AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #1 Skrevet 11. april 2023 Jeg kjøpte en bildeskriver og film, det var en i butikken som fant frem begge produktene for meg. Men nå når jeg er hjemme og skal til å prøve det ut ser jeg at de ikke er kompatibel. Filmen er ikke av rett type i det hele tatt, de jeg skal ha er på en slags kasett. Men nå har jeg jo åpnet pakken med film, da er det vel ikke mulig å levere den tilbake. Føler meg lurt, og det er litt surt. Er bare 230 kr, men likevel. Jeg får jo ikke brukt den. Dette var på elkjøp. Kan jeg kreve pengene tilbake? Det er jo ikke min feil at jeg kjøpte feil produkt, men kanskje jeg er dum som stoler på selgeren. Anonymkode: f21d6...f6e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #2 Skrevet 11. april 2023 Elkjøp har vel åpnet kjøp ? Anonymkode: df7e3...238
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #3 Skrevet 11. april 2023 Da hadde jeg klaget til avd leder eller varehussjefen, at opplæringen av denne ansatte har feilet siden han gav deg feil produkter/råd/anbefaling. Anonymkode: 34590...348
spinner Skrevet 11. april 2023 #4 Skrevet 11. april 2023 Datar du med deg kvitteringen og filmen(?) til Elkjøp og sier til selgeren i en rolig tone at her passet ikke dette da du skulle prøve. Hvis det er kjøpt samtidig tror jeg du får nytt med en gang. Prøv å være på tomannshånd og utenfor hørevidde av andre kunder i første omgang. De er alltid redde for smitteeffekt. Hvis han ikke gir seg kan du snakke høyere slik at andre oppfatter situasjonen. Min erfaring er at reklamasjoner går best når man er stille og rolig og har en hyggelig tone. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #5 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Elkjøp har vel åpnet kjøp ? Anonymkode: df7e3...238 Ja men det gjelder ikke når det er åpnet Anonymkode: f21d6...f6e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #6 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men det gjelder ikke når det er åpnet Anonymkode: f21d6...f6e Min erfaring er at butikker stort sett er serviceinnstilte, og gidder ikke gjøre seg vanskelige for 200kr. Forklar situasjonen så løser det seg 99% sikkert. Anonymkode: 37ff9...618 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #7 Skrevet 11. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja men det gjelder ikke når det er åpnet Anonymkode: f21d6...f6e Jo så sant det ikke er intimprodukter eller produkter med abonnement Anonymkode: df7e3...238
AllahBallah Skrevet 11. april 2023 #8 Skrevet 11. april 2023 Selvfølgelig vil elkjøp beklage og ta varene tilbake når en av deres selgere fant frem varene til deg! 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #9 Skrevet 11. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja men det gjelder ikke når det er åpnet Anonymkode: f21d6...f6e Men hvordan skulle du finne ut at det ikke passet uten å åpne det? Dette er Elkjøps ansvar. Det er de som har solgt deg produkter som ikke passer sammen selv om de sa de skulle det, så da er tapet av den åpnede pakken deres problem. Uansett handler ikke dette om åpent kjøp el.l. der Elkjøp selv setter reglene, men om reklamasjon siden du har fått en vare som ikke passer til det oppgitte formålet. Anonymkode: 099c3...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå