AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Hei hei. Jeg ble sykemeldt forrige uke og fikk beskjed om å sende en melding i dag hvis jeg trengte forlengelse. De gjorde jeg, og i dag fikk jeg også melding fra Nav om å søke sykepenger, noe som skal gjøres ETTER at man er ferdig sykemeldt. Skal jeg da gjøre dette nå eller vente til jeg er ferdig sykemeldt? Legen har ikke forlenget sykemeldingen ennå. Antar hun har ekstremt mye å gjøre i dag Anonymkode: 45710...24c
smilo Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Du må søke sykepenger for den perioden du har vært sykemeldt. Du vil nok få en ny sykemelding hos legen, og den skal du sende til Nav når den går ut. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 smilo skrev (Akkurat nå): Du må søke sykepenger for den perioden du har vært sykemeldt. Du vil nok få en ny sykemelding hos legen, og den skal du sende til Nav når den går ut. Takk ^^, regna i grunn med det så jeg fikk sendt inn søknaden i stad Anonymkode: 45710...24c
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #4 Skrevet 14. april 2023 Jeg får mulighet til å søke sykepenger etter hver sykemeldingsperiode, selv om jeg er langtidssykemeldt. Hver gang en sykemelding nærmer seg utløpsdato, får jeg varsel om "ny oppgave på nav.no" - selv om sykemeldingen blir forlenget hver gang. Som nå, jeg har sykemelding ut hele april, men jeg kan likevel søke sykepenger for sykemeldingen jeg hadde hele mars. Har vært kontinuerlig sykemeldt hele veien, for samme situasjonen/årsaken, i nærmere et år. Vært sånn her hele tiden. Men ikke stress, det står veldig klart og tydelig at du ikke har hast med å søke. Anonymkode: bdcfa...491
Snublefot62 Skrevet 14. april 2023 #5 Skrevet 14. april 2023 Husk og at de første 16 dagene er arbeidsgiverperioden og skal dekkes av de. Denne trenger du ikke søke nav om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå