AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Del Skrevet 11. april 2023 Prøver her, og håper noen har kunnskap om dette. Jeg har lest at mange som ønsker å få utgitt noe de har skrevet, sender en fil til et forlag. Men er dette standard måte å gjøre det på? Og, hvor bra må tekstene være for at det skal bli noen utgivelse? Hva er sjansene en ukjent person uten noen tidligere utgivelser har egentlig i møte med de store forlagene? Forfattere som f.eks. har gitt ut novellesamlinger, sender de inn et komplett manus og håper på det beste? Er det slik? Anonymkode: 3d0f9...881 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2023 #2 Del Skrevet 12. april 2023 Onkelen min fikk utgitt bok nå nettopp. Han sendte inn et manus til flere forlag og et forlag ville til slutt gi ut boka. Er helt ukjent og har prøvd i flere år, så tror det er vanskelig. Men må bare prøve om du har drømmen 😊 Anonymkode: 6ffd9...683 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 13. april 2023 #3 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 14.07): Prøver her, og håper noen har kunnskap om dette. Jeg har lest at mange som ønsker å få utgitt noe de har skrevet, sender en fil til et forlag. Men er dette standard måte å gjøre det på? Og, hvor bra må tekstene være for at det skal bli noen utgivelse? Hva er sjansene en ukjent person uten noen tidligere utgivelser har egentlig i møte med de store forlagene? Forfattere som f.eks. har gitt ut novellesamlinger, sender de inn et komplett manus og håper på det beste? Er det slik? Anonymkode: 3d0f9...881 Du bør prøve forlagene først ved å sende dem manus. Hvis ikke det går, er det lett og rimelig å selvpublisere. Men du mister noe vesentlig ved dette som er vanskelig å erstatte, og det er oppmerksomhet og markedsføring. Fordi det er så voldsomt mange på markedet i dag er det å bli lagt merke til svært tungt. Jeg brukte å ha et lite enkeltpersonforetak som akademisk oversetter, som jeg prøvde å få inn i selvpubliseringsbransjen. Men av ulike årsaker avviklet jeg det. Jeg drev det ved siden trygden - med NAVs velsignelse. Faktisk var det NAV som sa jeg kunne for mye til å stirre i veggen resten av livet. Men nettsiden er her: https://indieauthor.me Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå