Gå til innhold

Friskmelding til arbeidsformidling - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Noen som har erfaring med Friskmelding til arbeidsformidling nå i nyere tid?

Nav sendte meg informasjon om ordningen inne på min innboks på NAV.no pga situasjon rundt min arbeidsplass og veileder skrev også hva fastlegen bør skrive. 

Jeg har prøvd å få tak i veileder på nav før jeg formelt sier opp min stilling fordi jeg stusser over noen av punktene som står om Friskmelding til arbeidsformidling på nav.no sine sider og om de må "godkjenne" noe mer enn informasjon de har sendt meg før jeg sier opp. 

Det står som følger:

NAV må vurdere at du kan bruke ordningen og gi deg informasjon om dette.

Den som sykmelder gir deg en sykmelding med en dato for friskmelding og bekrefter at det er helsen som gjør at du må si opp jobben du er sykmeldt fra.

Du sier opp jobben du er sykmeldt fra.

Arbeidsgiveren din gir en skriftlig bekreftelse på at du har sagt opp jobben fra den dagen du er friskmeldt. Hvis det er oppsigelsestid i stillingen, må arbeidsgiveren din samtidig bekrefte at du slipper å jobbe i oppsigelsestiden.

Du registrerer deg som arbeidssøker hos NAV. Får du problemer med registreringen, kan du bruke Skriv til oss.

Du og den som sykmelder deg får et brev fra oss om at du kan bruke ordningen friskmelding til arbeidsformidling.

Anonymkode: bab9a...c78

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil legge til at veileder i nav har sendt meg info om ordningen.

Fastlegen har gitt meg en sykmelding med en dato for friskmelding og bekrefter at det er helsen som gjør at jeg må si opp jobben jeg er sykmeldt fra.

Anonymkode: bab9a...c78

Skrevet

Du sier opp jobben, får "lønn" i 12 uker. Og hvis du ikke finner jobb innen de 12 ukene, kan du søke om arbeidsledighets stønad ( kun 62 prosent av din opprinnelige lønn) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...