Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å skjønne en ting. Mange sier at det er mange bolighaier i Norge, men når jeg ser på eierandelen i Norge kontra andre land så kommer jeg til motsatt konklusjon. 

Hvis det er så mange bolighaier i Norge, hvorfor eier så mange sitt eget sted? Jeg så på andelen i Tyskland, Sveits osv., og det er veldig få som eier der sammenlignet med Norge. Har de ennå flere bolighaier?

Tenker jeg feil?

Anonymkode: cb512...eec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan ha flere bolighaier, men det er ofte et mer profesjonalisert marked. Hvis du skal leie i Norge er det ofte en eller annen familiefar som har en ekstra leilighet de har arvet eller noe man leier av. Man har lite man skulle sagt om han plutselig låser seg inn i tide og utide, eller om han skal ha leiligeten selv fordu sønnen hans skal flytte inn og lignende. Dette gjør at leietagere lever et ustabilt liv i Norge, så det er ganske viktig å komme seg inn som eier. 

I mange andre land er det helt andre rettigheter til de som leier, så det er ikke like kritisk å bli boligeier for å ha et stabilt sted å bo. Mange steder, som f. eks Berlin er det mye reguleringer og boplikt som gjør det mindre attraktivt for småinvestorer også, så man får ikke den samme effekten med masse uprofesjonelle folk som leier ut i småskala. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...