AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Hvordan opplevdes det? Lurer på om jeg kan ha fått det. Svimte av når jeg gikk tur i går, husker bare at jeg våknet på bakken. Senere da jeg kommer hjem oppdager jeg en kul og blåmerke i pannen. Må visst ha slått hodet også.. Følte meg grei i går egentlig. Hadde litt vondt i hodet bare. I dag er hodepinen mye verre, og er litt kvalm og svimmel.. Har ikke orket å kontakte lege enda, da jeg uansett har time på torsdag. Anonymkode: 21b37...e37
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Glemte å nevne at jeg også er helt sykt trøtt, føler meg helt kake liksom.. Vanskelig å holde seg våken. Så sitter å drikker kaffe for harde livet her, heh Anonymkode: 21b37...e37
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Har hatt hjernerystelse flere ganger. Falt og slo hodet i isen den ene gangen, og etter fall fra hest x antall ganger. Hodepine og bittelitt svimmel dag 0 (altså dagen jeg slo hodet), kunne lett ha funnet på å kjøre bil om jeg ikke visste at jeg hadde slått hodet hardt, liksom. Trøttheten og kvalmen har oftest kommet snikende på kvelden dag 0, men noen ganger har jeg ikke merket noe til det før på dag 1 og til og med på dag 2. Hodepinen har vært verst på dag 1-2 hver gang, med en intens topp natt til dag 2. Har variert hvor lenge jeg har vært plaget etter det verste har gitt seg. Har opplevd å bare måtte være litt forsiktig med skjerm, sterkt lys og lesing i noen få dager, og har opplevd å ha mye hodepine og svimmelhet i flere uker etterpå. Den gangen jeg slo hodet i isen var det ekstra vondt de første dagene fordi kulen i panna var så hoven og vond. Fra hest har jeg stort sett vært heldig og slått hodet der hjelmen dekker, men noen ganger har jeg slått ansiktet og da har det naturligvis vært vondere fordi ansiktet, nesa og kjeven var vond i tillegg til hjernerystelsen. 😅 Min erfaring med leger og hjernerystelser er at de ikke har vært så opptatt av dem utover å gi beskjed om at noen burde vekke meg hvert kvarter når jeg sov. De har vært mer opptatt av å undersøke og ta røntgen av andre kroppsdeler jeg har slått samtidig (selv om det egentlig ikke har vært særlig vondt), og så har hjernerystelsen vært en sånn "ja, forresten.." på vei ut døra. Anonymkode: 30823...fc3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har hatt hjernerystelse flere ganger. Falt og slo hodet i isen den ene gangen, og etter fall fra hest x antall ganger. Hodepine og bittelitt svimmel dag 0 (altså dagen jeg slo hodet), kunne lett ha funnet på å kjøre bil om jeg ikke visste at jeg hadde slått hodet hardt, liksom. Trøttheten og kvalmen har oftest kommet snikende på kvelden dag 0, men noen ganger har jeg ikke merket noe til det før på dag 1 og til og med på dag 2. Hodepinen har vært verst på dag 1-2 hver gang, med en intens topp natt til dag 2. Har variert hvor lenge jeg har vært plaget etter det verste har gitt seg. Har opplevd å bare måtte være litt forsiktig med skjerm, sterkt lys og lesing i noen få dager, og har opplevd å ha mye hodepine og svimmelhet i flere uker etterpå. Den gangen jeg slo hodet i isen var det ekstra vondt de første dagene fordi kulen i panna var så hoven og vond. Fra hest har jeg stort sett vært heldig og slått hodet der hjelmen dekker, men noen ganger har jeg slått ansiktet og da har det naturligvis vært vondere fordi ansiktet, nesa og kjeven var vond i tillegg til hjernerystelsen. 😅 Min erfaring med leger og hjernerystelser er at de ikke har vært så opptatt av dem utover å gi beskjed om at noen burde vekke meg hvert kvarter når jeg sov. De har vært mer opptatt av å undersøke og ta røntgen av andre kroppsdeler jeg har slått samtidig (selv om det egentlig ikke har vært særlig vondt), og så har hjernerystelsen vært en sånn "ja, forresten.." på vei ut døra. Anonymkode: 30823...fc3 Shit, du har virkelig fått kjenne på det ja, huff😅 Så med andre ord er det ikke noe vits å dra til legen sånn egentlig? Anonymkode: 21b37...e37
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 Flere erfaringer? Anonymkode: 21b37...e37
KatteLatte Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 Synes du burde ringe legevakta og høre med dem, om du bør inn for en sjekk eller om det kan vente. Høres jo ikke ut som om du er helt i form. Hodeskader skal man ta på alvor.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 Besvimte i fjor og slo hodet. Måtte på legevakta. Hadde ekstremt vondt i dagevis, klarte såvidt å stå oppreist. Sykemeldt i 3 uker (jobber med skjerm). Smerten ga seg etter dette. Intense smerter første uken, også gradvis bedring. Helt normal hjernerystelse. Anonymkode: 5b5bc...08e
Adrenalina1 Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 Jeg fikk kraftig hjernerystelse etter å ha falt av sykkelen som 13 åring. Ansiktet gikk rett ned i asfalten. Jeg fikk ekstrem hodepine, mistet hukommelsen og husket ikke engang hva jeg helt. Var totalt forvirra. I tillegg til ekstremt trøtt. Kvalm og kastet opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå