skrevet

Du er ikke garantert en verdistigning. 

Men du vil jo ikke ta ut potensialet til eiendomsinvesteringen ved å la den stå tom. Man betaler fort 3-4k i felleskostnader i måneden for vann, renovasjon og adm.kostnader. Så kommer noen tusenlapper i strøm. Uavhengig av om noen bruker boligen eller ikke vil det være behov for vedlikehold (vann, avløp, bad, elektrisk)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi leier ut flere steder og har gjort det i mange år og ikke vært plaget av useriøse leietakere. Tror det har mye med hvordan man er selv også jeg. Og kanskje hvilket område man leier ut i. Men man må se an leietakerne. Kan ikke leie ut til hva som helst.

Anonymkode: 6ba65...6bc

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, newman01 said:

Du er ikke garantert en verdistigning. 

Men du vil jo ikke ta ut potensialet til eiendomsinvesteringen ved å la den stå tom. Man betaler fort 3-4k i felleskostnader i måneden for vann, renovasjon og adm.kostnader. Så kommer noen tusenlapper i strøm. Uavhengig av om noen bruker boligen eller ikke vil det være behov for vedlikehold (vann, avløp, bad, elektrisk)

Enig. Virker ikke spesielt gjennomtenkt av trådstarter. Mange utleiere velger jo også en mellomløsning hvor de har litt under markedsleie for å få eller beholde gode leietakere. Selv leide jeg leilighet billig av et familiemedlem som ikke ønsket  å leie ut til fremmede, men fortsatt ønsket å beholde leiligheten. 

Anonymkode: b29ec...f53

AnonymBruker
Skrevet

Du får se på annonser til de som ønsker å leie, ikke annonsere selv. Det fleste som leier er gode leietakere. 

Anonymkode: cf461...b38

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig. Virker ikke spesielt gjennomtenkt av trådstarter. Mange utleiere velger jo også en mellomløsning hvor de har litt under markedsleie for å få eller beholde gode leietakere. Selv leide jeg leilighet billig av et familiemedlem som ikke ønsket  å leie ut til fremmede, men fortsatt ønsket å beholde leiligheten. 

Anonymkode: b29ec...f53

Nå er vel denne tråden egentlig bare en mot - tråd til den andre tråden om useriøse utleiere da.

Anonymkode: f0ac4...20f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...